MyLove E skriver:
Hej.
Vi har i et stykke tid godt vist at min yngste søster har interesseret sig meget for Islam. Men har hele tiden afvist at hun vil konvertere.
I går ringer hun så og siger at nu har hun taget beslutningen. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige så jeg blev bare ved med at sige " det er jo dit eget valg, jeg ved ikke hvad jeg skal sige, bare du ved hvad du gør" Jeg kom også til at tude helt vildt.
Men jeg vil gerne høre om der er nogen som er konverteret eller har familiemedlemmer som har.
Jeg vil gerne kunne forstå hendes valg bare lidt for kommer nok aldrig til at forstå det helt. I medier høre vi jo kun om alt det "onde" og negative. Jeg ved at der findes noget godt, så er det nogen som kan hjælpe mig med at hjælpe og støtte min søster
?
Det må både være overvældende og mystisk fordi det er ukendt, og kan virke skræmmende.
Jeg er selv blevet medlem af en frikirke og min familie har reageret meget blandet
mit bedste råd er at være åben. Man kan sagtens være nysgerrig på tro og have interesse uden at være interesseret i selv at konvertere. At være ærlig og vise interesse frem for at dømme det man ikke kender så godt, er utrolig stort og en god hjælp. Ikke at i hver gang behøver diskutere tro men at have respekt for hinandens valg
du kan vise din støtte feks ved at spørge hvad du kan gøre for at imødekomme, feks servere halal når hun kommer, ikke servere gris(tunfrikadeller kan anbefales, mega lækre) har selv venner som er bla allergikere, vegetarer, jøde osv og gør alt jeg kan for at imødekomme når de kommer på besøg, hvilket de giver udtryk for at betyde meget
At tro dybt på noget kan virkelig være helt fantastisk og sikker på at din søster gør det fordi hun føler det er det rigtige og det giver hende stor glæde og velsignelser. At tro og gå imod normen er svært og utrolig hårdt, så jeg tvivler på hun ville gøre det hvis ikke hun var sikker og lyder til hun over lang tid har undersøgt hvad det indebærer og har været grundig inden hun tog sit valg
Anmeld
Citér