førstegangsgravid som 42 årig og nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2016

Falk43

FruK skriver:

Jeg var 38 da jeg var gravid sidste gang. Jeg havde fuldstændig samme oplevelse som dig - pludselig forsvandt alle symptomer, og jeg var helt sikker på, at det var gået galt igen. Lægen prøvede at overbevise mig i tlf om, at det slet ikke var sikkert, men jeg var overbevist... Indtil jeg kom til scanning og så at der stadig var liv. 

Jeg har i øvrigt masser af veninder, som først er ved at få deres børn nu, hvor vi er i 40'erne. 

Håber det bedste for dig! 

Tak ... Det hjalp 

vi har planlagt afledningsmanøvre , så jeg ikke bliver bims og manden heller ikke bliver bims af mig .. Så ud og spise i aften og have arbejde i morgen. Og biffen søndag , så er det jo mandag og lægesamtale 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2016

FruK

Falken42 skriver:

Tak ... Det hjalp 

vi har planlagt afledningsmanøvre , så jeg ikke bliver bims og manden heller ikke bliver bims af mig .. Så ud og spise i aften og have arbejde i morgen. Og biffen søndag , så er det jo mandag og lægesamtale 

Lyder som en god plan! 

Anmeld Citér

7. august 2016

mth

Falken42 skriver:

Hej alle sammen

Jeg er NY  i dette forum;  fordi jeg aldrig har været gravid længe nok til at nå at oprette en profil . Jeg håber at i kan hjælpe mig .

Jeg er " førstegangs gravid  en alder af 42 og det er længe ventet graviditet  . Min mand  og jeg mødte hinanden sent og har  prøvet både efter  insemination+ IVF uden resultat . vi er begge raske, men jeg har få æg  , aldersbetinget ) Efterfølgende har jeg  været spontant ! gravid x 2 ;  men med MA (  missed Abortion ) i ca uge  6 og 7 . den ene gang  nående vi at se hjerte blink men embryonet var lille i forhold til hvor lang jeg skulle være henne. Vi havde så opgivet og sat en grænse ved 43  og så ville vi begynde at  bruge prævention og komme vidrer med andre planer i livet .

Nu er jeg i 9+2 ..OG hunde angst for at jeg får endnu en MA Jeg var til privat scanning i torsdags 8+4  ( troende at jeg havde MA  da  jeg ikke følte mig gravid længere) men   HOV   om der ikke var liv  og  embryonet  var  alderssvarene og der  var hjerne og  hjertelyd  ALT SÅ fint ud , helt normal graviditet .

Nu en uge senere  synes jeg at alle graviditets  symptomerne forsvinder , jeg er ikke så oppustet mere , ikke den samme tisse trang , næsten ingen  kvalme ... og jeg  kan sikkert finde  på mere.  Jeg har tid hos min læge til første lægebesøg i forbindelse med graviditet   på mandag  men jeg kan  slet ikke slå tanken ud af hoved , Min mand synes at vi skal tænke positivt , men jeg tænker hele tiden at det var den sidste chance der røg  .

Har  i ikke  nogle gode erfaringer,   jeg  kan læne mig lidt op af  . Jeg er  så meget  nybegynder og Googler alt for meget 

Jeg vil bare sige at du er slet ikke alene med de tanker og bekymringer. Jeg er 7+4 i dag, vi har prøvet at blive gravide siden jeg var 31 og jeg fylder snart 34 i år. Vi har været i behandling siden april 2015, og er blevet gravid ved 1. frysebehandling her i juli.Min sidste (og første) graviditet endte i MA i december, opdaget til nf i uge 13. fosteret var gået til grunde omkring i uge 9. Vi havde været til 2 ts, hvor der var fint hjerteblink men ligesom med dig, var fosteret for lille iforhold til hvor langt jeg skulle være henne.

vi var til tidlig scanning i fredags, hvor der var fint hjerteblink men så kom lægen til at sige at den endnu engang er lidt for lille..men at han var godt tilfreds..shit jeg har angst.. Jeg har næsten ingen symptomer haft og er så skrækslagen for endnu en MA. Jeg skal scannes igen på fredag for at se den lille vokser som den skal men lige nu har jeg svært ved at se positivt på det. Og det hjælper jo ikke ligefrem at google, som jeg desværre også er ret slem til.

Jeg tænker at der er rigtig gode muligheder for at alt er som det skal være, når i har set hjerteblink og spiren var rigtig størrelse. Held og lykke i morgen, jeg håber alt er i skønneste orden. 

Anmeld Citér

9. august 2016

Falk43

tak for  jeres svar . Det  hjalp at hører  lidt fra andre  der  enten selv har været der eller kender nogen der har 

Der er gode nyheder, Efter scanning i dag ses en hel lille perfekt størrelse med fin hjertelyd og " den "  vinkede til mig . Nu tager jeg det  roligt til NF om 14 dage . Jeg er bare så lettet , har aldrig været så langt før med en  lille en  i perfekt størrelse.

Anmeld Citér

9. august 2016

Falk43

mth skriver:

Jeg vil bare sige at du er slet ikke alene med de tanker og bekymringer. Jeg er 7+4 i dag, vi har prøvet at blive gravide siden jeg var 31 og jeg fylder snart 34 i år. Vi har været i behandling siden april 2015, og er blevet gravid ved 1. frysebehandling her i juli.Min sidste (og første) graviditet endte i MA i december, opdaget til nf i uge 13. fosteret var gået til grunde omkring i uge 9. Vi havde været til 2 ts, hvor der var fint hjerteblink men ligesom med dig, var fosteret for lille iforhold til hvor langt jeg skulle være henne.

vi var til tidlig scanning i fredags, hvor der var fint hjerteblink men så kom lægen til at sige at den endnu engang er lidt for lille..men at han var godt tilfreds..shit jeg har angst.. Jeg har næsten ingen symptomer haft og er så skrækslagen for endnu en MA. Jeg skal scannes igen på fredag for at se den lille vokser som den skal men lige nu har jeg svært ved at se positivt på det. Og det hjælper jo ikke ligefrem at google, som jeg desværre også er ret slem til.

Jeg tænker at der er rigtig gode muligheder for at alt er som det skal være, når i har set hjerteblink og spiren var rigtig størrelse. Held og lykke i morgen, jeg håber alt er i skønneste orden. 

DONT GOOGLE  det er så frygteligt og næsten selvpineri . ( jeg Googlede alt for meget  også )

Jeg tudede mig selv i søvn efter at have læst statistikker for MA  for 42 årige ..

min frygt var  også at først få at vide ved NF , så vil jer hellere  tage en scanning " for meget "

min lille " blyp "  er  fin  og passer i størrelsen og jeg er  i  10+2

mine symptomer forsvandt langsomt omkring uge  8-9 stk . mindre bryster og næsten ingen kvalme , jo men  nu kun om aftenen !! hvad sker der for det .

Jeg sagde  til min Mand  , jeg  har lyst til at blive scannet  hver dag  . Selv om jeg godt ved at det er  jo ingen garanti .  Men  jeg ville i din situation bede om  ekstra tryghedsscanning pga. af din forhistorie .Evt selv betale for en  . Tanken om et foster der gået til og som man render rundt med i maven er  næsten ikke til at  bære . 

Jeg sender gode vibrationer og Karma din vej  

Anmeld Citér

9. august 2016

mth

DONT GOOGLE  det er så frygteligt og næsten selvpineri . ( jeg Googlede alt for meget  også )

Jeg tudede mig selv i søvn efter at have læst statistikker for MA  for 42 årige ..

min frygt var  også at først få at vide ved NF , så vil jer hellere  tage en scanning " for meget "

min lille " blyp "  er  fin  og passer i størrelsen og jeg er  i  10+2

mine symptomer forsvandt langsomt omkring uge  8-9 stk . mindre bryster og næsten ingen kvalme , jo men  nu kun om aftenen !! hvad sker der for det .

Jeg sagde  til min Mand  , jeg  har lyst til at blive scannet  hver dag  . Selv om jeg godt ved at det er  jo ingen garanti .  Men  jeg ville i din situation bede om  ekstra tryghedsscanning pga. af din forhistorie .Evt selv betale for en  . Tanken om et foster der gået til og som man render rundt med i maven er  næsten ikke til at  bære . 

Jeg sender gode vibrationer og Karma din vej  

Kæmpe tillykke med det!!det lyder lovende så jeg er sikker på det nok skal gå 

Hvis der stadigvæk er liv på fredag, vil jeg helt sikkert købe en ekstra skanning inden nf, kan slet ikke klare tanken om at gå rundt med et dødt foster så længe igen. 

Jeg synes bare jeg har læst alle fostre vokser ens frem til uge 12 så det tegner desværre ikke godt. Men jeg håber nu alligevel på en mirakel. Ja, jeg må stoppe med at Google, du har ret, det gør mig ikke mere optimistisk og kæresten er også ved at være godt træt af det.

Jeg har en anelse kvalme, lidt brytspændinger og så render jeg på toilettet minimum en gang om natten, men ellers mærker jeg ikke så meget. 

Jeg må se tiden an, men nøj hvor jeg synes det er langt til fredag.

Anmeld Citér

9. august 2016

Skouboe

Falken42 skriver:

tak alle sammen, for jeres svar .

Jeg prøver at slå koldt vand i blodet og vente på min læge tid på mandag.

det er bare svært  når man har følelsen af 2 MA'er i kroppen . Jeg tolker på hvert et niv og jeg er ellers et rationelt menneske ; men her stikker følelserne af med  mig . Det er jo også et kontrol tab af  grad, man / jeg kan intet gøre og det må jeg så stå i gennem

Sådan er børn bare. Den der følelse af ikke at styre noget som helst, fortsætter resten af graviditeten og hele barnets liv

Prøv at trække vejret og sige til dig selv at det nok skal gå.

Anmeld Citér

9. august 2016

L-mor

Tillykke!

Jeg fik en stor sund dreng som 41-årig - og havde ingen symptomer udover lidt tissetrang de første uger (og en voksende mave fra uge 15).

Anmeld Citér

10. august 2016

Falk43

mth skriver:

Kæmpe tillykke med det!!det lyder lovende så jeg er sikker på det nok skal gå 

Hvis der stadigvæk er liv på fredag, vil jeg helt sikkert købe en ekstra skanning inden nf, kan slet ikke klare tanken om at gå rundt med et dødt foster så længe igen. 

Jeg synes bare jeg har læst alle fostre vokser ens frem til uge 12 så det tegner desværre ikke godt. Men jeg håber nu alligevel på en mirakel. Ja, jeg må stoppe med at Google, du har ret, det gør mig ikke mere optimistisk og kæresten er også ved at være godt træt af det.

Jeg har en anelse kvalme, lidt brytspændinger og så render jeg på toilettet minimum en gang om natten, men ellers mærker jeg ikke så meget. 

Jeg må se tiden an, men nøj hvor jeg synes det er langt til fredag.

det kan jeg godt forstå jeg har og  havde det  på Nøjagtig samme  måde, det er smadder svært at være rationel og så opleve at  lige meget hvor meget din fornuft siger dig en ting,  så råber dine følelser noget andet  . Jeg xxxxxxx alt for dig

Anmeld Citér

12. august 2016

mth

Falken42 skriver:

det kan jeg godt forstå jeg har og  havde det  på Nøjagtig samme  måde, det er smadder svært at være rationel og så opleve at  lige meget hvor meget din fornuft siger dig en ting,  så råber dine følelser noget andet  . Jeg xxxxxxx alt for dig

Hejsa, det gik heldigvis godt i dag.

Spinken målte 12,3 mm som er stadigvæk lidt småt i forhold til hvor langt jeg er henne men den var vokset så fint. I sidste uge kunne vi ikke se andet end et blinkende hjerte og i dag kunne man sagtens tyde en lille bebs på skærmen med flot hjerterytme. Klinikken var godt tilfreds men vil alligevel give mig en ekstra scanning om 10 dage.

Jeg er stadigvæk nervøs men jeg er begyndt på at tro på det lidt mere og vil fremover holde mig væk fra google 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.