Soonmom skriver:
Jeg har aldrig sagt at den store ikke vil kunne mærke at der sker en forandring. Men du påstår at en 1 årige vil tænke. Hov nu er jeg den store, så jeg må tilsidesætte mine behov
Den gør en et årige IKKE og det tænker jeg er en kæmpe fordel, for det vil en på 4 fx gøre. Nu sover spædbørn rigtig meget, så kan virkelig ikke se at jeg ikke kan møde min ældstes behov.
Ja to små børn er hårdt, men helt ærligt, så tror jeg også at en 3-4 årige og et spædbarn er lige så hårdt, hvor er forskellen? Med en 3-4 årige kommer der bare andre problemer såsom jalousi, selvstændighedsfasen (og modsat, jeg har set mange 3-4 årige der går langt tilbage og leger baby igen for at få lige så meget opmærksomhed som den lille)
Jeg har aldrig hørt dit eksempel med at børn der har gået stoppe med at gå (og jeg har ellers arbejdet meget med små børn), men så tager vi den da bare derfra (men nu er det jo heller ikke sikkert at han kan gå til den tid).
Synes du dømmer meget og lyder ekstremt bedre vidne med "den perfekte alder for søskende" sagen er at der er fordele og ulemper ved alle alder, for min kæreste og jeg, kan vi ikke se de store ulemper ved at få dem tæt, kun fordele og derfor har vi valgt sådan, men jeg må indrømme at du pisser mig meget af ved at sige at det er synd for den 1 årige mens det bare var ren fryd at vente og der slet ikke ville komme nogle problemer
Vil da håbe du får en der sover..
For min søn sov 30-45 min afgangen, så der havde ikke været meget tid til den store...
Og uanset alder er der forskellige behov der skal tilsidesættes...
Men vil mene det er naivt at tror, du kan opfylde den stores behov 100%, lige som det er naivt og tror du kan give den lille lige så meget som med den første...
Nu er der 2 og begge skal tilsidesætte behov..
Den lille kommer bare til at skulle det som meget yngre end han/hun er udviklet til...