Konvertere til Islam?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2016

Aristocats

Du er jo slet og ret idiot.

Og sjovt nok kaldte du Katthas tidligere indlæg "under bæltestedet" og talte om ikke at sende "perfide beskeder til folk på internettet". Det klæder én  bedst, når man kan walk the talk. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2016

Loa

MyLove E skriver:

Som jeg hele tiden har prøvetat sige, så kender jeg jo kun der som er i medierne. Der høre vi jo om ekstremisme og is-kriger. 

Så det er også derfor at jeg vil lære noget til det!!!

Jeg må sgu ærligt også indrømme at min første (og sikkert også anden) reaktion, på hvis min søster kom og sagde at hun ville være muslim, ville være ligesom din.

1. Jeg kender meget lidt til det - og det jeg kender til, er meget farvet af medierne.

2. Man hører bare ikke lige så mange hinduer eller jøder, blive ekstremister og lave terror, så jeg ville da også frygte/tro at der måske lå noget andet bag.

Jeg ville selvfølgelig lytte til hvad min søster fortalte om sin beslutning - og muligvis derefter blive mere rolig/ændre indtryk. Men det ville jo ikke kunne ændre på mit absolut første indtryk af det.....

Anmeld Citér

15. august 2016

MyLove E

Loa skriver:

Jeg må sgu ærligt også indrømme at min første (og sikkert også anden) reaktion, på hvis min søster kom og sagde at hun ville være muslim, ville være ligesom din.

1. Jeg kender meget lidt til det - og det jeg kender til, er meget farvet af medierne.

2. Man hører bare ikke lige så mange hinduer eller jøder, blive ekstremister og lave terror, så jeg ville da også frygte/tro at der måske lå noget andet bag.

Jeg ville selvfølgelig lytte til hvad min søster fortalte om sin beslutning - og muligvis derefter blive mere rolig/ændre indtryk. Men det ville jo ikke kunne ændre på mit absolut første indtryk af det.....

Lige præcis sådan jeg har det. Men min anden søster og papmor tænker KUN negativt og min pap/sted far ( papmors nye mand efter vores fars død for 14 år siden) han er flippet fuldstændig ud. Anden søster er bange for at de går fra hinanden og at det er muslimske søster! Men tror jeg til sidst fik hende til at forstå at det ALDRIG kunne være hendes skyld at han er blevet så sur og at de at blevet uvenner.!!!!

Anmeld Citér

15. august 2016

MyLove E

Anonymor10 skriver:

Du er jo slet og ret idiot.

Rolig rolig. Jeg ville bare gerne have info om emnet, ikke hakkede. 

Vi har alle vores meninger

Anmeld Citér

17. august 2016

Anonymor10

MyLove E skriver:

Rolig rolig. Jeg ville bare gerne have info om emnet, ikke hakkede. 

Vi har alle vores meninger

Helt sikkert. Men den tvivlsomme debattør skal jo ikke tillade sig at angribe os alle.

Der ville være en trist verden hvor man ikke kan sige hvad man føler uden at dén person skal tvære én ud. Jeg protesterede netop fordi hun ikke gav plads til dit oprettede indlæg 

Anmeld Citér

17. august 2016

MyLove E

Anonymor10 skriver:

Helt sikkert. Men den tvivlsomme debattør skal jo ikke tillade sig at angribe os alle.

Der ville være en trist verden hvor man ikke kan sige hvad man føler uden at dén person skal tvære én ud. Jeg protesterede netop fordi hun ikke gav plads til dit oprettede indlæg 

Jeg har overhovedet ikke læst hendes besked som du åbenbart har. 

Og du angriber hende lidt voldsommer end hende

Anmeld Citér

17. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MyLove E skriver:

Helt enig. Hun konstaterede blot det faktum, at din indsigt i islam er begrænset, hvlket du selv gav udtryk for, og at det, med dine egne ord, fik dig til at tude. Jeg forstår slet ikke den drejning, tråden har taget, og at en advarsel ikke stopper det. 

Tilbage på sporet: Jeg forstår din umiddelbare reaktion, hvilket jeg måske ikke er stolt af, men det er såre menneskeligt at reagere med utryghed, når nogen, man er tæt på, træffer et valg, man ikke forstår. Og både du og Kattha har helt ret: Den bedste vej til forståelse er at opsøge viden om det ukendte, så du kan bevæge dig fra tårer til konkret indsigt og dermed få et reelt grundlag at vurdere ud fra. Du behøver ikke "elske" din søsters valg, ligesom du ikke SKAL elske hendes kæreste, politiske orientering etc. Men du kan måske og forhåbentlig lære at respektere det. 

Anmeld Citér

17. august 2016

Anonymor10

MyLove E skriver:

Det kan godt være jeg har læst den anderledes  - det kan såmænd være jeg har misforstået hendes besked.

Men jeg behøver ikke finde mig i at hun angriber mig af den grund 

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle problematiseres at du græd, da du fik det at vide. Folk græder af tusindvis af forskellige årsager og jeg tror altid det vil være en omvæltning når ens nærmeste laver store ændringer i deres liv - jeg tror ikke man kan rationalisere sig ud af det. Så nogle græder, og det er altså helt ok. 

Anmeld Citér

18. august 2016

Moderator

Profilbillede for Moderator

staff vælger at lukke denne debat, da den skaber for mange kunflikter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.