Bader jeres børn nøgne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.780 visninger
43 svar
91 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

ESV

Morogbarn skriver:

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Min store datter på 6 år gjorde det for under to uger siden. Vi tog afsted men skulle egentlig ikke på stranden men gjorde det alligevel havde hverken badetøj eller håndklæde med så hun fik afvide at skulle hun i vandet var det nøgen og hun skulle luft tørre bagefter. Hun havde en fantastisk eftermiddag 

Anmeld Citér

20. juli 2016

God-mor

Morogbarn skriver:

Ja det gør min. 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Kattha

Har endnu ikke badet ved en strand, men ja helt klart. Har kun et par badebukser til min to-årige for at holde badebleen på i svømmehallen. Men hun bruger ikke bleen mere, så er sikker på hun vil synes det er rarest at bade nøgen når der er mulighed for det. Jeg har faktisk slet ikke overvejet at nogen kunne have noget imod at mit barn er nøgent og de skal kigge på det, før jeg læste artiklen her på siden.  Hvad sker der dog? Og synes også det er lidt mærkeligt med bitte små piger der har bikinier på med overdele og det hele. Det virker som en fuldstændig unødvendig seksualisering af et lille barns krop. Måske tager jeg fejl?

Anmeld Citér

20. juli 2016

nielsen80

Nej, men det handler ikke om, at jeg ikke bryder mig om børn og nøgenhed, er bange for pædofile m.m.

Min datter er meget lys, og har uv-tøj på for at beskytte mod solen. Jeg selv er lys, og husker tydeligt solskoldninger fra min egen barndom...avv. Det vil jeg undgå med mit eget barn. Min erfaring er, at selv den dyreste vandfaste solcreme, bare ikke beskytter som uv badetøj.

Anmeld Citér

20. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Morogbarn skriver:

Min datter får uv tøj på når vi bade ude, både i DK og i udlandet. Men det er udelukkende fordi jeg har meget sart hud og bliver slemt forbrændt af næsten ingenting, så jeg vil ingen chancer tage med min datters hud. - Hun skal være så godt beskyttet som overhovedet muligt.

Havde jeg været mindre sol-hysterisk kunne hun dog sagtens have fået lov til at bade uden en trævl på kroppen

Anmeld Citér

20. juli 2016

Diosa85

Morogbarn skriver:

Hvis jeg spontant kommer forbi en strand og jeg ikke har badetøj med. Ja så får han lov at bade nøgen. Men hvis jeg ved jeg skal på stranden tager jeg selvfølgelig badetøj med til ham

Anmeld Citér

20. juli 2016

Rauw

De må gerne bade nøgne på stranden. Men jeg er en af de der irriterende mødre der altid husker badetøjet  Spøg til side, de bader i underbukser, mest fordi de ik vil være nøgne foran de andre børn på stranden. De andre børn er jo heller ik nøgne. Hjemme i haven er de ofte nøgne, også selv om vi har naboer og gæster osv, det tar vi altså ikke så tungt. Skulle der komme en klam stodder forbi og stå og savle eller ta billeder så fyrer jeg en solid knytter gennem fjæset på ham men det er indtil videre aldrig sket. 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Mami

Nej men nu bor vi ogsaa et sted med uv paa minimum 10 og gerne 12-15 hver dag. Saa her er det solcreme og uv toej  

Hvis vi boede i dk, kunne jeg nok godt finde paa at lade ham vaere noegen 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Mortilah

Nej, men kun pga solen. Tilgengæld går vi alle, store som små nøgne i pool, sauna og wellnessområde så nøgenheden går jeg ind for- men hvis vi er udenfor har pigerne gerne badedragt på for at få lidt extra solbeskyttelse på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.