Så skete det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2016

Sprit25

EnGodMor skriver:

Jeg syntes ikke tråd starter er umoden, hun nævner jo selv, at hun måske vil beholde barnet, hvilket jeg syntes er meget modent, at man kan tage varer for den handling der er sket under sex med to mennesker. 

Derimod er hendes x umoden, det er enormt barnligt at sige "du skal aldrig kontakte mig igen" Kæft en slatten mand.

Men tissetrolden kunne han ikke styrer, for derefter at være voksen nok til at tage hans del af hans ansvar. 

hurra for at ts  er moden nok til at handle på det der er blevet ud af deres sex. Jeg er sikker på hun tager det rette valg for hende og det ufødte barn.

Ej undskyld men sikke en gang shaming af abort du har gang i der  

Så hvis man har dyrket sex og der er kommet et barn ud af det skal man beholde det? Det er altid det rigtige? Uanset livssituation? Uanset omstændigheder? 

Det her barn (foster) vil blive født ind i en verden af kaos, frem og tilbage følelser, en far der vil bestemme og en mor, der lige skal have bearbejdet nogle ting ang svigt. Det er jo vanvittigt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2016

Abracadabra

Camellia skriver:

Jer der snakker om abort: Hvis i havde stået i Ts situation og det muligvis kan være den eneste chance for at hun nogensinde får et barn naturligt/overhovedet... 

Havde i så stadig valgt det fra? 

Det essentielle har er ordet 'muligvis'. Pigen er 22 og er blevet gravid ved et uheld - lyder dét specielt infertilt? 

Og selvom det er den eneste chance, skal hun trods alt være i stand til at tage vare på et barn!! 

At føde et barn er jo ikke ensbetydende med, at man kan blive mor. At blive mor kræver modenhed, ansvarsfølelse, behovsudsættelse - egenskaber som ikke bare dukker op hos alle. 

Så er der bolig og økonomi og netværk.

Kun at have en chance til at få et barn (hvilket jeg ikke anerkender udfra denne historie) er ikke ensbetydende med en ret til at føde en barn ind i et rodet liv, hvor ingen af forældrene kan styre deres liv eller følelsesliv. Dét bliver et dårligt barneliv, medmindre barnet skal bo hos fx mormor og morfar.

Anmeld Citér

23. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
EnGodMor skriver:

Jeg syntes ikke tråd starter er umoden, hun nævner jo selv, at hun måske vil beholde barnet, hvilket jeg syntes er meget modent, at man kan tage varer for den handling der er sket under sex med to mennesker. 

Derimod er hendes x umoden, det er enormt barnligt at sige "du skal aldrig kontakte mig igen" Kæft en slatten mand.

Men tissetrolden kunne han ikke styrer, for derefter at være voksen nok til at tage hans del af hans ansvar. 

hurra for at ts  er moden nok til at handle på det der er blevet ud af deres sex. Jeg er sikker på hun tager det rette valg for hende og det ufødte barn.

Men ts skriver jo selv i den tråd hun oprettede sidst, at hun var blevet gravid selvom at de brugte beskyttelse, så det har jo ikke så meget at gøre med at han ikke kunne styre tissetrolden, som du pænt formulere det. 

Anmeld Citér

23. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Camellia skriver:

Jer der snakker om abort: Hvis i havde stået i Ts situation og det muligvis kan være den eneste chance for at hun nogensinde får et barn naturligt/overhovedet... 

Altså for det første er det ikke den sotuation hun står i. 

For det andet så vil jeg til enhver tid tænke over hvilen far jeg vil give barnet. 

Anmeld Citér

23. august 2016

komodo

Camellia skriver:

istedet for at diskutere hendes ret til at få et barn, skulle man måske hellere diskuterer barnets ret til et stabilt og trygt liv, hos et forældrepar hvor det er ønsket, dette barn er kun ønsket af mor, og far er i mangel af bedre ord, noget uligevægtig, det skal barnet så trækkes med hele livet, fordi mor har taget et tåbeligt valgt (ja det synes jeg det er at beholde)...

Desuden er der her ikke tale om at hun ikke kan få et barn, det er allerede bevist at hun kan blive gravid, så den problemstilling er ikke ligefrem relevant mere

Anmeld Citér

23. august 2016

Cookie89

Aristocats skriver:

Hvis far virkelig ikke ønsker at have noget med barnet fremover, jamen, så kan du jo sådan set gøre hvad du vil. Men som en anden nævnte, du er nødt til at tænke på at hvis han vil, så skal i i hvert fald samarbejde og snakke jævnligt i de næste 18 år. Så i er simpelthen nødt til at få tingene løst som voksne mennesker. At han ikke ønsker kontakt til dig kan sagtens være sagt i kampens hede og frustration. Vent og se hvad der sker. Det er alt for tidligt og en dårlig idé at beslutte sig for, at han så bare skal lukkes ude af babys liv - du er nødt til at have med i overvejelserne at hvis han vil have noget med barnet at gøre, så er det sådan det er. Og så er i bare nødt til at kunne holde hinanden ud. 

Jeg kan godt forstå, at det er svært at stå med, når du har så svært ved at blive gravid. Men selvom det er hårdt, så ville jeg overveje om barnet var tjent med de her tumulte omstændigher omkring mor og far. Hvis i ikke kan få det til at fungere, ville jeg personligt stærkt overveje abort. Der er ingen der kan tvinge dig til noget og det ene er ikke mere rigtigt end det andet, men det ville alligevel være fornuftigt at overveje om at fuldføre denne graviditet er det rigtige - både for barnet men også for dine rodede omstændigheder, i hvert fald som tingene tegner lige nu. 

Jeg kan kun give dig det - desuden er det mere end hårdt at stå med et barn alene! Selv det, at være 2 om det kan være uoverskueligt. 

Du er nødt til, at være på med dig, om du kan overkomme det. Hvis du ikke har nogle nære eller familiemedlemmer, som kan støtte og hjælpe i den første tid alene med baby, så kan det altså godt blive for meget.

Anmeld Citér

23. august 2016

Camellia

Jeg var bare interesseret i at høre jeres holdning ang. Abort i sådan en historie.

Et barn har selvfølgelig ret til et stabilt liv, men man kan jo vokse med ansvaret, heldigvis.. Men nej, ikke det bedste udgangspunkt at få et barn ud fra det skrevne i tråden :-)

Anmeld Citér

26. august 2016

bette94

Mor og meget mere skriver:

Men hvor kommer dette, som du tidligere skrev, ind:"Jeg håber, når jeg er ovre det her, at jeg kan sige, at han overhovedet ikke skal i nærheden af mig eller det kommende barn og scanninger og alt det tager jeg SELV." -? 

Det stemmer slet ikke med det, du har skrevet siden. 

Kan du fortælle, hvor jeg har skrevet det henne med, at jeg vil klare scanningerne og det selv??

faren kontaktede mig i går og forklarede, at han lige skulle "sluge", at det var, som det var. 

Anmeld Citér

26. august 2016

bette94

Kom-nu-bebs skriver:

Er rigtig ked ag din situation! Mht baby, skal du gøre hvad DU føler er rigtigt.

Jeg vil dog sige, at havde det været mig, havde jeg beholdt baby. Er selv i behandling på 2 år, efter at have prøvet selv i over 3..

stort knus til dig

Det gør jeg bestemt også! 

Men faren kontaktede mig i går og forklarede, hvorfor han reagerede, som han gjorde. Han undskyldte for hans opførsel samtidig. ❤️

Anmeld Citér

26. august 2016

Sprit25

bette94 skriver:

Det gør jeg bestemt også! 

Men faren kontaktede mig i går og forklarede, hvorfor han reagerede, som han gjorde. Han undskyldte for hans opførsel samtidig. ❤️

Hvor reagerede han så sådan?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.