Konvertere til Islam?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Islam er ikke farlig. Det er på mange måder en smuk, givende religion med stor fokus på, at man skal være den bedste version af sig selv. Jeg er selv på ingen måder religiøs, men det betyder ikke, at jeg ikke kan respektere andre menneskers valg. 

Det gør man bedst ved at lytte og være åbensindet og ved ikke at fremmedgøre de mennesker, som man ikke forstår. Det er stadigvæk din søster - det vil aldrig ændre sig.

Se det som en udfordring og ikke en begrænsning for jeres forhold. Opsøg viden, læs en masse objektive kilder og frem for alt fortæl din søster, at du altid vil være der for hende, og at du håber, hun vil det samme. Så skal det nok gå. 

urkraft.bloggersdelight.dk 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Ved du hvad der ligger bag? Hvis det er egen vilje/ønske ville jeg bakke op og måske tage med hvor hun færdes så hun kan vise sig det. 

Hvis hun er "presset" ud i det af omgivelser og du fornemmer hun bliver guidet lidt for meget af andre (i mangel af bedre ord) ville jeg sammen med familien gøre alt der stod i min magt for at hjælpe hende. 

Anmeld Citér

11. august 2016

MyLove E

Mariehøne123 skriver:

Ved du hvad der ligger bag? Hvis det er egen vilje/ønske ville jeg bakke op og måske tage med hvor hun færdes så hun kan vise sig det. 

Hvis hun er "presset" ud i det af omgivelser og du fornemmer hun bliver guidet lidt for meget af andre (i mangel af bedre ord) ville jeg sammen med familien gøre alt der stod i min magt for at hjælpe hende. 

Det er frivilligt. Jeg har fundet artikler og min man har bestilt en bog til mig på biblioteket. 

Jeg skrev kort med hende i går at jeg var faldet lidt ned og gerne vil lære lidt mere for at forstå.

Ved godt den ikke er farlig, det vigtigste jeg ville med det her indlæg var at høre hvor jeg for den bedste viden fra. Jeg kender den jo kun som farlig fra medier og andet.

Anmeld Citér

11. august 2016

Anonymor10

Kattha skriver:

Nu er jeg ikke selv religiøs.. Men så vidt jeg ved, er Islam ikke meget anderlsedes end f.eks. Kristendom. Altså det er ikke at "der findes noget godt" i det ibland alt det negative. Det negative billede du får fra medier er jo kulturelt og socialt betingede problematikker.

Mit råd vil være at prøve at sætte sig ned og faktisk lære noget om religionen, så dit begrænsede billede ikke får dig til at tude 

Det synes jeg godt nok var bunder bæltestedet. Selvfølgelig er det et stort skift, når man tænker på at den gennemsnitlige dansker ikke rigtigt går så meget op i religion.

Måske skal du sætte dig ind i menneskelig empati, så du ikke skriver perfide beskeder på internettet til folk der overhovedet ikke har kritiseret nogen form for religion, men faktisk gerne vil støtte et familiemedlem 

Anmeld Citér

11. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
MyLove E skriver:

Det er frivilligt. Jeg har fundet artikler og min man har bestilt en bog til mig på biblioteket. 

Jeg skrev kort med hende i går at jeg var faldet lidt ned og gerne vil lære lidt mere for at forstå.

Ved godt den ikke er farlig, det vigtigste jeg ville med det her indlæg var at høre hvor jeg for den bedste viden fra. Jeg kender den jo kun som farlig fra medier og andet.

Jeg tror jeg ville reagere præcis som dig. Jeg ville også have svært ved at forstå det og være bekymret. Det er svært andet med alle de historier der dukker op. 

Men du lyder som en rigtig god søster. Håber det går rigtig godt for jer allesammen. 

Anmeld Citér

11. august 2016

MyLove E

Mariehøne123 skriver:

Jeg tror jeg ville reagere præcis som dig. Jeg ville også have svært ved at forstå det og være bekymret. Det er svært andet med alle de historier der dukker op. 

Men du lyder som en rigtig god søster. Håber det går rigtig godt for jer allesammen. 

Mange tak Jeg elsker hende jo meget 

Anmeld Citér

11. august 2016

Kattha

Anonymor10 skriver:

Det synes jeg godt nok var bunder bæltestedet. Selvfølgelig er det et stort skift, når man tænker på at den gennemsnitlige dansker ikke rigtigt går så meget op i religion.

Måske skal du sætte dig ind i menneskelig empati, så du ikke skriver perfide beskeder på internettet til folk der overhovedet ikke har kritiseret nogen form for religion, men faktisk gerne vil støtte et familiemedlem 

Dårlig morgen eller hvad?  Tror du læser min besked helt anderledes end den er ment, og reagerer ret voldsomt. Var på ingen måde ondt ment. Når ts skriver hun begyndte at tude fordi hun kun har et negativt billede, er mit råd at sætte sig ind i emnet og få et mere objektivt billede, så man ikke behøver at tude.. hvad er der dog galt med dig?

Anmeld Citér

11. august 2016

MyLove E

Kattha skriver:

Dårlig morgen eller hvad?  Tror du læser min besked helt anderledes end den er ment, og reagerer ret voldsomt. Var på ingen måde ondt ment. Når ts skriver hun begyndte at tude fordi hun kun har et negativt billede, er mit råd at sætte sig ind i emnet og få et mere objektivt billede, så man ikke behøver at tude.. hvad er der dog galt med dig?

Men det var også lidt det jeg prøvede at skrive. Jeg vil meget gerne sætte mig ind i det, men søgte råd til hvordan det er  bedst.

Jeg er også meget let til tåre. Og jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle sige og gøre jeg kunne også høre at det var rigtig svært for hende at sig.

Anmeld Citér

11. august 2016

Iby1210

Jeg vil råde dig at kontakte Islam Guide dk. Det er en butik med en masse bøger om islam og hvordan man kan forstå det på den beste måde. Der sidder også en dejlig mand med en masse af viden omkring islam og konventering og jeg er sikker på at han også kan hjælpe dig med en lille snak om det hele så du får lidt mere ro i sindet  

der er ikke noget du skal være bange for,Islam er ikke en undertrykkende religion som man hører i medierne. 

Støt din datter så meget du kan,det er alt hun har brug for. 

Anmeld Citér

11. august 2016

Muhmi

MyLove E skriver:

Hej. 

Vi har i et stykke tid godt vist at min yngste søster har interesseret sig meget for Islam. Men har hele tiden afvist at hun vil konvertere. 

I går ringer hun så og siger at nu har hun taget beslutningen.  Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige så jeg blev bare ved med at sige " det er jo dit eget valg, jeg ved ikke hvad jeg skal sige, bare du ved hvad du gør" Jeg kom også til at tude helt vildt.

Men jeg vil gerne høre om der er nogen som er konverteret eller har familiemedlemmer som har. 

Jeg vil gerne kunne forstå hendes valg bare lidt for kommer nok aldrig til at forstå det helt. I medier høre vi jo kun om alt det "onde" og negative. Jeg ved at der findes noget godt, så er det nogen som kan hjælpe mig med at hjælpe og støtte min søster 

Islam er jo ikke farlig, så kan ikke forstå at du græder over at hun vil konvertere? Hvis hun finder religion rigtig så er der vel ikke andet at gøre end at acceptere at det i sidste ende altid vil være hendes valg, ligemeget hvilken religion.. Ville du også have grædt hvis det var budhismen hun ville konvertere til? Man bliver ikke automatisk terrorist fordi man bliver muslim, tværdigmod, islam er en smuk religion som lærer om næstekærlighed og at være god mod dem der har mindre end dig selv. Ekstremister vil du kunne finde i alle religioner.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.