Hvor kort imellem jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
50 svar
58 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2016

Anonym trådstarter

Har den skønneste lille baby på lidt over 2 mdr., men drømmer allerede om at være gravid igen.. Ved godt at det er hurtigt, men alderen har også noget at sige mht evt at få en lille mere..

Så hvor kort tid er der mellem jeres, eller nogle i kender, og hvad er der af fordele og ulemper ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Har den skønneste lille baby på lidt over 2 mdr., men drømmer allerede om at være gravid igen.. Ved godt at det er hurtigt, men alderen har også noget at sige mht evt at få en lille mere..

Så hvor kort tid er der mellem jeres, eller nogle i kender, og hvad er der af fordele og ulemper ved det?

Jeg har selv kun et barn og savner graviditeten men vil ikke have flere før om nogle år

men har to veninder der har pseudotvillinger på henholdsvis 13 og 15 mdr imellem. De har fortalt mig at fordelene er at de har meget glæde af hinanden med hensyn til leg. Men ulemperne siger de begge der er flest af. blandt andet økonomisk med bleer, to børn der ikke kan gå osv. Så de ville begge have ventet men nyder dem selvfølgelig fuldt ud

Anmeld Citér

3. august 2016

(august)

Har 17 mdr imellem og ulempen er at der er to babyer på en gang, at man skal have næsten to af alt og at den store ikke er stor nok til at forstå storesøster/bror konceptet, men de opfatter hinanden som ens.

Fordelen er at de får stor glæde af hinanden når den lille er omkring 1 års tid og begynder at kunne være med til at lege.

det er rigtigt det er dyrt med ti blebørn og vuggestuepladser, men ville ALDRIG have gjort det anderledes. Det er fantastisk at se dem sammen og med deres lillesøster.  

Anmeld Citér

3. august 2016

CC79

Jeg har både en med stor aldersforskel (min ældste er 13 år og de to yngste er 3 og 4 år). De to yngste er der 15 mdr imellem og det er simpelthen fantastisk at have to der er så tætte. De har så meget sammen og den glæde de har af hinanden er simpelthen dejligt at se. Vi valgte bevidst med den første at vente længere da han er et diagnosebarn. Dog gik der noget længere end der burde pga rod i parforholdet men det har været det rette valg ved vi, da han var et meget anderledes barn og en mindre søskende ville være skulle gået på kompromis med en masse pga. ham. Til gengæld stortrives han som den store storebror for de små nu. De to smås tætte ankomst var meget bevidst også og det har også bare været helt perfekt. Så kan kun anbefale at tage springet hvis det er det I ønsker jer.

Anmeld Citér

3. august 2016

Soonmom

Der kommer til at være et år mellem vores, tænker at det mest er fordele. De får glæde af hinanden, der opstår ikke jaulosi, for den store vil hurtig glemme at han har været alene.
De fleste siger det bliver hårdt, men det tænker jeg da også det bliver hvis den ældste var 3-4 år og i selvstændighedsfasen

Anmeld Citér

3. august 2016

Tullepoder

Vi har to piger med 3 år i mellem. Ville bare lige tilføje at børn ikke kun har glæde af hinanden når der 13-16 mdr i mellem. Vores piger er så glade for hinanden og leger rigtig godt sammen ☺️

find ud af om jeres familie har overskud og økonomien til det ���� 

Anmeld Citér

3. august 2016

Benjamins'mor

Der er 2 år, 9 mdr og 10 dage i mellem mine. Så de er ikke tætte nok til at være pseudotvillinger hvis det er det du leder efter. 

Men, de har både glæde af hinanden og kan skændes, og sådan tror jeg altid det vil være med søskende. 

Den store brugte stadig ble da lillesøster kom, så i starten føltes det lidt som om man ikke lavede andet end at skifte bleer. 

Anmeld Citér

3. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg har 20 mdr mellem mine og som alt er der fordele og ulemper. 

Jeg vil dog sige at både din mand og dig skal være villige til at ofte en del socialt det første år da begge unger kræver meget og den store ikke skal "lide" under projektet fordi mor og far vil det hele på en gang (børn hobbyer arbejde venner mv). I skal således begge være helt klar  

Jeg ville nok lige vente et par mdr til din krop er lidt mere ovenpå ellers kan graviditet nr 2 blive hård især fordi du jo også har en baby og ikke kan hvile som første gang. 

Held og lykke med det

Anmeld Citér

3. august 2016

Ciss

Der er 23 måneder mellem mine.

Den store fordel er, at de er lidt på samme niveau. Både med tanke på leg og humor. De gør mange ting sammen i hverdagen og kan lege med de samme børn i nabolaget osv. 

Ulempen er de første par år, når begge får skoldkopper osv. omtrent samtidig. 

Anmeld Citér

3. august 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår dig - du HAR en baby på bare 2 Måneder! Nyd dog det lille pus og giv ham/hende den fulde opmærksomhed, som sådan et lille menneske fortjener og som du pt. er i stand til at give. Jeg synes (og det er naturligvis min personlige holdning) at det er SÅ synd når helt små mennesker skal være de store søskende, hvilket naturligt betyder at tilsidesætte behov mv. - det forstår de slet ikke. Der er fem år mellem mine drenge og de har SÅ meget glæde af hinanden og knuselsker hinanden. Vi har stort set overhovedet ikke oplevet jalousi og "ulvetime" kender vi slet ikke. Det har bare altid kørt stille og roligt. Personligt ville jeg aldrig vælge mindre end 3 år imellem mine børn.

vh. Line

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.