Hvor kort imellem jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2016

Soonmom

SØS skriver:

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår dig - du HAR en baby på bare 2 Måneder! Nyd dog det lille pus og giv ham/hende den fulde opmærksomhed, som sådan et lille menneske fortjener og som du pt. er i stand til at give. Jeg synes (og det er naturligvis min personlige holdning) at det er SÅ synd når helt små mennesker skal være de store søskende, hvilket naturligt betyder at tilsidesætte behov mv. - det forstår de slet ikke. Der er fem år mellem mine drenge og de har SÅ meget glæde af hinanden og knuselsker hinanden. Vi har stort set overhovedet ikke oplevet jalousi og "ulvetime" kender vi slet ikke. Det har bare altid kørt stille og roligt. Personligt ville jeg aldrig vælge mindre end 3 år imellem mine børn.

vh. Line

Bliver lige nødt til at kommentere. 

Hvorfor er det synd for nummer et? 

Jeg kommer til at gå fra barsel til barsel,  hvilket gør at jeg har rigtig meget tid det første år af hans institutionsliv og har mulighed for fridage og tidlige dage. 

Jeg har haft kvalme og været meget træt, men det er ikke gået ud over ham tværtimod,  har jeg kunnet sove når han har sovet og dermed havde energi til ham når han var  vågen,  hvis jeg gik på arbejde,  ville jeg mene at der mere gik ud over ham da jeg ville være total færdig og mangle overskud når jeg kom hjem. 

I og med at min er så lille vil han slet ikke kunne huske at han har været alene. 

Du må meget undskylde men det lyder lidt som du synes at man er børnemishandler fordi man vælge søskende tidligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

Kløver

Jeg har 2 sæt pseudo'er med hhv 13 og 14 mer imellem. Vi 4,5 år imellem barn nr 1 og barn nr 4 og de er utrolig tætte, ulemperne er selvfølgelig det er dyrt oå en gang i økonomi hvor det er mere uddelt hvis man får børnene over en større årrække. Omvendt er man også hurtigere ovre småbørnsræset og når de bliver større kan de nemmere deltage i de samme aktiviteter. 

Der er fordele og ulemper ved begge dele så gør hvad i føler for. Selvom det er hårdt fortryder vi ikke vores valg og er glade for børnenes aldersforskel, også senere i livet når de bliver ældre hvor chancerne er større for at de er nogle af de samme steder i livet feks udd, stiftelse af familie osv sekv om det jo kan variere hvornår i livet man får børn  

Anmeld Citér

5. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Har den skønneste lille baby på lidt over 2 mdr., men drømmer allerede om at være gravid igen.. Ved godt at det er hurtigt, men alderen har også noget at sige mht evt at få en lille mere..

Så hvor kort tid er der mellem jeres, eller nogle i kender, og hvad er der af fordele og ulemper ved det?

Ved mine 4 er der 

pige 9 år 

dreng 6 år der er 3 år 1 uge mellem nr 1 & 2 

pige 3 år der er 2år 9 mdr mellem nr 2 &3 

pige 6 mdr 

der er 3 år 2 mdr mellem nr 3 & 4 

som du kan se sys jeg den alder mellem dem er god for så er den store mere Selv  hjulpen og har været den lille længe ��

Anmeld Citér

5. august 2016

A-1995

Der er 18 måneder imellem mine drenge. De er nu 8 mdr og 2.3 år. Jeg ville ikke ønske det anderledes. Det er drøn hårdt ja. Men det bånd de allerede har er helt unikt. De er så tæt knyttet og kan få et smil frem hos hinanden som ingen andre kan.

Nej man får ikke børn for at de kan underholde hinanden, men jeg ser det klart som en fordel at de snart altid har en legekammerat hvis de mangler en at lege med. Det vil også gøre mange situationer nemmere for os forældre.

Jeg synes det er rart at de efterhånden vil kunne og gide de samme ting og de bliver ret ligeværdige. Vi kommer hurtigere over småbørnsræset og har mulighed for at gøre nogen ting som man ikke kan med en lille baby.

Så hvis i har økonomien og overskuddet, og er klar til at tilsidesætte jer selv 200% i en periode så synes jeg klart i skal gøre det.

Anmeld Citér

5. august 2016

God-mor

SØS skriver:

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår dig - du HAR en baby på bare 2 Måneder! Nyd dog det lille pus og giv ham/hende den fulde opmærksomhed, som sådan et lille menneske fortjener og som du pt. er i stand til at give. Jeg synes (og det er naturligvis min personlige holdning) at det er SÅ synd når helt små mennesker skal være de store søskende, hvilket naturligt betyder at tilsidesætte behov mv. - det forstår de slet ikke. Der er fem år mellem mine drenge og de har SÅ meget glæde af hinanden og knuselsker hinanden. Vi har stort set overhovedet ikke oplevet jalousi og "ulvetime" kender vi slet ikke. Det har bare altid kørt stille og roligt. Personligt ville jeg aldrig vælge mindre end 3 år imellem mine børn.

vh. Line

amen! 

Er helt enig med dig på det punkt. Min mor blev gravid med mig da hun næsten lige havde født min storebror og hun fortæller hvordan min brors behov måtte tilsidesættes engang imellem, og han var jo kun 14 måneder da jeg kom. Hende og min far havde begge så dårlig samvittighed. 

Anmeld Citér

5. august 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg kommer til at gå fra barsel til barsel,  hvilket gør at jeg har rigtig meget tid det første år af hans institutionsliv og har mulighed for fridage og tidlige dage. 

Jeg har haft kvalme og været meget træt, men det er ikke gået ud over ham tværtimod,  har jeg kunnet sove når han har sovet og dermed havde energi til ham når han var  vågen,  hvis jeg gik på arbejde,  ville jeg mene at der mere gik ud over ham da jeg ville være total færdig og mangle overskud når jeg kom hjem. 

I og med at min er så lille vil han slet ikke kunne huske at han har været alene. 

Du må meget undskylde men det lyder lidt som du synes at man er børnemishandler fordi man vælge søskende tidligt 

Så godt skrevet 

Anmeld Citér

5. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg forstår altså ikke jer der skriver det er dyrt. Så dyre er bleer da ikke. Tror sgu kun børn bliver dyrere jo ældre de bliver. Samlet bliver udgiften jo også den samme. 

Anmeld Citér

5. august 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jeg forstår altså ikke jer der skriver det er dyrt. Så dyre er bleer da ikke. Tror sgu kun børn bliver dyrere jo ældre de bliver. Samlet bliver udgiften jo også den samme. 

Præcis også min tanke.. Udgifterne er jo de samme til bleer, mad osv om man får dem hurtigt efter hinanden, eller om man venter..

Anmeld Citér

5. august 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

Børnemishandler har jeg aldrig skrevet! Hvorfor jeg synes det er synd: fordi man ved at træffe et valg om at få sine børn så tæt de facto tvinger sit meget lille barn til at være den store og tilsidesætte sine behov. Det at et lille barn aldrig kan huske andet ændrer efter min opfattelse ikke ved, at man vælger noget der (i min optik) ikke er det optimale for barnet. 

Anmeld Citér

5. august 2016

Soonmom

SØS skriver:

Børnemishandler har jeg aldrig skrevet! Hvorfor jeg synes det er synd: fordi man ved at træffe et valg om at få sine børn så tæt de facto tvinger sit meget lille barn til at være den store og tilsidesætte sine behov. Det at et lille barn aldrig kan huske andet ændrer efter min opfattelse ikke ved, at man vælger noget der (i min optik) ikke er det optimale for barnet. 

Ej nu må du stoppe,  så du siger at en 1 årige er i stand til at se at h*n er den store og skal tilsidesætte sine behov?  -  det at der kommer en lille ny kommer ikke til at ændre hvordan jeg passer nummer 1

Det er jo netop en fordel at han ikke ved at han er blevet den store,  så har man jo bare to små,  det er jo ligesom hvis man havde fået tvillinger - eller det er du måske også imod? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.