Et glas vin i ny og næ? Er det ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Jeg ville sige NEJ. 

Måske hvis det er fordi man skal til noget stort, bryllup, til nytår så synes jeg det kan gå an. Men flere gange i ugen eller måneden er et klart nej herfra. 

Men det er selvfølgelig helt op til dig selv. 

Ja ja, det er jo selvfølgelig mit eget valg men ville bare lige høre jer andre damers holdninger

Må jeg så spørge, hvad din holdning er til eksempelvis rygning under graviditeten?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

Dorthe1986

Kunne ikke drømme om at indtage alkohol når jeg er gravid. Men nu drikker jeg normalt så sjældent, så det er heller ikke noget jeg ville savne. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Kunne ikke drømme om at indtage alkohol når jeg er gravid. Men nu drikker jeg normalt så sjældent, så det er heller ikke noget jeg ville savne. 

Ja hvis man alligevel ikke indtager alkohol, så er det vel egentlig også ret ligetil

(Nu skal det jo så ikke lyde som om jeg selv er alkoholiker til hverdag)

Anmeld Citér

1. september 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Ja ja, det er jo selvfølgelig mit eget valg men ville bare lige høre jer andre damers holdninger

Må jeg så spørge, hvad din holdning er til eksempelvis rygning under graviditeten?

Absolut NO GO 

er af den holdning at det er noget man må lægge på hylden når man prøver/ er gravid. Det er slet ikke godt for barnet, det kæmper med at få ilt nok hver gang man tager et hvæs af en smøg. Og det er faktisk bevist. 

Jeg synes det er så klamt når jeg ser gravide ryge. Føj. 

Men igen, det må man selvfølgelig selv om. 

Anmeld Citér

1. september 2016

modesty

Anonym skriver:

OK, jeg synes jeg kunne huske at det var to genstande om dagen der var skadeligt, men det skal så lige siges at jeg slet slet ikke kunne drømme om at indtage så meget alkohol som gravid

Men min umiddelbare holdning er også, at et par genstande spredt ud over graviditeten, ikke skader.. En et ugen eller hver anden uge tænker jeg kan være okay - og så er det jo igen kun et glas af gangen og ikke sådan at man drikker sig plørefuld

To genstande om dagen er max grænse når du IKKE er gravid.

Anmeld Citér

1. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg synes det er sygt, at gravide kvinder i ramme alvor synes det er ok, at indtage alkohol. 

Man er ved at skabe et liv i sin mave, og hvis man ikke kan undvære alkohol i de 9 måneder, så synes jeg virkelig, at man skal overveje om man har et problem.

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym da jeg ved at folk med stærke holdninger nogle gange har tendens til at hagle andre ned

Mit spørgsmål lyder. Er et glas vin i ny og næ under graviditeten i orden? Ikke fast en gang om ugen, men måske nogle gange 2 gange på en uge, andre gange en gang om måneden.
Altså, IKKE et fast forbrug.. Men nogle genstande, spredt henover de 9 måneder..

Hvad er jeres holdning til det?

- Jeg tænker at i hvert fald min generations mødre garanteret har drukket et par genstande i løbet af deres graviditet - øl, vin.. Og der er jo maaange unge mennesker, hvis mødre muligvis har fået et par genstande under graviditeten, som ikke fejler noget eller har taget skade på nogen måde..

Og i princippet er det vel ikke værre end kvinder der ryger, farver hår, eller andre ting som også menes at kunne være skadelige gennem graviditeten? Eller hvad?

Jeg har overhovet ikke sat mig ind i hvad evidensen siger, jeg holder mig ganske enkelt bare fra alkohol. Jeg er nok også farvet af at jeg havde en far som blev fuldblods alkoholiker da jeg nærmede mig de 18-19 år. Indtil da lå det latent i hans alkohol vaner.

Alligevel tænker jeg, at hvis du absolut gerne vil kunne nyde et glas rødvin, så vælg en vin med lav procent i stedet for f.eks. en Amarone som generelt er noget højere i alc. procenten end så mange andre vine. Og brug et mindre glas hvis du er vant til store rødvinsglas. Og drik aldrig på tom mave men vent til der er kommet mad ned i maven så alkoholen kommer ind med noget god næring.

Venlig hilsen Moi

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Jeg drikker meget sjældent, men havde faktisk sjovt nok lyst til øl da jeg var gravid. Så nogle få gange fik jeg en lille smule - to-fire tår, for smagens skyld. Men synes et glas rødvin lyder en smule voldsomt. Når der er tale om mængder hvor det kan mærkes, så ville jeg ikke selv gøre det. Men jeg kan også mærke et halvt glas..

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Altså jeg har nippet til et glas vin da jeg var gravid... Tror det skete 2 gange i min graviditet....

Min datter er sund og rask, men man skal virkelig tænke sig om! 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym da jeg ved at folk med stærke holdninger nogle gange har tendens til at hagle andre ned

Mit spørgsmål lyder. Er et glas vin i ny og næ under graviditeten i orden? Ikke fast en gang om ugen, men måske nogle gange 2 gange på en uge, andre gange en gang om måneden.
Altså, IKKE et fast forbrug.. Men nogle genstande, spredt henover de 9 måneder..

Hvad er jeres holdning til det?

- Jeg tænker at i hvert fald min generations mødre garanteret har drukket et par genstande i løbet af deres graviditet - øl, vin.. Og der er jo maaange unge mennesker, hvis mødre muligvis har fået et par genstande under graviditeten, som ikke fejler noget eller har taget skade på nogen måde..

Og i princippet er det vel ikke værre end kvinder der ryger, farver hår, eller andre ting som også menes at kunne være skadelige gennem graviditeten? Eller hvad?

Min holdning er at man skal gøre det, der er nødvendigt for at holde kroppen sund og rask, og samtidig have en fornuftig tilgang, uanset om man er gravid eller ej.

Har kroppen brug for alkohol - nej

har kroppen behov for smøger - nej

har kroppen behov for motion - ja

har kroppen behov for sund mad - ja

har kroppen behov for make up - nej, men hvis man selv synes man er pænest med make up, så lægger man det.

osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.