Jeg var så heldig at skrive eksamen projekt om netop det at konvertere, især til islam....
Utrolig spændende og har virkelig skab en viden og forståelse for det at konvertere personligt...
Jeg tænker at du kan støtte ved at sætte sig lidt ind i hvad det indebære at være muslim, og at konvertere...
Islam er i forhold til feks kristendommen jo en praksis religion, med det mener jeg at der er ydre ting der skal indføres for at være en god muslim.. Som feks ramadan, bøn, pilgrimsfærd, mm altså de 5 søjler..
Samtidig fandt jeg hurtigt frem til at mange konvertere da de sætter stort pris på det familie bånd og sammenhold der er i islam, man kan vel sige det var en del af det vi i det senmoderne samfund offerede da vi afskaffede den traditionelle livsstil til fordel for den individuelle...
Jeg konstaterede hurtigt at mange har brug for støtten og forståelsen når de er konverteret, for især ens omgivelser kan være ret så ikke imødekommende, især ved brug af tørklæde.. Og så virkede det til at mange manglede forståelsen for at nogle ting forandre sig og at nogle trækker sig lidt i en periode imens de venner sig til den nye livsstil....
Anmeld
Citér