Et glas vin i ny og næ? Er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2016

God-mor

EBK skriver:

Jeg synes det er sygt, at gravide kvinder i ramme alvor synes det er ok, at indtage alkohol. 

Man er ved at skabe et liv i sin mave, og hvis man ikke kan undvære alkohol i de 9 måneder, så synes jeg virkelig, at man skal overveje om man har et problem.

Sygt ligefrem? Wauw. Vi snakker et glas vin. Det skader altså ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

blomst84

Min holdning er nej! Mon ikke man kan holde sig fra alkohol i 9 mdr. Når man har resten af livet til at drikke vin. 

Anmeld Citér

1. september 2016

AnoMom

I ny og næ skader ikke. Men jeg forstår simpelthen ikke trangen til spiritus af nogen art eller i nogle mængder når man er gravid. Kan man ikke undvære alkohol må man jo have et problem af en art 

Anmeld Citér

1. september 2016

SofiaMik

Jeg synes, at man skal lade være, men tænker, at der er størst risiko i første trimester, hvor vitale dele som hjernen dannes, så der ville jeg ikke indtage noget, hvis jeg absolut skulle.

Men jeg har aldrig haft trang til alkohol i mine graviditeter snarere tværtimod, så har ikke haft noget dilemma.

Anmeld Citér

1. september 2016

alenemor42

Årh en irsh Coffee kunne jeg ikke sige nej til 

Sådan et par stykker nød jeg i min graviditet uden den mindste dårlige samvittighed 

Anmeld Citér

1. september 2016

Aristocats

Det kan godt være det nok ikke skader - men jeg havde simpelthen ikke løbet risikoen alligevel! Jeg ville ingen chancer tage når det kommer til sådan noget, og specielt når det er alkohol, der virkelig så nemt kan undgås! Folk skal have lov til at gøre sig sine egne overvejelser, men der skal ikke en dråbe alkohol ned til mit barn - men det er måske også mere en principsag. Dog er jeg stadig uforstående overfor, at folk vælger at drikke alkohol under en graviditet, uanset hvad. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Sprit25

Jeg fik alkohol under graviditeten. 

1 glas pagne og dessertvin til bryllup 

1 glas pagne nytårsaften

1 tår rødvin da jeg var ude og spise med nogle kammerater og de røvhuller bestilte rødt kød og mega lækker vin. (Har stadig ikke tilgivet dem

alt med måde. 2 glas om ugen synes jeg er 

meget på jeg indrømme. Men engang imellem er i min optik okay. Min læge "anbefalede" mig det i starten fordi jeg var så mega stresset på uddannelse og af angst for at miste  

Så må folk sgu kalde mig alkoholiker jeg ved hvad sandheden er

Anmeld Citér

1. september 2016

Beti89

Jeg vælger at være anonym da jeg ved at folk med stærke holdninger nogle gange har tendens til at hagle andre ned

Mit spørgsmål lyder. Er et glas vin i ny og næ under graviditeten i orden? Ikke fast en gang om ugen, men måske nogle gange 2 gange på en uge, andre gange en gang om måneden.
Altså, IKKE et fast forbrug.. Men nogle genstande, spredt henover de 9 måneder..

Hvad er jeres holdning til det?

- Jeg tænker at i hvert fald min generations mødre garanteret har drukket et par genstande i løbet af deres graviditet - øl, vin.. Og der er jo maaange unge mennesker, hvis mødre muligvis har fået et par genstande under graviditeten, som ikke fejler noget eller har taget skade på nogen måde..

Og i princippet er det vel ikke værre end kvinder der ryger, farver hår, eller andre ting som også menes at kunne være skadelige gennem graviditeten? Eller hvad?

Synes du har ret i at graviditet næsten gøres til en sygdom med alt det man ikke må, så jeg synes bestemt ikke man skal være fanatisk ☺ Dog ville jeg aldrig selv indtage alkohol eller ryge,  da det er ting som er bevist videnskabeligt at have negative konsekvenser for barnet. Jeg prøver at blive gravid nu og allerede nu indtager jeg ingen alkohol da det har en dårlig indflydelse på ens fertilitet ☺ 

Anmeld Citér

1. september 2016

Patriark

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym da jeg ved at folk med stærke holdninger nogle gange har tendens til at hagle andre ned

Mit spørgsmål lyder. Er et glas vin i ny og næ under graviditeten i orden? Ikke fast en gang om ugen, men måske nogle gange 2 gange på en uge, andre gange en gang om måneden.
Altså, IKKE et fast forbrug.. Men nogle genstande, spredt henover de 9 måneder..

Hvad er jeres holdning til det?

- Jeg tænker at i hvert fald min generations mødre garanteret har drukket et par genstande i løbet af deres graviditet - øl, vin.. Og der er jo maaange unge mennesker, hvis mødre muligvis har fået et par genstande under graviditeten, som ikke fejler noget eller har taget skade på nogen måde..

Og i princippet er det vel ikke værre end kvinder der ryger, farver hår, eller andre ting som også menes at kunne være skadelige gennem graviditeten? Eller hvad?

Nej, det er ikke ok.

Fosterets nervebaner kan blive læderet, hvilket kan give barnet nogle neurologiske udfordringer, disse kan komme til udtryk som koncentrationsbesvær, motorisk uro og lignende udfordringer.

Anmeld Citér

1. september 2016

Miti's mama

Nej, det synes jeg ikke er ok. Bare fordi den ene eller den anden drak/røg/whatever under deres graviditet og deres børn er ok, betyder det ikke at det sker hver gang. Og jeg ville ikke tage chancen. Så vigtigt er det glas vin heller ikke. Desuden smager "Free" fra Føtex udemærket hvis man bare ikke kan undvære.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.