Privat ansat - ingen pause ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.895 visninger
50 svar
155 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg har fået job i en 7-eleven på en station. Jeg arbejder 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen og har ingen pause. Man står som regel alene på sin vagt (også i myldretiden) og hvis jeg skal på toilettet skal jeg enten holde mig eller kunne gøre det på 10 sekunder (bogstaveligt talt).. 

Kan det virkelig være rigtigt?! 

Og så får 112kr i timen.. Det vil sige at jeg ville kunne 'tjene' mere på dagpenge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78

Kontakt HK. Man er berettiget til nogle pauser.

Anmeld Citér

1. september 2016

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg har fået job i en 7-eleven på en station. Jeg arbejder 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen og har ingen pause. Man står som regel alene på sin vagt (også i myldretiden) og hvis jeg skal på toilettet skal jeg enten holde mig eller kunne gøre det på 10 sekunder (bogstaveligt talt).. 

Og så får 112kr i timen.. Det vil sige at jeg ville kunne 'tjene' mere på dagpenge 

Nej det kan ikke være rigtigt, kontakt din fagforening 

Anmeld Citér

1. september 2016

Valle81

1. september 2016

Abracadabra

Du skal selvfølgelig have en pause - og du ville selvfølgelig ikke tjene mere på dagpenge! Der ville du nemlig leve af, at andre gider arbejde. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Bshizzle

Du har ret til pause... 

Men mener osse den er selv betalt i nogle tilfælde? 

Jeg har selv været i et job 37 timer, hvor jeg knoklede røven ud af bukserne og måtte KUN holde min pause/frokost mens jeg kørte bil (fra kunde til kunde)  

Det ville jeg ikke finde mig i, for jeg vil bestemt ikke sidde og spise mens jeg kørte.

Anmeld Citér

2. september 2016

FrkGranger

Anonym skriver:

112 + tillæg er almindelig løn ifølge hk, hvis du ikke har en handelsuddannelse..

Da jeg får 4 år siden arbejdede i fakta fik jeg 109 + tillæg.. 

Når du har en vagt på over 6 timer har du ret til mener det er 5 min pr time, men i fakta skulle vi holde dem når der ikke var kunder...

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du skal selvfølgelig have en pause - og du ville selvfølgelig ikke tjene mere på dagpenge! Der ville du nemlig leve af, at andre gider arbejde. 

Nej jeg ville ikke leve af at andre gider arbejde - jeg ville leve af det som jeg har betalt til min a-kasse de sidste 10 år! 

Ingen dårlig samvittighed herfra!

valget hedder enten: 

arbejde min. 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen, UDEN pause, ikke kunne gå på toilettet og ikke få noget mad og ikke kunne have mulighed for at sidde ned i trække vejret bare i 2 sekunder, have 100.000 flere arbejdsopgaver end jeg har fået oplæring i osv. 

Eller gå på dagpenge så jeg kan søge videre eller starte på extra uddannelse inde for mit fag

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Du har ret til pause... 

Men mener osse den er selv betalt i nogle tilfælde? 

Jeg har selv været i et job 37 timer, hvor jeg knoklede røven ud af bukserne og måtte KUN holde min pause/frokost mens jeg kørte bil (fra kunde til kunde)  

Det ville jeg ikke finde mig i, for jeg vil bestemt ikke sidde og spise mens jeg kørte.

Jeg har ingen pause - ej heller selvbetalt. 

Jeg er blevet bedt om at have min mad stående i kassen og så må jeg tage en bid når der ingen kunder er .... Problemet er bare at det er kunder konstant og at jeg bogstavligt talt løber rundt for at kunne nå alt. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

112 + tillæg er almindelig løn ifølge hk, hvis du ikke har en handelsuddannelse..

Da jeg får 4 år siden arbejdede i fakta fik jeg 109 + tillæg.. 

Når du har en vagt på over 6 timer har du ret til mener det er 5 min pr time, men i fakta skulle vi holde dem når der ikke var kunder...

Mine tider hedder 11-18.30, så jeg får kun tillæg fra 18.00-18.30 

jeg er blevet bedt om at have min mad stående i kassen og så må jeg tage en bid når der ikke er kunder. Problemet er bare at der er kunder konstant og at jeg bogstavligt løber rundt fra jeg kommer til jeg går for at kunne nå det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.