Anonym skriver:
ja okay lige for gøre en lang historie kort har noget gammelt gæld igennem min Eks som jeg pt slet ikke har mulighed for betale - manden der har firmaet hvor jeg skylder pengene bliver ved med komme banke på min dør og han vil slet ikke respektere jeg lige pt ikke har råd til betale den gæld af mange årsager. Jeg har bedt ham om mange gange at lade være med komme men kontakte mig telefonisk eller via e-mail men dette respektere han heller ikke - de sidste 2 gange han har været her han har vækkede min søn på 3 måneder. Må han godt blive ved på den måde ? Han er virkelig ubehagelig... Og forstår bare ikke jeg pt ikke kan afdrage med noget som helst .. Er der noget Man kan gøre for han ikke dukker op...
Altså som udgangspunkt er der jo ikke noget der hedder "jeg har desværre ikke råd til at betale lige nu"
det er kreditorerne pænt ligeglade med... Du har stiftet gælden ergo skal du betale den tilbage....
Når det så er sagt ved jeg godt at din situation sagtens kan være som du siger.. At du altså ikke KAN betale af.. Og så må man jo tage konsekvensen.... Altså enten lade renter løbe på i stor grad eller lade det gå til inkasso..... Men har du ikke råd til bare at betale en smule?? Normalt er de til at snakke med hvis bare man viser man gerne vil i det omfang man kan......
Men øøøh har aldrig hørt om en kreditor der kom i tide og utide oh bankede på døren... Det lyder for mig meget underligt :-O
men altså hmm ved ikke om han har "ret" til det...... Men lyder sku underlig og belastende for dig.....
mit råd er hvis du overhovedet kan betale lidt så gør det!!! Istedet for bare at sige.. Det kan jeg ikke... Det bryder de sig IKKE om...
Anmeld
Citér