Carina:-) skriver:
Man kan tegne en forsikring der gør man kun skal betale for første sygedag. Og har man ikke den skal man kun betale for 21 kalender dage ( eller er det nu sat op til 28?) For ikke graviditet relaterende sygdomme.
Så nej man risikerer ikke at skulle betale fuld løn i min 6 mdr
Uanset, så skal der vil stadig ansættes en vikar .
Jeg tror aldrig man kan gardere sig helt, og jeg ville aldrig søge job et sted, hvor man åbenlyst ville sortere fødedygtige kvinder fra....altså hun kunne måske være fraværende et lille stykke tid fra hendes ellers 30-50 årige arbejdsliv.
Tænker også at en kvinde med mindre børn jo har langt mere behov for pengene/jobbet og derved (måske) er mere loyal på sigt end en kvinde på 45+ der har større børn og forhåbentlig styr på økonomien.
Jeg bliver selv 41 lige om lidt. Og jeg arbejder kun fordi jeg elsker det, og ikke pga lønnen. Jeg bekymrer mig ikke over at min arbejdsgiver kan se frem til, at jeg skal sygemeldes efter operation senere på året tiltrods for at jeg ved det bliver svært at finde en afløser. Ikke mindst fordi jeg planlægger sygemelding op til jul!
Så udfra egen erfaringer med arbejdslivet , ville jeg langt hellere ansætte en fødedygtig kvinde, frem for en i min alder.
Anmeld
Citér