er det en mærkelig holdning jeg har

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.525 visninger
42 svar
121 synes godt om
10. september 2016

den glade

Heey allesammen 

Jeg føler mig lidt små skør 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

Tranebaer

den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg er gravid med vores første barn, min kæreste er en der i alt uskyldighed godt kan lide lige at få en enkelt øl en varm eftermiddag en gang i mellem. Jeg er lidt af den holdning at det selvfølgelig er helt okay. Men jeg har lidt en holdning om at jeg ikke vil have at der bliver indtaget den mindste smule alkohol i nærheden af barnet. Altså så den der ene øl kun er når barnet ikke er tilstede i hvert fald de første 5 år 

Min kæreste syntes jeg overdriver det med børn og alkohol lidt, hvad syntes i andre. Er jeg for skrap i mine holdninger??

Ja du overdriver og ja du er for skrap. Hvad er problemet ved det? 

Anmeld Citér

10. september 2016

modesty

den glade skriver:

Heey allesammen 

Jeg tænker mest af alt... hvorfor? Tror du at barnet vokser op og bliver alkoholiker hvis det har set far drikke af en grøn glasflaske de første 5 år af sit liv? Tror du at far ud af det blå kan få en ukontrollabel brandert på af den ene øl? Sagt med et glimt i øjet - men jeg forstår vitterligt ikke din logik. 

Om noget må det da være MINDRE skadeligt for barnet når det er så lille at det ikke ved hvad der foregår.

Herhjemme er det ikke et issue da min mand er afholdsmand og jeg kun drikker til fester. Men jeg ville da overhovedet ikke have et problem hvis han var typen der drak en enkelt øl i ny og næ.

Så længe der er en anden voksen til stede, ser jeg intet problem.

Anmeld Citér

10. september 2016

Liv_86

Man skal selvfølgelig ikke være fuld eller beruset omkring sine børn, men at man ikke kan nyde en enkelt øl foran barnet synes jeg er lidt "snerpet".

vil du så heller aldrig nyde et glas vin, Mokai eller andet i godt selvskab hvis barnet var der??

Anmeld Citér

10. september 2016

lykkekevin

den glade skriver:

Heey allesammen 

Ja det syntes jeg du er.. 

For må ærlig indrømme så kan du jo ikke tage nogen steder for du kan jo ikke nægte andre at drikke  og hvad med folk på gågaden naboen osv. 

Og hvorfor kan man ikke få en eller to.. 

Så længe man ikke er total fuld kan jeg intet problem i det.. 

Er selv en der slet ikke drikke og gør min mand heller ikke og så længe barnet har en tryk ramme kan jeg ikke se noget forkert i det. 

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonymor

Jeg kan i hvert fald ikke sætte mig ind i din holdning. Altså. Hvad skulle en enkelt øl foran barnet skade? Det er vel bare at sige, at det er for voksne. Ligesom man gør med sin morgenkaffe. Tror du skal passe på med ikke at blive for overbeskyttende. Hvordan i himlens navn vil du undgå at dit barn ser en flaske alkohol i 5 år? Og hvad sker der, når barnet fylder 5, som gør det til den magiske grænse? Jeg tror da først, at det bliver noget spændende, hvis man ser det for første gang som 5-årig. Hvis man er vokset op med, at de voksne godt kan tage en enkelt øl eller glas vin ind imellem, så er der jo ikke noget spændende ved det.

Anmeld Citér

10. september 2016

Vivienne

Ja, du overdriver helt vildt. En enkel øl sker der absolut intet ved. 

Anmeld Citér

10. september 2016

asphodel

Helt ærligt, så synes jeg du er meget, meget urealistisk, og faktisk at din holdning gør mere skade end gavn.

Jeg drikker aldrig alkohol og min mand drikker kun sjældent, men for mig er det faktisk vigtigt at vores barn ser, at selvom far får et glas vin til maden, mens mor hellere vil have et glas koldt vand, så hygger vi os alle lige meget af den grund. Det vigtige er at lære sit barn at have et SUNDT forhold til alkohol, og det får barnet bestemt ikke ved at man gør det til noget "hemmeligt". Du får intet ud af at låse dit barn inde i en glasklokke i 5 år. Må far heller ikke spise et stykke kage foran barnet? Tænk på hvor skadeligt sukker kan være! Eller chips - for meget salt kan jo også skade os. Tror du ikke det er bedre hellere at lære barnet at omgås verden korrekt end at skjule ham/hende i kælderen, fjernt fra resten af verden?

Anmeld Citér

10. september 2016

Rockertand

den glade skriver:

Heey allesammen 

Stop lige dig selv, det er godt nok overdrevet.

Anmeld Citér

10. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg synes som udgangspunkt ikke alkohol og børn hører sammen og ville undre mig meget hvis min mand drak øl en tilfældig eftermiddag sammen med vores børn. 

Jeg synes da næsten det er værre at drikke foran børn når de er større alt forskning viser at jo oftere forældre drikker des tidligere og mere drikker børn. Hos os hører alkohol til ved særlige lejligheder. 

Men i må jo finde et kompromis for du kan ikke bare nægte ham det. Det er jo jeres fælles barn og det skader jo ikke barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.