Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.731 visninger
46 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg er lykkelig gravid i uge 10.. Termin 15 feb. 

Jeg har endnu ikke været til NF skanning det skal jeg d. 8 august. Så der finder jeg jo først ud af om barnet er sund og rask og om det lille hjerte stadig slår..

Jeg vil gå på barsel i december/januar 

Jeg har et vikar job som løber til året ud. 

Men nu er jeg blevet tilbudt en fast stilling hvilket jo er super. 

Jeg skal til samtale på fredag.. Skal jeg nævne til samtalen at jeg er gravid? Eller vente til jeg har fået jobbet og så sige det omkring septemper/oktober? 

Der må være nogen herinde der har stået i samme situation, hvad har i gjort? 

Jeg tænker jo selvfølgelig at det er død træls for arbejdspladsen og ansætte en ny gravid.. Mit arbejde er der som sådan ikke noget oplæring i, så der ville hurtig kunne starte en afløser, Men samtidig føler jeg også bare at jeg skal tænke på mig selv og hvad der er bedst i mit liv. 

De ved jeg er kvinde i en føde dygtig alder med 1 bonus barn.. 

Gode råd???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke været til NF skanning det skal jeg d. 8 august. Så der finder jeg jo først ud af om barnet er sund og rask og om det lille hjerte stadig slår..

Jeg skal til samtale på fredag.. Skal jeg nævne til samtalen at jeg er gravid? Eller vente til jeg har fået jobbet og så sige det omkring septemper/oktober? 

Jeg tænker jo selvfølgelig at det er død træls for arbejdspladsen og ansætte en ny gravid.. Mit arbejde er der som sådan ikke noget oplæring i, så der ville hurtig kunne starte en afløser, Men samtidig føler jeg også bare at jeg skal tænke på mig selv og hvad der er bedst i mit liv. 

Gode råd???

Jeg ville nok vente med at sige noget til jeg vidste om jeg havde fået jobbet og underskrevet en kontrakt. Så er du nemlig sikret at de ikke kan fyrer dig på det grundlag. Siger du det derimod nu så kan de lovligt fravælge dig til ansættelse. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Kattha

Jeg synes den er rigtig svær. Var selv til et par jobsamtaler mens jeg var gravid. Fik endda at vide, at jeg ikke skulle sige noget af min a-kasse. Men jeg kunne ikke lade være. Jeg var bange for, at hvis det virkelig var en no-go for dem, så ville der senere komme rimelig dårlig stemning. At jeg ville blive opfattet som en løgner, for de ville godt kunne regne ud at jeg havde vidst det. Og så ville det ellers gode forhold blive ødelagt.. Men det kan sagtens være det altsammen var noget jeg bare bildte mig selv ind..

Anmeld Citér

19. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Gode råd???

Selv om de ikke har krav på at vide noget nu, havde jeg været ærlig at sige, de kan jo godt regne ud senere hen at du med med meget stor sansynlighed godt har vist det. Hvis arbejdspladsen er glade for dig og dit arbejde og du er glade for dem, tænker jeg ærlighed er det bedste

Anmeld Citér

19. juli 2016

Mortil2piger18

Jeg kommer til at stå lidt i samme problem, min kontrakt udløber til september. Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid, de ved godt at jeg er i behandling og har af samme grund meldt ud at de så ikke vil fastansætte mig, vi har bare aftalt at strække den lidt og se tiden an. Den dag jeg skal forlænges er jeg omkring de 11-12 uger hende og er ret sikker på at hvis jeg siger der at jeg er blevet gravid siger de stop der, jeg ved godt de ikke fastansætter mig men jeg vil i det mindste gerne være der så længe som muligt inden jeg ryger på dagpenge :s 

jeg er virkelig i tvivl om jeg skal sige det der til september eller om jeg skal til jeg er blevet forlænget lidt mere, det er gerne mellem 3 og 6 mdr af gangen 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Selv om de ikke har krav på at vide noget nu, havde jeg været ærlig at sige, de kan jo godt regne ud senere hen at du med med meget stor sansynlighed godt har vist det. Hvis arbejdspladsen er glade for dig og dit arbejde og du er glade for dem, tænker jeg ærlighed er det bedste

Den nye arbejds plads kender mig ikke.. 

Det her er et andet sted (det fik jeg vidst ikke skrevet) 

så de ville jo fravælge mig med det samme hvis jeg fortalte til samtalen at jeg er gravid.... 

Havde du så stadig været ærlig og sige det til det nye sted? 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Kattha skriver:

Jeg synes den er rigtig svær. Var selv til et par jobsamtaler mens jeg var gravid. Fik endda at vide, at jeg ikke skulle sige noget af min a-kasse. Men jeg kunne ikke lade være. Jeg var bange for, at hvis det virkelig var en no-go for dem, så ville der senere komme rimelig dårlig stemning. At jeg ville blive opfattet som en løgner, for de ville godt kunne regne ud at jeg havde vidst det. Og så ville det ellers gode forhold blive ødelagt.. Men det kan sagtens være det altsammen var noget jeg bare bildte mig selv ind..

Jeg er nu ikke så bange for at blive set som en løgner.. Og hvis jeg blev det ville jeg bare søge nyt arbejde igen.. Efter barsel. 

Men jeg tænker helt sikkert også at en a-kasse ville sige man skulle få jobbet først inden man sagde det.. 

Synes bare det er SÅ pinlig og komme og sige det.. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Den nye arbejds plads kender mig ikke.. 

Det her er et andet sted (det fik jeg vidst ikke skrevet) 

så de ville jo fravælge mig med det samme hvis jeg fortalte til samtalen at jeg er gravid.... 

Havde du så stadig været ærlig og sige det til det nye sted? 

Jeg ville ikke sige det.

I relateten ved du ikke om graviditeten er sund og rask og dermed kan du ikke planlægge ud i fremtiden. De har en tidsfrist hvor de bare skal have det oplyst indenfor...kan ikke huske om det er 3 mdr før forventet fødsel. 

Så du kan uden problemer vente et godt stykke tid med at indvie dem. Du er langt bedre stillet efter barsel med fast job, og de bør forvente at det kan komme når de ansætter en kvinde i den fødedygtige alder.

Jeg mener ikke at du tager rumpen på dem, for som sagt skal de ikke vide det før senere i forløbet.

Go for it...og tillykke med graviditeten. 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Jeg ville ikke sige det.

I relateten ved du ikke om graviditeten er sund og rask og dermed kan du ikke planlægge ud i fremtiden. De har en tidsfrist hvor de bare skal have det oplyst indenfor...kan ikke huske om det er 3 mdr før forventet fødsel. 

Så du kan uden problemer vente et godt stykke tid med at indvie dem. Du er langt bedre stillet efter barsel med fast job, og de bør forvente at det kan komme når de ansætter en kvinde i den fødedygtige alder.

Jeg mener ikke at du tager rumpen på dem, for som sagt skal de ikke vide det før senere i forløbet.

Go for it...og tillykke med graviditeten. 

Tak ! 

Jeg venter med at sige noget som helst :-) 

Anmeld Citér

19. juli 2016

Kattha

Håber du får det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.