Når en kreditor bliver ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Michfich skriver:

Hej med dig. 

Mit råd er som mange skriver at kontakte politiet. Det kan ikke være i orden at dukke op som han lyster og ignorere dine forespørgsler om at tage den den formelle vej. 

Men som en også skriver så er den bedste måde at komme helt ud af de private lånevirksomheder på simpelthen at tage et tilsvarende lån i banken og betale det andet lån helt af med - de tager ihvertfald sagen + de formelle tiltag mere professionelt og du kan godt regne med at banken ikke møder op på din adresse! Det er ihvertfald mit bedste forslag. Snak med banken og kom ud af det private lån. 

Tror der er en misforståelse der er ikke tale om et lån 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad er det så, sådan lidt mere konkret ?. Er det et bygge firma eller noget i den stil ?

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvad er det så, sådan lidt mere konkret ?. Er det et bygge firma eller noget i den stil ?

Firmaer der udlejer stole fadøls anlæg osv min Eks holdte 30 års fest og det blev skrevet i nit navn  så det jo mig der hæfter for gælden han vil ikke betale...

Anmeld Citér

7. juli 2016

SofiaMik

Anonym skriver:

Firmaer der udlejer stole fadøls anlæg osv min Eks holdte 30 års fest og det blev skrevet i nit navn  så det jo mig der hæfter for gælden han vil ikke betale...

Hvem kontaktede firmaet?  Har du skrevet under på noget? Var du gift med din eks? Hvor stort er beløbet? 

Kan ske, at kreditor rent juridisk ikke har noget at komme efter og derfor vælger at chikanere dig i stedet. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ok og tak for svar.

personligt havde jeg ikke forslået inkasso, det må være op til firmaet, om hvor langt det vil gå. Selvfølgelig skylder du/i firmaet penge og de skal betales tilbage, men ikke ved at banke på din dør. Hvis jeg var dig havde jeg skrevet en mail til firmaet, hvor du skriver at du ikke kan betale noget på nuværende tidspunkt, men at firmaet vil blive politi anmeldt hvis for cikane, hvis de banker på din dør igen. 

Det er sur r.. For dig, men jeg tror desværre at du hænger på gælden og vil gøre det til den er ude af verdnen, på den ene eller anden måde, så hvis du bare kan afdrage med et mini beløb hver måned, havde jeg gjort det i dit sted.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ok og tak for svar.

personligt havde jeg ikke forslået inkasso, det må være op til firmaet, om hvor langt det vil gå. Selvfølgelig skylder du/i firmaet penge og de skal betales tilbage, men ikke ved at banke på din dør. Hvis jeg var dig havde jeg skrevet en mail til firmaet, hvor du skriver at du ikke kan betale noget på nuværende tidspunkt, men at firmaet vil blive politi anmeldt hvis for cikane, hvis de banker på din dør igen. 

Det er sur r.. For dig, men jeg tror desværre at du hænger på gælden og vil gøre det til den er ude af verdnen, på den ene eller anden måde, så hvis du bare kan afdrage med et mini beløb hver måned, havde jeg gjort det i dit sted.

Problemet er  han ikke respekter det også selvom jeg har sagt jeg kan betale 200 om måned det er ikke ok for ham ��

Anmeld Citér

7. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jamen, har du skrevet under på noget eller indgået en mundtlig aftale omkring det?

Anmeld Citér

7. juli 2016

loop

Anonym skriver:

Skriv til firmaet at du føler dig chikaneret, samt at du gerne vil bede dem skriftligt om at dokumentere deres krav. 

Har du selv en kopi af den underskrevne aftale?

Anmeld Citér

7. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Problemet er  han ikke respekter det også selvom jeg har sagt jeg kan betale 200 om måned det er ikke ok for ham ��

Så er du jo kommet med et afdrags forslag . Skriv en ny mail til ham, hvor du tydeligt skriver at du vil afdrage med 200 om måneden fra nu af, men gør det samtidig klart af du vil politi anmelde ham, hvis ham tropper op på din adresse igen. ( synes at det virker lidt lusket, at han ikke vil ha den til inkasso). Hvis du har hans konto nr, så begynd af afdrage, selvom du ikke har fået noget svar, det kan kun komme dig tilgode i sidste ende ( husk at gemme udskrifter på det fra banken af)

Anmeld Citér

7. juli 2016

Bb2015

Anonym skriver:

Okay, det forstod jeg ved gæld - så må du undskylde  men min tanke var at afbetale gæld med et lån i banken sådan at din gæld bliver flyttet til en mere professionel virksomhed. Men det er formentlig noget, du bedst selv kan tage stilling til. Jeg håber du finder ud af noget, for det lyder sørme ubehageligt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.