Privat ansat - ingen pause ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2016

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Øhm så du ville godt arbejde et sted hvor du har lorte forhold?  Et sted uden kontrakt og uden pauser? og du alligevel tjener det samme som at gå hjemme

Du synes ikke det lyder vældig usandsynligt at en arbejdsgiver bare ville sige gå hvis en kom med nogle spørgsmål?

Og hvor stor er muligheden for at man bare starter på job ude en kontrakt hvor der f.eks står ens løn ?

Hvem ville være så naiv at godtage det - hvis det skete at man fik et arbejde men ingen kontrakt ?

Det er ulovligt at ansætte uden kontrakt og det kan give bøde i arbejdsretten  så det tror jeg næppe en stor kæde som 7/11 vil risikere deres rygte på - desuden arbejder min datter selv i en 7/11 og underligt nok både med pauser og kontrakt  godt nok ikke 37 timer men går da udfra at det gælder for alle - 

Synes hele historien lyder absurd og selvfølgelig vil man hellere tjene sine egne penge frem for at få penge. 

Desuden så held og lykke til ts med at bevise noget som helst om brudte rettigheder når hun åbenbart ikke har haft nogen kontrakt så farvel til selvforsørgelse og goddag til karantæne hos a kassen., 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej jeg ville ikke leve af at andre gider arbejde - jeg ville leve af det som jeg har betalt til min a-kasse de sidste 10 år! 

Ingen dårlig samvittighed herfra!

valget hedder enten: 

arbejde min. 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen, UDEN pause, ikke kunne gå på toilettet og ikke få noget mad og ikke kunne have mulighed for at sidde ned i trække vejret bare i 2 sekunder, have 100.000 flere arbejdsopgaver end jeg har fået oplæring i osv. 

Eller gå på dagpenge så jeg kan søge videre eller starte på extra uddannelse inde for mit fag

Nej - valget er vel;  finde dig i det eller gå til fagforening

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Carina:-) skriver:

Du synes ikke det lyder vældig usandsynligt at en arbejdsgiver bare ville sige gå hvis en kom med nogle spørgsmål?

Og hvor stor er muligheden for at man bare starter på job ude en kontrakt hvor der f.eks står ens løn ?

Hvem ville være så naiv at godtage det - hvis det skete at man fik et arbejde men ingen kontrakt ?

Det er ulovligt at ansætte uden kontrakt og det kan give bøde i arbejdsretten  så det tror jeg næppe en stor kæde som 7/11 vil risikere deres rygte på - desuden arbejder min datter selv i en 7/11 og underligt nok både med pauser og kontrakt  godt nok ikke 37 timer men går da udfra at det gælder for alle - 

Synes hele historien lyder absurd og selvfølgelig vil man hellere tjene sine egne penge frem for at få penge. 

Desuden så held og lykke til ts med at bevise noget som helst om brudte rettigheder når hun åbenbart ikke har haft nogen kontrakt så farvel til selvforsørgelse og goddag til karantæne hos a kassen., 

Det kan være, at vi bliver narret af en troll, som har lyst til at støtte Løkkes 'Det skal kunne betale sig at arbejde'-motto. Det kunne jeg sagtens hoppe på, må jeg skamfuldt erkende.

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25

Velkommen til resturationsbranchen. Der er meget meget få steder der har kontrakt. 

Om historien er sand eller ej vil jeg ikke udpege men jeg bliver bare lidt harm når man skal lade sig slave som arbejdsløs. Jeg vil som sagt tage hvilket som helst job, endda et til 112 timen fordi for mig kan et job altid betale sig. Dog har jeg et simpelt krav og det er at regler overholdes 

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Næh, men det har jeg da gjort alligevel! For at tjene penge. Og fordi jeg havde et mål om et bedre arbejde. Nu jeg tænker over det, har jeg arbejdet under præcis de forhold til præcis den løn. 

Nu har jeg et langt bedre job til en langt bedre løn. Men det har jeg også arbejdet hårdt og længe og målrettet for at få - og levet ret sparsommeligt imens.

For mig handler det ikke om lønnen. For mig handler det om regler ikke bliver overholdt. 

Men jeg magter ikke at diskutere med dig mere. Du fremstår mig lidt arrogant og nedladende overfor mennesker der ikke er i arbejde og de mennesker prøver jeg at minimere i mit liv

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra skriver:

Det kan være, at vi bliver narret af en troll, som har lyst til at støtte Løkkes 'Det skal kunne betale sig at arbejde'-motto. Det kunne jeg sagtens hoppe på, må jeg skamfuldt erkende.

Jeg ved det self ikke med sikkerhed 

Meeen synes det lyder voldsomt besynderligt at en virksomhed vil risikere at skulle betale erstatning for uretmæssig fyring 

Bøder for manglende kontakt 

Tab af deres omdømme pga slaveligende forhold - 

Det her er en virksomhed med overenskomst og en bred dækkende kæde - jeg tror de har andre visioner end at sige "gå" til folk der spørger til pauser. 

Men jeg kan tage fejl .

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25 skriver:

Velkommen til resturationsbranchen. Der er meget meget få steder der har kontrakt. 

Om historien er sand eller ej vil jeg ikke udpege men jeg bliver bare lidt harm når man skal lade sig slave som arbejdsløs. Jeg vil som sagt tage hvilket som helst job, endda et til 112 timen fordi for mig kan et job altid betale sig. Dog har jeg et simpelt krav og det er at regler overholdes 

Så er det jo bare at hive folk i arbejdsretten for kontrakt er lovpligtigt 

Anmeld Citér

2. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ved det self ikke med sikkerhed 

Meeen synes det lyder voldsomt besynderligt at en virksomhed vil risikere at skulle betale erstatning for uretmæssig fyring 

Bøder for manglende kontakt 

Tab af deres omdømme pga slaveligende forhold - 

Det her er en virksomhed med overenskomst og en bred dækkende kæde - jeg tror de har andre visioner end at sige "gå" til folk der spørger til pauser. 

Men jeg kan tage fejl .

Så vidt jeg husker, er mange 7/11 franchise.. Og man har jo før hørt om franchisetagere, der ikke lever op til moderselskabets visioner og regler.

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym

Sprit25 skriver:

Nu ordkløver du sgu FINT! Jeg vil have et arbejde OG jeg vil behandles ordentlig. Happy

Shit det var da af at gå i detaljer . Men / og . Så er de lært  smiler lidt af svaret til dig . 

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Shit det var da af at gå i detaljer . Men / og . Så er de lært  smiler lidt af svaret til dig . 

Ja ja nogle mennesker har det bedst når du er bedre vidne. Frankly my dear, I dont give a damn 

ja jeg smilte også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.