Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Carina:-) skriver:

På min mands tidligere arbejdsplads som var en stor privat virksomhed fik han som servicechef ordre på at kvinder over 45 skulle være først i rækken til job. 

Og nu hvor jeg selv er arbejdsgiver ansætter jeg ikke kvinder der  ligger lige i den fødedygtige Alder. 

Både fordi jeg ikke vil bruge både tid og penge på at starte en op der så kommer 3 mdr efter og sygemelde sig pga graviditet men også fordi min erfaring er at i min branche er modenhed et vigtigt element. 

Men det ændre jo ikke ved, at en kvinde på 45 + , er i langt større risiko for et blive syg end en på 25 ( jeg har ikke lige nogen link til det da det er min egen fornemmelse) - men jeg ved da at sygdomse risikoen stiger med alderen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2016

Carina:-)

Tin skriver:

Men det ændre jo ikke ved, at en kvinde på 45 + , er i langt større risiko for et blive syg end en på 25 ( jeg har ikke lige nogen link til det da det er min egen fornemmelse) - men jeg ved da at sygdomse risikoen stiger med alderen.

Man kan tegne en forsikring der gør man kun skal betale for første sygedag.  Og har man ikke den skal man kun betale for 21 kalender dage ( eller er det nu sat op til 28?) For ikke graviditet relaterende sygdomme. 

Så nej man risikerer ikke at skulle betale fuld løn i min 6 mdr 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Tin

Profilbillede for Tin

Man kan tegne en forsikring der gør man kun skal betale for første sygedag.  Og har man ikke den skal man kun betale for 21 kalender dage ( eller er det nu sat op til 28?) For ikke graviditet relaterende sygdomme. 

Så nej man risikerer ikke at skulle betale fuld løn i min 6 mdr 

Uanset, så skal der vil stadig ansættes en vikar .

Jeg tror aldrig man kan gardere sig helt, og jeg ville aldrig søge job et sted, hvor man åbenlyst ville  sortere fødedygtige kvinder fra....altså hun kunne måske være fraværende et lille stykke tid fra hendes ellers 30-50 årige arbejdsliv.

Tænker også at en kvinde med mindre børn jo har langt mere behov for pengene/jobbet og derved (måske) er mere loyal på sigt end en kvinde på 45+ der har større børn og forhåbentlig styr på økonomien.

Jeg bliver selv 41 lige om lidt. Og jeg arbejder kun fordi jeg elsker det, og ikke pga lønnen. Jeg bekymrer mig ikke over at min arbejdsgiver kan se frem til, at jeg skal sygemeldes efter operation senere på året tiltrods for at jeg ved det bliver svært at finde en afløser. Ikke mindst fordi jeg planlægger sygemelding op til jul! 

Så udfra egen erfaringer med arbejdslivet , ville jeg langt hellere ansætte en fødedygtig kvinde, frem for en i min alder.

Anmeld Citér

20. juli 2016

Tin skriver:

Uanset, så skal der vil stadig ansættes en vikar .

Jeg tror aldrig man kan gardere sig helt, og jeg ville aldrig søge job et sted, hvor man åbenlyst ville  sortere fødedygtige kvinder fra....altså hun kunne måske være fraværende et lille stykke tid fra hendes ellers 30-50 årige arbejdsliv.

Tænker også at en kvinde med mindre børn jo har langt mere behov for pengene/jobbet og derved (måske) er mere loyal på sigt end en kvinde på 45+ der har større børn og forhåbentlig styr på økonomien.

Jeg bliver selv 41 lige om lidt. Og jeg arbejder kun fordi jeg elsker det, og ikke pga lønnen. Jeg bekymrer mig ikke over at min arbejdsgiver kan se frem til, at jeg skal sygemeldes efter operation senere på året tiltrods for at jeg ved det bliver svært at finde en afløser. Ikke mindst fordi jeg planlægger sygemelding op til jul! 

Så udfra egen erfaringer med arbejdslivet , ville jeg langt hellere ansætte en fødedygtig kvinde, frem for en i min alder.

Og så længe dine erfaringer er som lønmodtager og ikke som arbejdsgiver kan du jo ikke sætte dig ind i de udfordringer det er at drive virksomhed. 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Tin

Profilbillede for Tin

Og så længe dine erfaringer er som lønmodtager og ikke som arbejdsgiver kan du jo ikke sætte dig ind i de udfordringer det er at drive virksomhed. 

Altså min mand har eget firma, så tænker egentlig at jeg har et ret fint indblik i det, også selvom jeg " kun" er lønmodtager...og hvis jeg nu skal drage hans erfaringer ind i min , så er hans ansatte af blandet aldre, og ingen er bedre end andre hvad gælder sygdom. Det er dog også kun mænd der er ansat, da de ikke så nemt kan få kvinder i det fag. 

Så fint at du drager konklusion så hurtig

Anmeld Citér

20. juli 2016

Tin skriver:

Altså min mand har eget firma, så tænker egentlig at jeg har et ret fint indblik i det, også selvom jeg " kun" er lønmodtager...og hvis jeg nu skal drage hans erfaringer ind i min , så er hans ansatte af blandet aldre, og ingen er bedre end andre hvad gælder sygdom. Det er dog også kun mænd der er ansat, da de ikke så nemt kan få kvinder i det fag. 

Så fint at du drager konklusion så hurtig

Men så har jeg jo stadig ret i at du ikke ved hvilke udfordringer private har med gravide da din mand kun har mænd ansat 

Anmeld Citér

20. juli 2016

Mullesmith

Det handler ikke om hvor vidt man kan finde afløser eller ej men for mange private er det også et spørgsmål om økonomi.

Nu ved jeg ikke lige om trådstarter er ved et privat firma eller hvor hun arbejder, forholder mig bare til det hun skriver.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.