Bader jeres børn nøgne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2016

Anonym

Mine børn har uv badedragt på,

dels fordi de hurtig bliver røde,

men os fordi folk har meget travlt med at kigge efter børnene, når der render små rundt, der er nøgene. 

Og så fordi jeg før har oplevet at nogle tog billeder med deres mobiler, af nogle andre børn der var ved at bade. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Nej, det gør han ikke på offentligt område, men i privaten gør han.

Anmeld Citér

22. juli 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis vi spontant skulle ende på stranden, så ja. Men er det en planlagt tur, vil jeg tage badetøj med. Primært fordi jeg selv synes det er rarest at have lidt tøj på foran fremmede mennesker, OG så er min datter så lille at hun stadig bruger ble og risikerer at lægge en dej på stranden, deeeeet er der ingen grund til at bøvle med  

Anmeld Citér

22. juli 2016

lineog4

Nu er min mindste 6 år så han gør det ikke mere med mindre vi havde glemt badetøj, men her på campingpladsen går han gladeligt og i højt humør fra badet til teltet nøgen. 

De har alle badet nøgne de første 2 år (måske mere) hvorfor dog ikke? Med mindre det er for beskyttelse mod solen med uv tøj så er det vel hip som hap om der er badebukser på eller ej. Min datter have kun underdel på til hun var 10 år og ja jeg selv kun til var 18 hvor jeg kom til Italien og opdagede andre havde overdel på, men hjemme i DK var det stadig topløs til jeg var blevet mor. 

Jeg er så glad for jeg har formået at give to af mine børn en helt naturlig tilgang til deres krop, at de ikke er bange for at vise sig nøgen ja selv hende på 13 sover topløs sammen med sine brødre, går nøgen rundt der hjemme (når vi er alene) osv. Den midterste er af sig selv blevet blufærdig aner ikke hvordan det er sket 

så ja mine børn må bade nøgne også som "voksne" på nudist strand hvis de vil

Anmeld Citér

22. juli 2016

Snevejr84

Morogbarn skriver:

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Når vi ingen badetøj har med, så gør han ellers plejer han at få på

Anmeld Citér

22. juli 2016

modesty

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Min søn er snart 5 og han bader nøgen.

Fordi han synes det er sjovt og rart og fordi jeg ønsker at han skal have et sundt og naturligt forhold til sin krop.

Jeg bader også selv nøgen hvis vi spontant kommer forbi en strand uden badetøj. Det er mit eget lille oprør mod den kropsforskrækkelse som jeg synes at vi desværre oplever i disse tider.

Anmeld Citér

22. juli 2016

nielsen80

Personligt tror jeg altså sagtens, man kan skabe et naturligt forhold til sin krop uden at bade nøgen. 

Herhjemme er vi nøgne sammen, når vi er i bad - både mor og far, synes man det er sjovt at løbe rundt nøgen derefter, så er det også fint. Men når vi bader er det UV tøj, da solcreme ryger af i vand og vores lyse hud kan ikke klare megen sol før, vi bliver forbrændt. Synes bestemt ikke det gør, vi har et unaturligt forhold til nøgenhed, tværtimod lærer vi vores barn respekt for solen og de farer der er ved netop hendes lyse krop.

Mine 70'er forældre synes også spontane badeture m.m var sagen, hvor man glemte både badetøj og solcreme - solcreme var jo ikke naturligt og nødvendigt. Jeg husker stadig de smertefulde søvnløse nætter, og jeg tjekker jævnligt mine modermærker, da jeg er bange for den skade det har gjort. Flere i familien har allerede haft modermærkekræft. 

Bare lige et andet perspektiv på ' lad os alle være nøgne, og hvorfor pakker i jeres børn ind i tøj på stranden'.

Anmeld Citér

22. juli 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn er 5 år, han bader ikke nøgen på offentlige steder, han har aldrig badet nøgen offentlige steder, eller det vil sige, hvis han har været nøgen ved stranden har det været en strand hvor der ikke var andre end os (da han var halvandet år og lige havde smidt bleen om dagen, der var vi på stranden og når han sagde han skulle tisse, var det altså ret hurtig man skulle reagere og det gjorde det mere besværligt med badetøj så tror det den eneste gang han har været nøgen ved stranden, hvor der ikke var nogen mennesker end os), da vi ikke bryder os om at andre mennesker kan se ham, da vi på ingen måde kender dem og heller ikke ved om der er nogen mærkelige typer imellem. 

Ud over det vil jeg heller ikke udsætte min søn for noget vi som voksne ikke selv ville bryde os om, vi går ikke selv nøgen på stranden. 

De gange han har været i vandet uden vi har haft badebukser med, har han haft sine underbukser på i vandet. De tørre hurtigt. 

Men det må man jo selv bestemme om ens unger skal være nøgne i vandet eller ej, men tror det er en god ting at tænke lidt over.

Man kan sagtens have et naturligt forhold til sin krop uden at være nøgen offentligt. Herhjemme er vi som voksne nøgen i bad og vores søn undre sig ikke over at vi er nøgne og han tager det helt naturligt og han snakker frit om kroppen og forskellene, vi er på ingen måde kropsforskrækkede. 

Anmeld Citér

22. juli 2016

lineog4

nielsen80 skriver:

Personligt tror jeg altså sagtens, man kan skabe et naturligt forhold til sin krop uden at bade nøgen. 

Herhjemme er vi nøgne sammen, når vi er i bad - både mor og far, synes man det er sjovt at løbe rundt nøgen derefter, så er det også fint. Men når vi bader er det UV tøj, da solcreme ryger af i vand og vores lyse hud kan ikke klare megen sol før, vi bliver forbrændt. Synes bestemt ikke det gør, vi har et unaturligt forhold til nøgenhed, tværtimod lærer vi vores barn respekt for solen og de farer der er ved netop hendes lyse krop.

Mine 70'er forældre synes også spontane badeture m.m var sagen, hvor man glemte både badetøj og solcreme - solcreme var jo ikke naturligt og nødvendigt. Jeg husker stadig de smertefulde søvnløse nætter, og jeg tjekker jævnligt mine modermærker, da jeg er bange for den skade det har gjort. Flere i familien har allerede haft modermærkekræft. 

Bare lige et andet perspektiv på ' lad os alle være nøgne, og hvorfor pakker i jeres børn ind i tøj på stranden'.

Jeg forstår udemærket man pakker ind hvis målet er at beskytte mod solen. 

Jeg har dog altid kunne beskytte mine børn også i fx Italien med en god solcreme og ingen af dem har oplevet at være solskoldet til trods for de aldrig har ejet uv tøj. De ved fx selv at to af dem ikke skal passe helt sp meget på (har arvet den italienske kulør), mens den midterste og mor passer på med faktor 30 og når de er oppe af vandet sidder de for det meste i skygge. 

Men jeg synes det er synd med den kropsforskrækkelse der fx gør nogle siger: hvor er det flot din datter på 13 tør gå rundt i bikini og ikke skammer sig over sin krop. Hvad er det for noget? 

Hører gang på gang; kvinder over 40 skal ikke gå led bikini, har man strækmærker skal de gemmes, har man deller skal de pakkes væk osv. Sidder lige nu i Italien og det er så befriende, her er en bikinikrop lig en krop med bikini på, bikini kender inden alder og der sidder på pigen på 13 og kvinden på 75, der er kroppens bikini hvor alt hopper og ryster når de går, der er rynker, der er ar, der er hængende bryster i trekantsoverdele der ikke holder oppe, der er mænd med bryster, der er mænd med hår over det hele, der er strandløver osv. Og kendetegnende for dem alle er de nyder livet, solen, stranden, familien, ferien - og jeg oplever hvordan jeg igen i år kan slippe den stramme danske moral om hvad og hvordan man viser sin krop og glemme de ekstra kilo og bare nyde tiden... Vi kunne virkelig lære noget og jo børnene bader også nøgne og pædofil forskrækkelsen er gemt væk, ja selv tyveforskrækkelsen, har fx om lidt min telefon liggende i et over telt sammen med min pung mens jeg ligner en hval på stranden og griner mens jeg glemmer jeg er over 40 og burde være klædt anstændigt... 

Ups der kom lige en af mine kæpheste, men ville egentlig bare sige, jeg forstår udemærket uv tøj, men forstår ikke tumlingen på 1 1/2 med trekants bikinitop

Anmeld Citér

22. juli 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej det gør de ikke og har aldrig gjort det. Vi er så forskellige som mennesker og jeg har aldrig synes mine børn skulle bade nøgne udenfor vores have. I vores have må de gerne.

Vi var på stranden i maj og der var en pige på 5-6 år som rendte rundt nøgen. Det er i min verden helt forkert. Helt små børn har jeg det fint med, men ikke sådan en stor pige.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.