Jeg fik fandme et afslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Okay . Ved nemlig at man igennem sin arbejdsmarked pension er berettiget til et engangsbeløb . Har selv modtaget det, noget jeg ikke var klar over. Der skulle jeg blot sende papir ind hvor der stod mine arbejdsvilkår . Så tænkte det måske var den. Håber du får styr på det, fandt selv ud af det år efter jeg havde ret til det

Det har jeg ikke hørt om, fik for lang tid siden erstatning for min men-grad i ryggen, men det andet har jeg ikke hørt om. Måske det skal undersøges. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

bøllen

Anonym skriver:

Det har jeg ikke hørt om, fik for lang tid siden erstatning for min men-grad i ryggen, men det andet har jeg ikke hørt om. Måske det skal undersøges. 

Det er hvis ikke en erstatning, som f.eks igennem din forsikring . Fik det selv af vide ved et tilfælle.

Det var fra min arbejdsmarked pension. Men grad er vel igennem din egen forsikring ??? 

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Det er hvis ikke en erstatning, som f.eks igennem din forsikring . Fik det selv af vide ved et tilfælle.

Det var fra min arbejdsmarked pension. Men grad er vel igennem din egen forsikring ??? 

Må indrømme jeg ikke kan huske det, fik 2 steder fra, den ene gennem mit arbejde 

Anmeld Citér

10. september 2016

bøllen

Anonym skriver:

Må indrømme jeg ikke kan huske det, fik 2 steder fra, den ene gennem mit arbejde 

Lyder bare som det engangsbeløb er det samme som jeg fik . Det udbetales nemlig ved 2/3 del uarbejdsygtighed . Og det er et krav du har ret til. Så er til fællet , skal du blot sende dem de rigtige dokumenter på at du er bevilliget flexjob og dine timer er XXX . Pøj pøj

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Lyder bare som det engangsbeløb er det samme som jeg fik . Det udbetales nemlig ved 2/3 del uarbejdsygtighed . Og det er et krav du har ret til. Så er til fællet , skal du blot sende dem de rigtige dokumenter på at du er bevilliget flexjob og dine timer er XXX . Pøj pøj

Tak det prøver jeg at undersøge. Det her er igennem min bank og noget som blev lavet da jeg tog et indskudskån da jeg blev 18 prøver at spørge min fagforening, de må vide det  

Anmeld Citér

10. september 2016

Bebsen

Vil bare lige indskyde at du godt kan bidrage, på en FP. Du må gerne arbejde og må faktisk tjene op til 70000 uden din FP bliver rørt ( jeg ved IKKE om der er ændret i de regler for nylig). Derudover giver en FP dig en fast indtægt og derved mulighed for frivilligt arbejde, som feks i en børnehave/vuggestue - hvor du ville blive en meget værdsat medarbejder i det omfang du magter. Sætter du regnestykket op får du vel mere udbetalt på flexydelse og er derfor en større belastning for samfundet end hvis du fik FP og lavede bare lidt frivilligt arbejde... 

Tror desværre du får svært ved at finde en stilling på kun 2 timer  

Held og lykke med det hele. 

Anmeld Citér

10. september 2016

Guldlok88

Carina:-) skriver:

Nu er jeg selv ramt men arbejder  og skulle jeg kun kunne  magte at arbejde 2 timer om ugen kan jeg slet ikke forestille mig hvordan jeg overhovedet skulle komme ud af min seng ....I min verden yder man med det man kan og når jeg nu ved hvad jeg kan yde selv med en ødelagt krop så ville jeg ikke kunne forestille mig at min krop overhovedet kunne hænge sammen ved kun 2 timer om ugen.

Men vi har vel forskellige holdninger til hvad man kan og ikke kan magte selv med en ødelagt krop. 

Desuden så gives pension nærmest aldrig til folk under 40 og tror ikke ts er over 40 men jeg kan tage fejl.

Det er forskelligt hvad kroppe kan holde til.. Man finder sine metoder, og holder de pauser man skal.. 

Kan fortælle dig at hun har en lam arm, spastisk lammet ben, plade i halsen så hun kan ikk dreje hovedet ordentligt, mistet en lunge, følelsesløs i den ene side af kroppen og nogle andre ting.. Når hendes krop bliver træt, så spasser hendes ben så meget at hun næsten ikk kan gå, hun har betændelse i den raske skulder af overbelastning... 

Hun kan godt leve for sig selv, men tingene går i hendes tempo, og der er nogle småting hun har brug for hjælp til.. Hvis hun skulle arbejde de to timer om ugen (en dag om ugen) var hendes krop færdig den dag plus næste dag.. Da hun arbejde 4 timer om ugen (to dage) åd hun morfinpiller, og kunne ikk lave andet mandag-fredag fordi hun havde ondt i den raske skulder, og det er den eneste arm hun kan bruge.. Hun ville gerne arbejde den ene dag om ugen, men hun fik tilkendt førtidspension...

Som jeg skrev, så er det forskelligt hvad kroppe (og sind) kan holde til.. 

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Vil bare lige indskyde at du godt kan bidrage, på en FP. Du må gerne arbejde og må faktisk tjene op til 70000 uden din FP bliver rørt ( jeg ved IKKE om der er ændret i de regler for nylig). Derudover giver en FP dig en fast indtægt og derved mulighed for frivilligt arbejde, som feks i en børnehave/vuggestue - hvor du ville blive en meget værdsat medarbejder i det omfang du magter. Sætter du regnestykket op får du vel mere udbetalt på flexydelse og er derfor en større belastning for samfundet end hvis du fik FP og lavede bare lidt frivilligt arbejde... 

Tror desværre du får svært ved at finde en stilling på kun 2 timer  

Held og lykke med det hele. 

Jeg ved kun at får jeg FP bliver vi modregnet da min mand har en alm indkomst, og de penge vi har at leve for ville forsvinde. Skulle jeg finde et skånejob (job på FP ) er det 6-12 timer pr uge og derfor mere end jeg er visiteret til. 

Selvom arbejdskonsulenten foreslog en FP tvivler jeg på at jeg ville blive bevilget, da jeg er under 40. 

Svært at finde et job, ja helt sikkert. Men tænker at det nok skal lykkedes

jeg vil utrolig gerne, og opgiver ikke tanken om at få et arbejde, og få lov til at bidrage med det jeg kan  

Omkring frivilligt arbejde er der jo også visse regler og hvad de må tage imod. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Bebsen

Anonym skriver:

Jeg ved kun at får jeg FP bliver vi modregnet da min mand har en alm indkomst, og de penge vi har at leve for ville forsvinde. Skulle jeg finde et skånejob (job på FP ) er det 6-12 timer pr uge og derfor mere end jeg er visiteret til. 

Selvom arbejdskonsulenten foreslog en FP tvivler jeg på at jeg ville blive bevilget, da jeg er under 40. 

Svært at finde et job, ja helt sikkert. Men tænker at det nok skal lykkedes

jeg vil utrolig gerne, og opgiver ikke tanken om at få et arbejde, og få lov til at bidrage med det jeg kan  

Omkring frivilligt arbejde er der jo også visse regler og hvad de må tage imod. 

Dét er rigtigt, din FP ville blive skåret kraftigt ned når du er samboende/gift, det havde jeg ikke tænkt over   Så giver en FP lige pludselig ikke så meget ro, som det jo ellers er meningen den skal give. 

Jeg håber det lykkes for dig, min bedste veninde er sat til 10 timer om ugen, det er lige lykkedes hende efter lang tid at få job i en daglig varebutik, dog kun på 5 timer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.