Anonym skriver:
Tak for svar.
Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er? For indtil nu har han også altid hjulpet til herhjemme. Men du kan sige lige så meget til ham hvad han skal, han gør det bare ikke. Jeg er endda stoppet med at lave aftensmad til ham fordi han ikke vil hjælpe med opvasken. Han er ligeglad.
jeg skriver jo også at jeg har sagt han selv må vaske. Han gør det ikke og jeg vil ikke, så det bliver ikke gjort=han skælder mig ud over det.
Det hele køre i ring og jeg er et fredeligt menneske, jeg orker ikke ballade hele tiden.
Han betaler ikke husleje. Han betaler for tlf og jeg betaler for det almindligt tøj koster og hvis han vil have det dyre tøj, betaler han selv det det koster udover.
Hvis jeg siger til ham han skal betale til mig pga jeg bliver trukket, så siger han sit job op. Det synes jeg ikke er godt. Det er sundt at have fritidsjob
Jeg fatter ikke hvordan jeg er havnet her.
Kan du uddybe det med at være for flink?
Sagtens.
Den unge mand har ingen respekt for dig, INGEN.
Det er til dels din egen skyld, du har ikke sørget for, at livets realiteter er gået op for ham.
Hvilke konsekvenser har han lidt under?
Har du fjernet adgang til spillemaskiner, fjernsyn?
Har du inddraget personer, han ser op til (piiinligt i den alder)?
Har du lukket Facebook ned?
Snakket med ham....nej, ikke den der med tomme trusler i døren til hans værelse, mens han laver noget andet og siger ja-ja.....sådan ansigt til ansigt ved bordet uden lillesøster?
Mine unger er 16, 10 (men fysisk og psykisk en klokkeklar teenager), 6, 4 og spædbarn. Far leger hyggeonkel i weekenden, ellers er jeg alene med 4-5 unger i hverdagen......og derfor er der ingen valg og ingen diskussion. Der følger lommepenge og en masse ros med hjælpsomheden, men de har også fået straf for ikke at følge aftalerne.
Opdragelsen er kærlig med et strejf af militaristisk, og de har masser af respekt, på trods af at vi ikke hæver stemmen eller bruger fysisk afstraffelse af nogen art. Det starter fra spæd (nok kontroversielt), så jeg ved ikke, om man kan ændre det ved senere indførsel.
Måske du skal have hjælp udefra?