Bader jeres børn nøgne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2016

nielsen80

lineog4 skriver:

Jeg forstår udemærket man pakker ind hvis målet er at beskytte mod solen. 

Jeg har dog altid kunne beskytte mine børn også i fx Italien med en god solcreme og ingen af dem har oplevet at være solskoldet til trods for de aldrig har ejet uv tøj. De ved fx selv at to af dem ikke skal passe helt sp meget på (har arvet den italienske kulør), mens den midterste og mor passer på med faktor 30 og når de er oppe af vandet sidder de for det meste i skygge. 

Men jeg synes det er synd med den kropsforskrækkelse der fx gør nogle siger: hvor er det flot din datter på 13 tør gå rundt i bikini og ikke skammer sig over sin krop. Hvad er det for noget? 

Hører gang på gang; kvinder over 40 skal ikke gå led bikini, har man strækmærker skal de gemmes, har man deller skal de pakkes væk osv. Sidder lige nu i Italien og det er så befriende, her er en bikinikrop lig en krop med bikini på, bikini kender inden alder og der sidder på pigen på 13 og kvinden på 75, der er kroppens bikini hvor alt hopper og ryster når de går, der er rynker, der er ar, der er hængende bryster i trekantsoverdele der ikke holder oppe, der er mænd med bryster, der er mænd med hår over det hele, der er strandløver osv. Og kendetegnende for dem alle er de nyder livet, solen, stranden, familien, ferien - og jeg oplever hvordan jeg igen i år kan slippe den stramme danske moral om hvad og hvordan man viser sin krop og glemme de ekstra kilo og bare nyde tiden... Vi kunne virkelig lære noget og jo børnene bader også nøgne og pædofil forskrækkelsen er gemt væk, ja selv tyveforskrækkelsen, har fx om lidt min telefon liggende i et over telt sammen med min pung mens jeg ligner en hval på stranden og griner mens jeg glemmer jeg er over 40 og burde være klædt anstændigt... 

Ups der kom lige en af mine kæpheste, men ville egentlig bare sige, jeg forstår udemærket uv tøj, men forstår ikke tumlingen på 1 1/2 med trekants bikinitop

Enig med bikinitop m.m til babyer og at en bikinikrop er en krop med bikini i��. Nu er UV dragter jo, som navnet siger dragter, der dækker halvdelen af benene og armene også. Jeg selv bader med badetøj den første halve time, derefter tager jeg t-shift på. Bliver så hurtigt forbrændt- trods faktor 50. Det ryger bare af i vandet, og jeg er en rigtig vandhund!

Min pointe er bare, at vi dansker oftes har meget lidt respekt for solen, og som følge deraf, har vi meget høje rater af hudkræft. Synes vi bør lære vores børn, at man sagtens kan nyde det gode vejr uden at udsætte kroppen for unødvendig skade. F.eks ser jeg ikke mange indfødte bade i direkte solskin i middagstimerne, der er de i skygge. 

Menvi snakker to forskellige ting, min pointe var bare, badetøj(som UV dragter jo er) ikke behøver at være kropsforskrækkelse overhovedet, men omtanke for ens børns helbred.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2016

Tip!

Min søn er nået den alder, hvor badetøj er et must.. 

Hjemme på terrassen kan de godt bade med bar røv, men de foretrækker badetøj. 

Min søn er allergiker barn, med meget eksem, så jo bedre beskyttelse med uv tøj, jo bedre. 

Anmeld Citér

22. juli 2016

lineog4

nielsen80 skriver:

Enig med bikinitop m.m til babyer og at en bikinikrop er en krop med bikini i��. Nu er UV dragter jo, som navnet siger dragter, der dækker halvdelen af benene og armene også. Jeg selv bader med badetøj den første halve time, derefter tager jeg t-shift på. Bliver så hurtigt forbrændt- trods faktor 50. Det ryger bare af i vandet, og jeg er en rigtig vandhund!

Min pointe er bare, at vi dansker oftes har meget lidt respekt for solen, og som følge deraf, har vi meget høje rater af hudkræft. Synes vi bør lære vores børn, at man sagtens kan nyde det gode vejr uden at udsætte kroppen for unødvendig skade. F.eks ser jeg ikke mange indfødte bade i direkte solskin i middagstimerne, der er de i skygge. 

Menvi snakker to forskellige ting, min pointe var bare, badetøj(som UV dragter jo er) ikke behøver at være kropsforskrækkelse overhovedet, men omtanke for ens børns helbred.

Enig - jeg røg bare ud af sporet. Og ville egentlig bare skrive jeg ser en stor forskel på om man klæder sin lille trold i en uvdragt en t-shirt eller andet fordi man vil beskytte huden eller om man putter dem i en bikini fordi man er bange for de der kigger. 

Mærkeligt med solcreme ud over det, vi er i vandet konstant (føler jeg) og vi har ingen problemer med beskyttelsen og både min søn og jeg er nogle blegfiser. 

Og vi er præcis som alle andre her nede - ingen ophold i solen mellem 13 og 16 der sover vi så vi kan holde til de lange aftener og en aftensmad der tidligst bliver spist kl 20 - elsker at leve italiensk efter en hverdag med stramt skema, op 5.30, tusind fritidsaktiviteter, aftaler, arbejde, spise på klokkeslæt, sove på klokkeslæt og ville aldrig være i solen mellem 13 og 16 hernede

Anmeld Citér

22. juli 2016

Sprit25

Nu har vi ikke haft mulighed for at komme på stranden men hun vil komme til at bade i badetøj. Netop fordi hun skal have et naturligt forhold til sin krop. Kroppen er hendes og hun skal selv bestemme hvem der kigger med. 

Hjemme i haven må hun godt rende rundt uden ble på

Anmeld Citér

22. juli 2016

migxher

Jep han bader nøgen på stranden 16 måneder. Han hygger sig simpelthen så meget med at rende med numsen bar, så det skal han da have lov til. Han får også tit lov til det her hjemme. 

Han får solcreme på, faktor 15 og så bader vi aldrig når solen står højest. Vi. Bor 15 minutter fra stranden og tager som regel der hen om eftermiddagen når han har sovet til middag. Jeg synes virkelig ikke det er behagelig at være på stranden i middagssolen.

Anmeld Citér

22. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Nej aldrig om mine børn nogen sinde kommer til at bade nøgne ved stranden !! 

Ingen gang far må få vores 2 åri pige med ind i omklædningsrum i svømmehallen 

Og det er 100 % mine ejne følelsers skyld blev selv voldtaget som barn og jeg 1000 % overbeskytter dem når det har noget med nøgen hed foran andre mænd at gøre !!! 

Og forstår på ingen måde dem der så lader deres børn bade nøgne ligesom de nok på ingen måde forstår mig   

Sådan er vi jo forskellige 

Anmeld Citér

22. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Morogbarn skriver:

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Vi har som regel en badeble på hende. Og så spandevis af solcreme. Synes egentligt at det er lidt synd for os alle 3 når der kommer sand alle mulige og umulige steder hen. Der gør ondt at få fjernet og vi må blive de tarvelige forældre. Derfor oftest en badeble på  så er der heller ikk mudderkager

Anmeld Citér

22. juli 2016

migxher

anna111 skriver:

Nej aldrig om mine børn nogen sinde kommer til at bade nøgne ved stranden !! 

Ingen gang far må få vores 2 åri pige med ind i omklædningsrum i svømmehallen 

Og det er 100 % mine ejne følelsers skyld blev selv voldtaget som barn og jeg 1000 % overbeskytter dem når det har noget med nøgen hed foran andre mænd at gøre !!! 

Og forstår på ingen måde dem der så lader deres børn bade nøgne ligesom de nok på ingen måde forstår mig   

Sådan er vi jo forskellige 

Er det noget du har fået hjælp til? Det ville da være virkelig ærgerlig at overfører dit krops syn til jeres datter og hun så skal vokse op og være mistroisk og skamfuld omkring hendes krop.

Og det skriver jeg på ingen måde for at generer dig, fordi det er da virkelig tragisk det der er sket for dig og jeg kan sagtens forstå dine følelser.

Men det ville da oprigtigt være ærgerligt for din datter hvis hun skal vokse op med et fyfy syn på sin krop.

Anmeld Citér

22. juli 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Morogbarn skriver:

Et spørgsmål til jer med mindre børn. Lader I jeres børn bade nøgne, når I er ved stranden? Hvorfor?/hvorfor ikke? 

Vi er på første ferie med lillemanden på 19 mdr. og kom til at diskutere, om det stadig er "tilladt" at små børn bader nøgne ved stranden. Jeg gjorde det selv som barn, husker jeg...

Nu har vi ikke været på stranden endnu, men herhjemme i haven har min datter på to ofte rendt rundt kun iført badeble eller ingenting, men hendes storebror på 8 har selv trukket i badeshorts og top.

I næste uge har vi alle ferie og der skal vi på stranden og/eller i poolen, så må vi se hvor meget han vil have på der...

Anmeld Citér

22. juli 2016

anna111

Profilbillede for anna111
migxher skriver:

Er det noget du har fået hjælp til? Det ville da være virkelig ærgerlig at overfører dit krops syn til jeres datter og hun så skal vokse op og være mistroisk og skamfuld omkring hendes krop.

Og det skriver jeg på ingen måde for at generer dig, fordi det er da virkelig tragisk det der er sket for dig og jeg kan sagtens forstå dine følelser.

Men det ville da oprigtigt være ærgerligt for din datter hvis hun skal vokse op med et fyfy syn på sin krop.

Hvilket fy fy syn ? 

Det eneste hun lære er at man ikke skal være nøgen foran fremmede mænd ? 

Hun har aldrig fået det af vide da hun kun er 2 år ?  Kan ikke se jeg lære hende at skamme sig over sin krop på nogen måde. 

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.