Jeg fik fandme et afslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.997 visninger
48 svar
175 synes godt om
9. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg er et sted vred. Jeg fik sgu et afslag  

Vi har søgt om erstatning ved forsikringen. Da jeg kunne få et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (2/3 eller mere) 

for et par år siden fik jeg bevilget fleksjob, på 4 timer pr uge (inden de nye regler kom) senere efter et par prøvninger fik jeg fastslået min arbejdsevne til 2 timer pr uge 

jeg har så været på barsel derefter ramlede tingene paykisk og jeg er derfor nu også i udredning psykisk. 

De har afvist at give mig erstatning da jeg har været på barsel, og at jeg ikke er færdigudredt ved psyk og derfor ikke vil fastslå min endelige arbejdsevne (hvilket jo er fastslået for længst og aldrig kommer over de 12 timer som kræves for at jeg stadig har 2/3 erhvervsevne, hvad jeg har regnet ud til) 

derudover er jeg afvist fordi jeg går i jobcafe ( det er jobkursus hvor jeg skal søge arbejde dvs igen er min arbejdsevne fastslået og er meldt jobklar på de 2 timer pr uge) de har så uden at undersøge det/læse ordentligt i min journal taget det som en arbejdsprøvning 

nu skal jeg så se om jeg kan få skaffet papirer hvor min arbejdsevne står direkte sort på hvidt og at jeg er fleksjobbevilget. Jeg har kæmpet for at få mit fleksjob og det er ikke noget man bare får, især ikke nede på mit timetal. Kæmper for at finde et arbejde og en ting er hvis jeg ikke opfyldte betingelserne, men deres undskyldninger er så langt ude. Er godt nok vred da jeg i mange år har betalt til forsikringen som udelukkende omhandler et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (kan kun modtages 1 gang) og et beløb i tilfælde af død 

føler mig godt nok snydt og endnu mere trels at modtage en fredag eftermiddag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi har søgt om erstatning ved forsikringen. Da jeg kunne få et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (2/3 eller mere) 

for et par år siden fik jeg bevilget fleksjob, på 4 timer pr uge (inden de nye regler kom) senere efter et par prøvninger fik jeg fastslået min arbejdsevne til 2 timer pr uge 

jeg har så været på barsel derefter ramlede tingene paykisk og jeg er derfor nu også i udredning psykisk. 

De har afvist at give mig erstatning da jeg har været på barsel, og at jeg ikke er færdigudredt ved psyk og derfor ikke vil fastslå min endelige arbejdsevne (hvilket jo er fastslået for længst og aldrig kommer over de 12 timer som kræves for at jeg stadig har 2/3 erhvervsevne, hvad jeg har regnet ud til) 

derudover er jeg afvist fordi jeg går i jobcafe ( det er jobkursus hvor jeg skal søge arbejde dvs igen er min arbejdsevne fastslået og er meldt jobklar på de 2 timer pr uge) de har så uden at undersøge det/læse ordentligt i min journal taget det som en arbejdsprøvning 

nu skal jeg så se om jeg kan få skaffet papirer hvor min arbejdsevne står direkte sort på hvidt og at jeg er fleksjobbevilget. Jeg har kæmpet for at få mit fleksjob og det er ikke noget man bare får, især ikke nede på mit timetal. Kæmper for at finde et arbejde og en ting er hvis jeg ikke opfyldte betingelserne, men deres undskyldninger er så langt ude. Er godt nok vred da jeg i mange år har betalt til forsikringen som udelukkende omhandler et engangsbeløb ved tab af erhvervsevne (kan kun modtages 1 gang) og et beløb i tilfælde af død 

Jeg undrer mig over, at man kan visiteres til et fleksjob med kun 2 timer/ugen, men samtidig har kræfter og overskud til at få et barn? I min verden hænger det slet ikke sammen, så med det i tankerne forstår jeg sådan set godt, at din sag skal revurderes... 

Anmeld Citér

9. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
SØS skriver:

Jeg undrer mig over, at man kan visiteres til et fleksjob med kun 2 timer/ugen, men samtidig har kræfter og overskud til at få et barn? I min verden hænger det slet ikke sammen, så med det i tankerne forstår jeg sådan set godt, at din sag skal revurderes... 

Jeg må erklære mig enig. 

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Mine børn har intet med afgørelsen at gøre. Det er udelukkende fordi jeg har været væk fra arbejdsmarkedet i den tid. Nu ved du jo ikke konkret hvad som gør jeg har fået min bevilling til fleksjob. 

Min sag om fleksjob skal ikke revurderes. Jeg fik afslag på erstatning bla fordi jeg har været på barsel, de har misforstået jobcafeen og ikke har troet min situation er fast. 

Man kan altså sagtens være en god mor, selvom man kun kan klare få timer på arbejdsmarkedet 

ved sidste møde snakkede de om pension men det afviste jeg bla fordi jeg så mister min mulighed helt for at arbejde, da skånejob er fra 6-12 timer og jeg gerne vil bidrage det jeg kan 

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg må erklære mig enig. 

Se mit svar ovenover 

min sag skal ikke revurderes, mit fleksjob og timetal ligger fast. Og det har intet at gøre med om keg har børn eller ej, men fordi jeg har haft pause fra arbejdsmarkedet 

Anmeld Citér

9. september 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg kan ikke forstå du overhovedet har valgt at få er barn når du kun kan arbejde så lidt? At passe et barn må da gå ud over hvad du kan klare så.

ikke for at såre dig, men blot en undren.

Anmeld Citér

9. september 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg kan ikke forstå du overhovedet har valgt at få er barn når du kun kan arbejde så lidt? At passe et barn må da gå ud over hvad du kan klare så.

ikke for at såre dig, men blot en undren.

Og jeg kan ikke forstå du blander mine børn ind i det. Du ved ikke engang hvornår jeg har fået børn kontra hvornår jeg er bevilget fleksjob. Min mands rolle i familien, hvad jeg fejler eller andet. 

At jeg har børn har intet med noget at gøre. 

Anmeld Citér

9. september 2016

TLO

SØS skriver:

Jeg undrer mig over, at du undres! 

Med mindre du da er af den holdning, at man ikke har ret til et liv herunder børn med mindre, man kan arbejde 37t/ugentligt? 

Hvis dette er tilfældet, så er der ingen grund til at svare, da vores respektive holdninger ligger i hver sin side af spektret. Jeg respekterer din, ligesom jeg forventer, du respekterer min

Til ts håber du får fundet den fornødne dokumentation, så din sag hurtigt kan genbehandles 

Anmeld Citér

9. september 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
TLO skriver:

Jeg undrer mig over, at du undres! 

Med mindre du da er af den holdning, at man ikke har ret til et liv herunder børn med mindre, man kan arbejde 37t/ugentligt? 

Hvis dette er tilfældet, så er der ingen grund til at svare, da vores respektive holdninger ligger i hver sin side af spektret. Jeg respekterer din, ligesom jeg forventer, du respekterer min

Til ts håber du får fundet den fornødne dokumentation, så din sag hurtigt kan genbehandles 

Nu er der meeeeeeeget langt fra st arbejde 2-37 timer. Min undren handler ikke om, hvad man "har ret til" men om det jeg synes jeg beskriver ret klart i mit indlæg 

Anmeld Citér

9. september 2016

alenemor42

Hold da op .....

Hvad har et arbejde med det at få børn at gøre ?

Det er slet ikke sammenlignligt.

Så er man syg har man ikke ret til at få familie eller ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.