Bader jeres børn nøgne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2016

migxher

anna111 skriver:

Hvilket fy fy syn ? 

Det eneste hun lære er at man ikke skal være nøgen foran fremmede mænd ? 

Hun har aldrig fået det af vide da hun kun er 2 år ?  Kan ikke se jeg lære hende at skamme sig over sin krop på nogen måde. 

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige 

At hun ikke engang må komme med far i svømmehal, det er da i den grad at gøre det til noget fyfy.

Det kan godt være du ikke direkte siger det til hende. Men små børn suger altså bare indtryk og den udstråling vi voksen har, til sig. De spejler sig i os som voksne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2016

Anonym

Min søn badede nøgen i hvert fald til og med sommeren, hvor han var 3,5 år. Han havde en fin badebukse, han gerne ville have på, men den tog han af, når han skulle i vannet,  for han ville ikke, at den skulle blive våd.

Min datter ville altid gerne have badedrakt på. Hun følte sig fin i den,  og jeg brukte jo badedrakt,  så hun tog det som en selvfølge, at det skulle hun også. Hjemme i haven har de badet nøgne ind til skolealder.  Da er de pludselig blevet meget mere oppmerksomme på dette med nøgenhed.

Anmeld Citér

22. juli 2016

lineog4

anna111 skriver:

Hvilket fy fy syn ? 

Det eneste hun lære er at man ikke skal være nøgen foran fremmede mænd ? 

Hun har aldrig fået det af vide da hun kun er 2 år ?  Kan ikke se jeg lære hende at skamme sig over sin krop på nogen måde. 

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige 

Jeg kan sagtens forstå du vil lære hende noget som du tænker udgør en sikkerhed: er du aldrig nøgen foran fremmede mænd så er du sikker på ikke ar blive forulempet. 

Men og der er et men, din mand bliver jo begrænset kan ikke tage hende alene i svømmehal, kan ikke være den der går med til tumlingegymnastik, kan ikke tage hende i fælles bad på en campingplads, Lalandia hvad ved jeg... Og hvorfor egentlig, han beskytter ende jo i de situationer. 

Men ja vi er alle forskellige og du skal gøre hvad giver dig tryghed til en grænse for man skal også passe på ikke at give ens børn sine egne dæmoner med. Jeg har mistet en datter og er så bange for jeg giver mine børn frygten for livet med i dåbsgave, så jeg holder frygten inde i mig (så meget jeg kan), fortæller dem ikke hvordan jeg er bange for de drukner, bange for bilen rammer dem over vejen og så videre og jeg siger heller ikke de ikke må bade, ikke må over vejen - gad godt for det ville give mig ro, men vil det give dem det bedste?

Anmeld Citér

22. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111
lineog4 skriver:

Jeg kan sagtens forstå du vil lære hende noget som du tænker udgør en sikkerhed: er du aldrig nøgen foran fremmede mænd så er du sikker på ikke ar blive forulempet. 

Men og der er et men, din mand bliver jo begrænset kan ikke tage hende alene i svømmehal, kan ikke være den der går med til tumlingegymnastik, kan ikke tage hende i fælles bad på en campingplads, Lalandia hvad ved jeg... Og hvorfor egentlig, han beskytter ende jo i de situationer. 

Men ja vi er alle forskellige og du skal gøre hvad giver dig tryghed til en grænse for man skal også passe på ikke at give ens børn sine egne dæmoner med. Jeg har mistet en datter og er så bange for jeg giver mine børn frygten for livet med i dåbsgave, så jeg holder frygten inde i mig (så meget jeg kan), fortæller dem ikke hvordan jeg er bange for de drukner, bange for bilen rammer dem over vejen og så videre og jeg siger heller ikke de ikke må bade, ikke må over vejen - gad godt for det ville give mig ro, men vil det give dem det bedste?

Vis min mand ville have vores piger med i svømmehallen skulle vi nok finde en løsning på det i lalandia havde min mand vores baby med ind mens jeg havde vores 2 åri og han kommet osse til at have vores 8mdr  baby med ind til ham i svømmehallen her i ferien men lige så snart hun kan gå taget jeg dem begge selv. 

Vis min mand var en det gad tage vores piger steder med hen fx svømmehallen skulle jeg da ikke stå i vejen for ham men det gider han på ingen måde bruge sin tid på desværre. 

Anmeld Citér

22. juli 2016

Kattha

anna111 skriver:

Vis min mand ville have vores piger med i svømmehallen skulle vi nok finde en løsning på det i lalandia havde min mand vores baby med ind mens jeg havde vores 2 åri og han kommet osse til at have vores 8mdr  baby med ind til ham i svømmehallen her i ferien men lige så snart hun kan gå taget jeg dem begge selv. 

Vis min mand var en det gad tage vores piger steder med hen fx svømmehallen skulle jeg da ikke stå i vejen for ham men det gider han på ingen måde bruge sin tid på desværre. 

Du har vist desværre misset pointen der, som ellers var rigtig god. Eller bare valgt at se bort fra den.. Du skal selvfølgelig gøre hvad du synes er rigtigt. Men måske kan du læse det igennem igen, og bare tænke lidt over det? Nogle gange er det svært at se objektivt på noget der er så meget inde på livet af os.. Mens andre mennesker så kan give lidt stof til eftertanke. Kram

Anmeld Citér

23. juli 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har altid brugt uv badetøj ved stranden, og faktor 50 fordi de er så hvide.

Men når ungerne kommer op af vandet, bliver sådan en dragt meget hurtigt, meget kold at have på, så derfor smider begge piger den ret hurtigt, når de ska lege.

thea bliver 8 år til sep, og hun er lige begyndt at være lidt blufærdig. Men det er mest overfor drenge på hendes egen alder. 

Alberte der lige er blevet 4 år, elsker at rende med numsen bare.

Så her gør vi endelig begge dele. Uv dragten er faktisk kun for at beskytte mod solen, og ellers sætter vi de bare numser fri, med en faktor 50 fra vichi.

Vh stine

Anmeld Citér

23. juli 2016

Anonym

Vi har ikke været på stranden endnu. Bor et godt stykke fra en. 

Men min datter får lov til at løbe nøgen i haven osv. Ved stranden kunne jeg også finde på at lade havde det. Tror hun ville synes det var rart. 

Hun er 19 måneder  

Men har en mand, som ikke tør bade med hende, og der gik lang tid før han turde gøre det, selvom han var ved siden af med tøj på. 

Hans far er blevet beskyldt for alt muligt så det sidder meget i ham. Jeg synes, det er super ærgerligt. Kunne forestille mig, at han heller ikke ville være vild med at hun løb nøgen rundt. Men hvis hun vil det, så skal hun da have lov til det!

Anmeld Citér

23. juli 2016

lilledittemor

Morogbarn skriver:

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Mine piger på 3 og 4 år har badet nøgne de sidste gange vi har været ved stranden.

De kan også godt få lov til at løbe rundt i bar numse på græsset foran vores lejlighed, hvis vi har lavet badebassin 

Børn skal have lov til at være børn.

Anmeld Citér

23. juli 2016

Kattha

Så har vi været på stranden for første gang i dag, og barnet har nydt at være nøgen

Anmeld Citér

23. juli 2016

et-ønske

Nej det gør de ikke  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.