Til jer med "problembørn" i skolen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har lige set nogle af de ubehagelige svar jeg har fået. Rolig nu, tror der er en misforståelse. Det er dejligt han har forældre der kan rumme ham, så er der sikkert noget andet der trykker.

Når jeg siger det er forældrene, så er det fordi jeg bruger 50% af min forberedelses tid på at snakke med forældre, psykologer og kommuner om børn der har problemer. Og for det meste bliver jeg mødt af en ligegyldig forælder. Det er de børn der er rigtig hårdt ramt. Børn, der som reaktion på at være sendt hjem efter at have givet en klassekammerat blodtud i frikvarteret, får biograf, is og pizza fordi det er syndt. Børn som kun får et nej når de er hos mormor. Børn der slår i væggen, fordi det gør far derhjemme. Børn der er anden prioritet til arbejdet. Børn der kommer dødsyge i skole for tredje dag i træk fordi mor ikke kan overskue et sygt barn. Børn der er bange for hvordan de skal spise fordi mor er deprimeret og har mistet sit job.

Det er de børn jeg snakker om. Børn der ikke kan rummes af deres forældre, ligegyldig hvor meget kærlighed og omsorg jeg som lærer giver dem. Børn der som selvfølge reagerer udad med frustrationer og "dårlig adfærd" fordi de ikke ved hvad de ellers skal. De er børn der bliver behandlede som voksne af de forældre der skulle opdrage dem. 

Så tag en slapper. Og vær glad for hvis dit barn har mig som lærer. For jeg har ikke givet op endnu.

Men så er det self også nogle helt andre problematikker vi er ude i, i de tilfælde du kommer med, og kan "heldigvis" ikke sammenlignes med det barn, som går i mit barns klasse.

De børn du henviser til er jo ude for omsorgssvigt i mere eller mindre grad, hvilket kræver en helt anden form for indsats! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Men så er det self også nogle helt andre problematikker vi er ude i, i de tilfælde du kommer med, og kan "heldigvis" ikke sammenlignes med det barn, som går i mit barns klasse.

De børn du henviser til er jo ude for omsorgssvigt i mere eller mindre grad, hvilket kræver en helt anden form for indsats! 

Det er jeg glad for at høre. Men der sidder efter min erfaring mindst en i hver klasse i gennemsnit. På min skole er gennemsnittet nærmere 3 i hver klasse. 

Anmeld Citér

16. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg glad for at høre. Men der sidder efter min erfaring mindst en i hver klasse i gennemsnit. På min skole er gennemsnittet nærmere 3 i hver klasse. 

Ja jeg er bange for at nu hvor den nye skolerform har kørt i et par år, så bliver de børn meget mere tydelige i hverdagen, hvor de jo før var i klasser der passede bedre til deres behov.

Det er så frygteligt at de børn, skal igennem så mange nederlag, inden de kommer i de rette rammer! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.