Hvor kort imellem jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2016

lilledittemor

Jeg har 18 måneder imellem mine - jeg fortryder det ikke, men ville ikke gøre det igen.

Det gik alt for meget ud over min ældste

Husk at du er ikke garanteret et lige så sundt og nemt barn 2. gang. 

Desuden kan det være svært at overskue en lille, samtidig med diverse graviditetsgener.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Har 17 mdr imellem og ulempen er at der er to babyer på en gang, at man skal have næsten to af alt og at den store ikke er stor nok til at forstå storesøster/bror konceptet, men de opfatter hinanden som ens.

Fordelen er at de får stor glæde af hinanden når den lille er omkring 1 års tid og begynder at kunne være med til at lege.

det er rigtigt det er dyrt med ti blebørn og vuggestuepladser, men ville ALDRIG have gjort det anderledes. Det er fantastisk at se dem sammen og med deres lillesøster.  

Er nemlig også det jeg tænker. At de måtte få rigtig meget glæde af hinanden, og det må da helt klart være en kæmpe fordel 

Vi havde ikke i tankerne at starte lige nu og her, men ca når den bette er 6 mdr., og så er spørgsmålet jo så hvornår at det lykkedes 

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg har 20 mdr mellem mine og som alt er der fordele og ulemper. 

Jeg vil dog sige at både din mand og dig skal være villige til at ofte en del socialt det første år da begge unger kræver meget og den store ikke skal "lide" under projektet fordi mor og far vil det hele på en gang (børn hobbyer arbejde venner mv). I skal således begge være helt klar  

Jeg ville nok lige vente et par mdr til din krop er lidt mere ovenpå ellers kan graviditet nr 2 blive hård især fordi du jo også har en baby og ikke kan hvile som første gang. 

Held og lykke med det

Vi er begge villige til at ofre på de ting du siger  Min hobby røg allerede ved graviditetten med den bette, da der ikke længere var råd til hest. Manden min er også villig til at ofre sin i den periode det nu kræver. 

Jeg kan uden problemer gå ned i tid på jobbet, så det vil heller ikke være et problem der 

Var ikke vores plan at det skulle være lige nu her, men vi tænkte lidt på at starte op, når den bette var omkring 6 mdr.

Anmeld Citér

3. august 2016

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår dig - du HAR en baby på bare 2 Måneder! Nyd dog det lille pus og giv ham/hende den fulde opmærksomhed, som sådan et lille menneske fortjener og som du pt. er i stand til at give. Jeg synes (og det er naturligvis min personlige holdning) at det er SÅ synd når helt små mennesker skal være de store søskende, hvilket naturligt betyder at tilsidesætte behov mv. - det forstår de slet ikke. Der er fem år mellem mine drenge og de har SÅ meget glæde af hinanden og knuselsker hinanden. Vi har stort set overhovedet ikke oplevet jalousi og "ulvetime" kender vi slet ikke. Det har bare altid kørt stille og roligt. Personligt ville jeg aldrig vælge mindre end 3 år imellem mine børn.

vh. Line

Jeg nyder såmænd også min lille baby fuldt ud, ingen tvivl der  Har da heller ikke skrevet, at vi er i gang allerede nu.. Jeg skrev, at jeg allerede nu drømte om nr 2, og gerne ville ha dem tæt på hinanden, og derfor s'gte noget erfaring fra nogle der har dette.. Det er da ikke det samme som at skrive, at vi er i gang allerede nu, eller at jeg ikke nyder min baby fuldt ud, og at den bette ikke får den fulde opmærksomhed som de har brug for...  Ved ikke lige hvor du får det fra..

Og fint at 5 år har fungeret for jer, er bare ikke det vi ønsker os, og heller ikke 3 år...

Anmeld Citér

3. august 2016

Marts<3

Det med at i siger, at så får børnene glæde af hinanden, er virkelig en mærkelig sætning. Det er vel ikke derfor man får børn, så de kan underholde hinanden. 

Jeg har en lillesøster hvor er kun er 2 år i mellem os. Vi har aldrig rigtig kunne sammen , vi forstår ikke hinanden. Vi har aldrig haft den store interesse i hinanden. Derimod har jeg også en lillesøster som er 9 år yngre. Hun er min bedste veninde. Vi kan snakke om alt, jeg er som en mor for hende. Vi kan skrald grine i flere timer. 

Så der er jo ikke en garanti, det de ville få gavn af hinanden. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Monche

Vi venter nummer 2 om 8 uger og vores datter er 20 mdr nu. Jeg blev gravid da Freja var 13 mdr og jeg nyder 100% mit graviditet, samt synes jeg at det er dejligt at have så meget tid med Freja når nu jeg er på barsel igen og hun stadig er lille

Anmeld Citér

3. august 2016

MissTas

SØS skriver:

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår dig - du HAR en baby på bare 2 Måneder! Nyd dog det lille pus og giv ham/hende den fulde opmærksomhed, som sådan et lille menneske fortjener og som du pt. er i stand til at give. Jeg synes (og det er naturligvis min personlige holdning) at det er SÅ synd når helt små mennesker skal være de store søskende, hvilket naturligt betyder at tilsidesætte behov mv. - det forstår de slet ikke. Der er fem år mellem mine drenge og de har SÅ meget glæde af hinanden og knuselsker hinanden. Vi har stort set overhovedet ikke oplevet jalousi og "ulvetime" kender vi slet ikke. Det har bare altid kørt stille og roligt. Personligt ville jeg aldrig vælge mindre end 3 år imellem mine børn.

vh. Line

Godt skrevet. Er enig her vores datter er knapt 5 år når lillebror kommer til november og det ser jeg kun fordele ved kunne ikke tænke mig en bedre alder mellem dem!

Anmeld Citér

3. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Vi er begge villige til at ofre på de ting du siger  Min hobby røg allerede ved graviditetten med den bette, da der ikke længere var råd til hest. Manden min er også villig til at ofre sin i den periode det nu kræver. 

Jeg kan uden problemer gå ned i tid på jobbet, så det vil heller ikke være et problem der 

Var ikke vores plan at det skulle være lige nu her, men vi tænkte lidt på at starte op, når den bette var omkring 6 mdr.

Så er det da bare at kaste jer ud i det. 

Jeg tror ikke der er det rigtige tidspunkt men fordele og ulemper ved alle alders forskelle. 

Vi valgte primært en kort afstand fordi vi vil en masse ting blandt blandt andet lange rejser og jobmuligheder hvor det passer bedst med børn tæt på. 

Men det er også fantastisk at se dem lege sammen nu hvor de er 1,5 og 3 år. 

Anmeld Citér

3. august 2016

TNBC

Marts<3 skriver:

Det med at i siger, at så får børnene glæde af hinanden, er virkelig en mærkelig sætning. Det er vel ikke derfor man får børn, så de kan underholde hinanden. 

Jeg har en lillesøster hvor er kun er 2 år i mellem os. Vi har aldrig rigtig kunne sammen , vi forstår ikke hinanden. Vi har aldrig haft den store interesse i hinanden. Derimod har jeg også en lillesøster som er 9 år yngre. Hun er min bedste veninde. Vi kan snakke om alt, jeg er som en mor for hende. Vi kan skrald grine i flere timer. 

Så der er jo ikke en garanti, det de ville få gavn af hinanden. 

Jeg har ogsaa en lillesoester der er 6aar yngre end mig, og vi kan ogsaa snakke om alt, og jeg er ogsaa som en mor(har mistet vores) for hende.

Saa fantastiskt.

Anmeld Citér

4. august 2016

LLT.

Mellem nr 1 og 2 er der 25mdr imellem.

mellem nr 1 og 3 er der 4 år og 7mdr

mellem nr 2 og 3 er der 3 år og 8 mdr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.