Jeg fik fandme et afslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2016

Carina:-)

Guldlok88 skriver:

Man behøver altså ikk at være SÅ ødelagt som du beskriver for kun at kunne arbejde 2 timer om ugen eller få pension.. 

Nu er jeg selv ramt af en ødelagt krop så jeg ved altså godt hvor ødelagt man skal være bare for at kunne få Flex job plus at pension er umuligt hvis man er under 40 og over 40 skal man nærmest være død så jo man skal være  SÅ ødelagt som jeg skriver hvis det er ren fysisk vi snakker om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2016

Muffinmus

alenemor42 skriver:

Hold da op .....

Hvad har et arbejde med det at få børn at gøre ?

Det er slet ikke sammenlignligt.

Så er man syg har man ikke ret til at få familie eller ?

Nej

Jeg tænker faktisk der sidder folk derude der får ondt i røven over at nogle i skal arbejde/arbejde ret meget når de knokler løs hver dag. 

At hvis man ikke kan udføre et arbejde og støtte samfundet, men har energi nok til et job som mor der kræver endnu mere arbejde, så er man ikke syg nok til erstatning. 

Ikke at jeg deler dette synspunkt,  men er stødt på flere med den holdning, at så bør man ikke få børn,men i stedet arbejde og være en god borger

Anmeld Citér

10. september 2016

Guldlok88

Carina:-) skriver:

Nu er jeg selv ramt af en ødelagt krop så jeg ved altså godt hvor ødelagt man skal være bare for at kunne få Flex job plus at pension er umuligt hvis man er under 40 og over 40 skal man nærmest være død så jo man skal være  SÅ ødelagt som jeg skriver hvis det er ren fysisk vi snakker om.

Nu er min mor kommet på pension og kunne arbejde 2 timer om ugen.. Og hendes krop er ikk ved at falde fra hinanden.. Hun kan godt leve, dog med noget besvær.. 

Anmeld Citér

10. september 2016

Carina:-)

Guldlok88 skriver:

Nu er min mor kommet på pension og kunne arbejde 2 timer om ugen.. Og hendes krop er ikk ved at falde fra hinanden.. Hun kan godt leve, dog med noget besvær.. 

Nu er jeg selv ramt men arbejder  og skulle jeg kun kunne  magte at arbejde 2 timer om ugen kan jeg slet ikke forestille mig hvordan jeg overhovedet skulle komme ud af min seng ....I min verden yder man med det man kan og når jeg nu ved hvad jeg kan yde selv med en ødelagt krop så ville jeg ikke kunne forestille mig at min krop overhovedet kunne hænge sammen ved kun 2 timer om ugen.

Men vi har vel forskellige holdninger til hvad man kan og ikke kan magte selv med en ødelagt krop. 

Desuden så gives pension nærmest aldrig til folk under 40 og tror ikke ts er over 40 men jeg kan tage fejl.

Anmeld Citér

10. september 2016

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er et sted vred. Jeg fik sgu et afslag  

Vi har søgt om erstatning ved forsikringen. Da jeg kunne få et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (2/3 eller mere) 

for et par år siden fik jeg bevilget fleksjob, på 4 timer pr uge (inden de nye regler kom) senere efter et par prøvninger fik jeg fastslået min arbejdsevne til 2 timer pr uge 

jeg har så været på barsel derefter ramlede tingene paykisk og jeg er derfor nu også i udredning psykisk. 

De har afvist at give mig erstatning da jeg har været på barsel, og at jeg ikke er færdigudredt ved psyk og derfor ikke vil fastslå min endelige arbejdsevne (hvilket jo er fastslået for længst og aldrig kommer over de 12 timer som kræves for at jeg stadig har 2/3 erhvervsevne, hvad jeg har regnet ud til) 

derudover er jeg afvist fordi jeg går i jobcafe ( det er jobkursus hvor jeg skal søge arbejde dvs igen er min arbejdsevne fastslået og er meldt jobklar på de 2 timer pr uge) de har så uden at undersøge det/læse ordentligt i min journal taget det som en arbejdsprøvning 

nu skal jeg så se om jeg kan få skaffet papirer hvor min arbejdsevne står direkte sort på hvidt og at jeg er fleksjobbevilget. Jeg har kæmpet for at få mit fleksjob og det er ikke noget man bare får, især ikke nede på mit timetal. Kæmper for at finde et arbejde og en ting er hvis jeg ikke opfyldte betingelserne, men deres undskyldninger er så langt ude. Er godt nok vred da jeg i mange år har betalt til forsikringen som udelukkende omhandler et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (kan kun modtages 1 gang) og et beløb i tilfælde af død 

føler mig godt nok snydt og endnu mere trels at modtage en fredag eftermiddag 

Hej Igen TS

Kom til at tænke på den forsikring du snakker om , er det mon den igennem din arbejdsmarked pension ?

Der har man nemlig ret til et engangsbeløb, hvis ens arbejdsevne er 2/3 nedsat . Ved ikke hvilken papir du har sendt med, men du skal jo selvfølgelig kunne dokumentere, at din arbejdsevne er nedsat.

Har du ikke papir hvor der stå du er bevilliget Flex og antal timer

Anmeld Citér

10. september 2016

loop

Ja, reglerne er sådan mu. Men hun skriver, at hun blev tilkendt fleksjob inden reglerne blev lavet om

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

Men hvis detkun er fysisk der er skyld i at du ikke kan mere end 2 timer pr uge forstår jeg godt forsikringen s begrundelse for afslag. 

Din krop må jo knap kunne holde sammen. Og alligevel har du kunnet være gravid Osv og du må jo vel i en eller anden form været alene hjemme med en baby under barsel. 

Jeg har selv 4 diskusprolaps slidgigt i hele ryggen og nu også i hænder . Og tager meget fast smertestillende medicin for at kunne klare mit arbejde og pension er aldrig blevet nævnt af nogen så du må jo være så ødelagt at jeg forstår godt der bliver sat spørgsmålstegn fra forsikringen. 

Prøv at tage et skridt væk og se på hele sagen med andre øjne. 

Ville du ikke undre dig over at en person med så dårlig fysik at hun kun kan klare 2 sølle timer om ugen kan klare at være gravid føde og være alene timevis med en baby/barn ?

Forsikringen ser ikke på ret til børn men udelukkende på hvor vidt din situation virker troværdig eller ej ned henblik på udbetaling. 

Du aner ikke hvorfor hvordan og hvorledes. Forsikringen stiller ikke spørgsmålstegnved mine børn. Men det st jeg via barsel har været fra arbejdsmarkedet, ikke er afsluttet hos psyk og de forvekslede jobcafe med en arbejdsprøvning 

Omkring dit spørgsmål om jeg undrer mig, så kommer det meget an på hvad årsagerne er til ens arbejdsevne. Du ved ikke hvor lidt og hvor meget jeg laver imens mine børn er afsted. Om far har været hjemme meget af barslen, eller hvilke løsninger der har været for at komme igennem den første hårde periode, for at opnå det ønske. Der er mange som i perioder gør ting de ikke kunne i længden eller noget hvor de er nød til at gøre nogle ting i periode for at opnå deres drømme. Måske netop flex på de timer var det som gjorde at vi kunne leve og ikke bare overleve ? Der er så mange aspekter som kan spille ind.  

Men igen er det ikke relevant og slet ikke noget forsikringsselskabet har stillet spørgsmålstegn ved. 

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Hej Igen TS

Kom til at tænke på den forsikring du snakker om , er det mon den igennem din arbejdsmarked pension ?

Der har man nemlig ret til et engangsbeløb, hvis ens arbejdsevne er 2/3 nedsat . Ved ikke hvilken papir du har sendt med, men du skal jo selvfølgelig kunne dokumentere, at din arbejdsevne er nedsat.

Har du ikke papir hvor der stå du er bevilliget Flex og antal timer

Det er igennem banken. De har bare indhentet papirer ved kommunen så jeg aner ikke hvad de har fået og garanteret kun fået de sidste nye, og er det tilfældet kan det hele jo nemt misforståes 

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

Guldlok88 skriver:

Man behøver altså ikk at være SÅ ødelagt som du beskriver for kun at kunne arbejde 2 timer om ugen eller få pension.. 

Enig og i kommunen er det meget kassetænkning. Sidst jeg var afsted til møde hvor de foreslog FP ( tvivler på den ville gå igennem) men pga det nye psykiske der lå på det tidspunkt kunne de pludselig en masse, jeg kunne få mentor på imens jeg arbejdede osv osv hvilket jeg afviste 

mine begrænsede muligheder ligger bla også i jeg ikke har en udd.  Måtte droppe ud af min udd da det var for fysisk krævende og derefter haft ufaglært arbejde. De ufaglærte jobs der er er ofte fysisk krævende, jeg har problemer med koncentrationsevnen og hukommelsen/indlæring som jo desværre begrænser utrolig meget. Så der er altså mange faktorer bag den arbejdsevne jeg har. 

Alle de ting jeg laver hjemme med ungerne, gjorde jeg gerne feks i en vuggestue/børnehave. Men det har de langt fra penge til, eller mulighed for. Jeg kan herhjemme veksle dagen utrolig meget, har altid back up hvis ikke jeg kan ordne mad. Køber feks glaskartofler eller ee som ikke skal skrælles eller laver dem i ovnen. Der er så mange små ting som gør jeg kan veksle. Desværre kan jeg ikke gøre det på en arbejdsplads. Skyde opgaverne 2 dage som med vasketøjet. Ændre en menu i sidste øjeblik osv osv 

igen er der så mange små faktorer som gør den samlede helhed. Hjælpemidler i hjemmet, kan for nogle også gøre en forskel. 

Det er så nemt at dømme, og forsikringen har intet nævnt om det at jeg har børn. Barslen er pga det har været tid væk fra arbejdsmarkedet. De vil jo prøve med alle midler opmuntring far sagde at de langt hen af vejen vil prøve at afvise, og går den ja så går den, og de slipper for udgiften. 

Anmeld Citér

10. september 2016

bøllen

Anonym skriver:

Det er igennem banken. De har bare indhentet papirer ved kommunen så jeg aner ikke hvad de har fået og garanteret kun fået de sidste nye, og er det tilfældet kan det hele jo nemt misforståes 

Okay . Ved nemlig at man igennem sin arbejdsmarked pension er berettiget til et engangsbeløb . Har selv modtaget det, noget jeg ikke var klar over. Der skulle jeg blot sende papir ind hvor der stod mine arbejdsvilkår . Så tænkte det måske var den. Håber du får styr på det, fandt selv ud af det år efter jeg havde ret til det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.