MyLove E skriver:
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg tudet, men måske er det fordi jeg er bange for at hun bliver for religiøs og jeg mister hende
Jeg spurgte hende jo også hvorfor, hun sagde at det var fordi hun så sig selv mere i den religion og at hun havde troen i sit hjerte.
Hun har kun muslimske venner og det er jeg ligeglad med jeg er på ingen måde racist. Men jeg spurgte hende så hvis hun nu mødte en dansk mand som ikke var muslim, til det svare hun meget bestemt DET GØR JEG IKKE!!
Jeg kan da sagtens forstå, at du begyndte at græde.
Jeg har en muslimsk veninde, som fortalte, at grunden til hun skulle gifte sig med en muslimsk mand, var fordi børnene tilhørte manden ved en eventuel skilsmisse og børnene skulle blive i den rette tro.
Det gør jo lidt ondt i mit feminist hjerte, som har svært ved at se ligestilling og ligeværd i den kommentar.
At din søster vægter religionen højere end kærligheden og på forhånd har besluttet at vælge danske,ikke muslimske mænd fra, ville da også mig som søster gøre mig trist, fordi hun min optik går på kompromis med kærligheden.
Når det så er sagt, er der jo intet du kan stille op, andet end at fortsætte dit forhold til din søster som altid og elske hende for den hun er. Så må hun selv ligge og rode med sin religion og de valg og fravalg det medfører.
Anmeld
Citér