Carina:-) skriver:
Nu er jeg selv ramt men arbejder og skulle jeg kun kunne magte at arbejde 2 timer om ugen kan jeg slet ikke forestille mig hvordan jeg overhovedet skulle komme ud af min seng ....I min verden yder man med det man kan og når jeg nu ved hvad jeg kan yde selv med en ødelagt krop så ville jeg ikke kunne forestille mig at min krop overhovedet kunne hænge sammen ved kun 2 timer om ugen.
Men vi har vel forskellige holdninger til hvad man kan og ikke kan magte selv med en ødelagt krop.
Desuden så gives pension nærmest aldrig til folk under 40 og tror ikke ts er over 40 men jeg kan tage fejl.
Det er forskelligt hvad kroppe kan holde til.. Man finder sine metoder, og holder de pauser man skal..
Kan fortælle dig at hun har en lam arm, spastisk lammet ben, plade i halsen så hun kan ikk dreje hovedet ordentligt, mistet en lunge, følelsesløs i den ene side af kroppen og nogle andre ting.. Når hendes krop bliver træt, så spasser hendes ben så meget at hun næsten ikk kan gå, hun har betændelse i den raske skulder af overbelastning...
Hun kan godt leve for sig selv, men tingene går i hendes tempo, og der er nogle småting hun har brug for hjælp til.. Hvis hun skulle arbejde de to timer om ugen (en dag om ugen) var hendes krop færdig den dag plus næste dag.. Da hun arbejde 4 timer om ugen (to dage) åd hun morfinpiller, og kunne ikk lave andet mandag-fredag fordi hun havde ondt i den raske skulder, og det er den eneste arm hun kan bruge.. Hun ville gerne arbejde den ene dag om ugen, men hun fik tilkendt førtidspension...
Som jeg skrev, så er det forskelligt hvad kroppe (og sind) kan holde til..
Anmeld
Citér