Privat ansat - ingen pause ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Idet du bruger ordet 'men' i dit indlæg, ser det lidt påfaldende ud: At du gerne vil have et job, MEN du vil behandles ordentligt. Havde du brugt ordet 'og' ville udsagnet have ændret karakter: Jeg vil have et arbejde OG jeg vil behandles ordentligt.

Sidstnævnte virker simpelthen mere arbejdsomt (i mangel af bedre ord).

Andre eksempler:

• Jeg vil have en rengøringshjælp, men hun skal være god - versus - jeg vil have en rengøringshjælp, OG hun skal være god.
  • Jeg vil tabe mig, men det skal være sjovt - versus - jeg vil tabe mig, og det skal være sjovt.

Sproget betyder en del.

TS skal kontakte sin fagforening - eller måske starte med at melde sig ind... 

Nu ordkløver du sgu FINT! Jeg vil have et arbejde OG jeg vil behandles ordentlig. Happy

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg tog ud på jobbet idag, satte spørgsmålstegn ved den manglede kontrakt, vilkårene og de ting der er blevet sagt og lovet... Jeg blev bedt om at gå!

så fagforeningen er blevet kontaktet og det samme er a-kassen. Jeg er derfor tilbage på dagpenge. 

Tak for jeres inputs  - også dem som, som altid blot ønsker en diskution! 

Tak og god dag

Anmeld Citér

2. september 2016

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg tog ud på jobbet idag, satte spørgsmålstegn ved den manglede kontrakt, vilkårene og de ting der er blevet sagt og lovet... Jeg blev bedt om at gå!

så fagforeningen er blevet kontaktet og det samme er a-kassen. Jeg er derfor tilbage på dagpenge. 

Tak og god dag

Hold da kæft man.. Utroligt en arbejdsgiver ikke er i stand til at gå i dialog og svare på dine spørgsmål uden at vise dig døren !!! 

Super godt at du går videre med det og ikke bare lader det ligge og tro den er gal med dig. 

Der er sku mange i dagens dk som ikke tør rive fagforeningen/a kassen ind over, da de tænker det vil ta for lang tid. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak og god dag

Jeg har arbejdet op 7-11´ens hovedkontor, siddet bla. i HR afdelingen. Du beskriver en situation som ikke stemmer overens med kædens politik. Ærgerligt du ikke har kontaktet hovedkontoret. De ville haft hjulpet dig 100%. 

Så det er altså IKKE gældende i alle 7-elevens knap 200 butikker...  

Anmeld Citér

2. september 2016

Marts<3

Abracadabra skriver:

Du skal selvfølgelig have en pause - og du ville selvfølgelig ikke tjene mere på dagpenge! Der ville du nemlig leve af, at andre gider arbejde. 

Jeg er VILD med dig... Får altid et smil på læben over dine indlæg. Du har jo altid ret

TAK... 

Anmeld Citér

2. september 2016

Mor1980K

Godt vi har fagforeninger..!!! 

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Tak og god dag

Tillykke med den gunstige udvikling!

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Tillykke med den gunstige udvikling!

Øhm så du ville godt arbejde et sted hvor du har lorte forhold?  Et sted uden kontrakt og uden pauser? og du alligevel tjener det samme som at gå hjemme

Anmeld Citér

2. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Nej jeg ville ikke leve af at andre gider arbejde - jeg ville leve af det som jeg har betalt til min a-kasse de sidste 10 år! 

Ingen dårlig samvittighed herfra!

valget hedder enten: 

arbejde min. 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen, UDEN pause, ikke kunne gå på toilettet og ikke få noget mad og ikke kunne have mulighed for at sidde ned i trække vejret bare i 2 sekunder, have 100.000 flere arbejdsopgaver end jeg har fået oplæring i osv. 

Eller gå på dagpenge så jeg kan søge videre eller starte på extra uddannelse inde for mit fag

Jeg er ked af at skuffe dig men du finansiere langt fra selv dine dagpenge så ville det være langt dyrere at være med i en a kasse. Over halvdelen finansieres af skattekroner desuden finansieres en del via am bidrag

http://www.danskeakasser.com/hvem-betaler-dagpengene/

Find et andet job mens du har dette og ring til din fagforening og hør om 7/12 har en overenskomst. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Øhm så du ville godt arbejde et sted hvor du har lorte forhold?  Et sted uden kontrakt og uden pauser? og du alligevel tjener det samme som at gå hjemme

Næh, men det har jeg da gjort alligevel! For at tjene penge. Og fordi jeg havde et mål om et bedre arbejde. Nu jeg tænker over det, har jeg arbejdet under præcis de forhold til præcis den løn. 

Nu har jeg et langt bedre job til en langt bedre løn. Men det har jeg også arbejdet hårdt og længe og målrettet for at få - og levet ret sparsommeligt imens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.