Privat ansat - ingen pause ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Nej jeg ville ikke leve af at andre gider arbejde - jeg ville leve af det som jeg har betalt til min a-kasse de sidste 10 år! 

Ingen dårlig samvittighed herfra!

valget hedder enten: 

arbejde min. 37 timer om ugen, 7,5 time om dagen, UDEN pause, ikke kunne gå på toilettet og ikke få noget mad og ikke kunne have mulighed for at sidde ned i trække vejret bare i 2 sekunder, have 100.000 flere arbejdsopgaver end jeg har fået oplæring i osv. 

Eller gå på dagpenge så jeg kan søge videre eller starte på extra uddannelse inde for mit fag

Dagpenge er delvist statsfinansieret. Så jo, en del af din indtægt ville være baseret på, at andre gider arbejde for 112 i timen.

Det står dig da frit for at søge en andet arbejde eller søge uddannelse - det provokerer mig blot, at du så nemt overvejer at sige dit job op og leve på andres indkomst. 

Godt, der kommer polakker til Danmark!! Og træls, at dagpenge mm. er så høj, at det ikke bedre kan betale sig at arbejde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Dagpenge er delvist statsfinansieret. Så jo, en del af din indtægt ville være baseret på, at andre gider arbejde for 112 i timen.

Det står dig da frit for at søge en andet arbejde eller søge uddannelse - det provokerer mig blot, at du så nemt overvejer at sige dit job op og leve på andres indkomst. 

Godt, der kommer polakker til Danmark!! Og træls, at dagpenge mm. er så høj, at det ikke bedre kan betale sig at arbejde.

Altså jeg ville næsten betale penge for at få et job. Men jeg ville heller ikke et job hvor jeg ikke blev behandlet ordentlig. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Altså jeg ville næsten betale penge for at få et job. Men jeg ville heller ikke et job hvor jeg ikke blev behandlet ordentlig. 

Jamen, netop derfor er det godt, at Danmark har en stor indvandring! Vi danskere er så magelige og ligger så godt i vores sikkerhedsnet, at vi hellere vil være på dagpenge end at gøre rent, plukke jordbær eller bare have travlt. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Du skal kontakte din fagforening og få deres hjælp til, hvordan dine pauser skal tilrettelægges. Selvfølgelig skal du have en pause.

Anmeld Citér

2. september 2016

Sprit25

Abracadabra skriver:

Jamen, netop derfor er det godt, at Danmark har en stor indvandring! Vi danskere er så magelige og ligger så godt i vores sikkerhedsnet, at vi hellere vil være på dagpenge end at gøre rent, plukke jordbær eller bare have travlt. 

Omg! Det sagde jeg ikke. 

Som sagt jeg ville betale penge for et job! Vitterligt. Men jeg vil behandles ordentlig. Jeg vil have en pause ganske som jeg er berettiget til

Du er læge: er det sundt ikke at få pause? Er det sundt hele tiden at skulle spise stående? Er det sundt at stresse rundt? 

Anmeld Citér

2. september 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84
  1. Er du i en fagforening? 

Anmeld Citér

2. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Omg! Det sagde jeg ikke. 

Som sagt jeg ville betale penge for et job! Vitterligt. Men jeg vil behandles ordentlig. Jeg vil have en pause ganske som jeg er berettiget til

Du er læge: er det sundt ikke at få pause? Er det sundt hele tiden at skulle spise stående? Er det sundt at stresse rundt? 

Altså hånden på hjertet, så ville jeg heller ikke have et job, hvor jeg blev behandlet dårligt...  Så du er ikke alene  

Kan ikke se det forfærdelige i, at man vil behandles ordentligt og have de pauser, som man er berettiget til

Til TS:

Kontakt din fagforening og find ud af, hvad du har ret til... Og de kan forhåbentligt hjælpe dig

Anmeld Citér

2. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Mine tider hedder 11-18.30, så jeg får kun tillæg fra 18.00-18.30 

jeg er blevet bedt om at have min mad stående i kassen og så må jeg tage en bid når der ikke er kunder. Problemet er bare at der er kunder konstant og at jeg bogstavligt løber rundt fra jeg kommer til jeg går for at kunne nå det hele 

Du svarer konsekvent ikke på indlæg, der råder dig til at kontakte din fagforening. Det må da absolut være første skridt - længe før overvejelser om dagpenge. 

Anmeld Citér

2. september 2016

Carina:-)

Som privat ansat er du ikke pr automatik berettiget til betalt pause .

Du må jo have en kontrakt hvor du kan læse hvad I er blevet enige om ved ansættelsen.

Anmeld Citér

2. september 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Omg! Det sagde jeg ikke. 

Idet du bruger ordet 'men' i dit indlæg, ser det lidt påfaldende ud: At du gerne vil have et job, MEN du vil behandles ordentligt. Havde du brugt ordet 'og' ville udsagnet have ændret karakter: Jeg vil have et arbejde OG jeg vil behandles ordentligt.

Sidstnævnte virker simpelthen mere arbejdsomt (i mangel af bedre ord).

Andre eksempler:

• Jeg vil have en rengøringshjælp, men hun skal være god - versus - jeg vil have en rengøringshjælp, OG hun skal være god.
  • Jeg vil tabe mig, men det skal være sjovt - versus - jeg vil tabe mig, og det skal være sjovt.

Sproget betyder en del.

TS skal kontakte sin fagforening - eller måske starte med at melde sig ind... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.