Anonym skriver:
Er ked af du tumler med de samme problemer.
Men ja enig. Man har lyst til at smide ham ud, men så alligevel ikke. Og som du skriver, hvordan skulle man gøre det? Jeg kan i hvert fald ikke fysisk smide ham ud for han er højere, bredere og meget stærkere end jeg. Det er normalt en rigtig god hjælp for han er glad når han feks kan åbne glasset med rødbeder med de bare hænder, mens jeg er nød til at bruge sådan en dims. Men det er en ulempe når han stiller sig op og gør modstand (i overført betydning, jeg kunne aldrig finde på at slå ham, selvom han er noget så øretæveindbydende).
Her i dag har han været den søde "gamle" dreng og grint af sig selv og kan godt se at jeg har ret. Vi har snakket og grint sammen som vi ellers gør så meget. Men når han har de dage hvor han flipper, der er jeg lammet.
Og ja det tærer nemlig på energien.
Hvad har du forsøgt?
Min søn er lidt ældre, men når han bliver vred på mig kalder han mig alverdens onde ting og bagefter får jeg total tavshed.
Derudover er far (heldigvis) god til at tale til ham. Min søn har flere gange sagt at han simpelthen ikke kan holde ud at snakke med mig og jeg er meget enig i det. Vi går ALTID forkert af hinanden. Jeg snakker i øst og han svarer i vest evig og altid.
Engang var vi meget tætte og jeg er så ked af at det er blevet sådan her. Han viser mig det tydeligt, ved fks at købe fars dags gave mv, hvor han aldrig køber noget til mig.
Far køber så fra alle børnene og jeg takker alle også sønnike.
Vi har talt om det og vi er enige om at vi simpelthen måske bare ligner hinanden for meget og derfor går det galt.
Jeg har dog min egen teori på hvad der er gået galt. Da han var lille var han nemlig mors dreng. Men så kom der en lille handicappet lillebror der gjorde at jeg forandrede mig rigtig meget og min tid til ham blev i en årrække meget mindre. Han led meget under det. Og derfor tror jeg at han bærer nag til mig. Han har selv nævnt det for hans far, men han vil ikke gå dybere ind i det.
Jeg har et meget tæt forhold til vores øvrige børn og så hans store søster på 22.
Men han straffer mig uanset hvad jeg gør. Alt er forkert. Jeg udtaler ordene forkert, fatter ikke en brik, laver ikke ordentlig mad, kører forkert i bilen. Og som du skriver...siger jeg et, mener han noget andet.
Han ordner dog selv hans værelse! Jeg er fuldstændig ligeglad med om han gror til derinde, bare døren er lukket, så vi ikke skal se/lugte det.
Jeg vasker kun det tøj, der rammer vasketøj kurven.
Han arbejder og betaler 1000 kr herhjemme for mad, vask, strøm, WiFi og mobil. Tøj køber han selv .
Han gør selv alt hvad han kan, for at undgå at være afhængig af mig. Men....det sårer mig helt vildt og alligevel står jeg klar når han har brug for hjælp til et eller andet fks når han mangler transport muligheder.
der er bare ingen løsninger på teenager børn, vi hader dem og elsker dem. Det er benhårdt og vi må bare finde os i det.
At være mor er bare det hårdeste job men også det mest givende.
Håber du holder ud og så må vi bare øse kærlighed ud og krydse fingre for at både de og vi kommer helskindet igennem denne fase også.