Slet ikke klar til at blive far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

morlinen

Du vil gerne være der for dit barn, give barnet masser af kærlighed og elske det betingelsesløst. Jamen.... Så gør det dog. Det er kun dig, der kan tage det ansvar. 

Vi bokser alle med et eller andet. Men når der pludselig kommer en baby ind i billeder, jamen så dealer vi med det. På den måde vi bedst kan. Man kan gøre sit bedste, hverken mere eller mindre. Ingen er eksperter på forhånd i opfostring af børn. Man vokser med opgaven. Det skal nok gå. Det eneste og vigtigste det lille barn vil have, er din kærlighed og opmærksomhed. Det er DIG der skal sørge for, at betingelserne for, at de ting kan gå i opfyldelse, er der.

Det lyder som om, at du har nogle mønstre, som du i al din hjernegranskning, er på vej ud i igen. Det er NU du skal bryde mønstrene. Det er kun nu du har muligheden. Det er hårdt arbejde, men god arbejdslyst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

iPanik

Rosa-Sofia skriver:

Jeg kan godt forstå, at de andre skriver om parterapi, men vil nok sige, at det er relevant, at du også får noget individuelt terapi. Det er jo ikke kun jeres parforhold/familiesituation, der er i krise pt, men også dig personligt.

Nu er hun gravid, men jeg tænker, at det er meget vigtigt, at du klart melder ud om du tror, at du vil kunne være der, hvis hun får barnet. Kan jeres forhold holde og er du klar til at blive fuldtidsfar?

Så giver du hende også de bedste muligheder for at vælge barnet til eller fra. Jeg siger ikke, at du skal begynde at true hende, men simpelthen være så ærlig som mulig omkring, hvad du kan klare. 

Jeg vil aldrig true hende, men jeg har meldt ud at jeg ved jeg ikke kan løfte opgaven og at jeg ikke er klar til det endnu.

Anmeld Citér

5. juli 2016

iPanik

morlinen skriver:

Du vil gerne være der for dit barn, give barnet masser af kærlighed og elske det betingelsesløst. Jamen.... Så gør det dog. Det er kun dig, der kan tage det ansvar. 

Vi bokser alle med et eller andet. Men når der pludselig kommer en baby ind i billeder, jamen så dealer vi med det. På den måde vi bedst kan. Man kan gøre sit bedste, hverken mere eller mindre. Ingen er eksperter på forhånd i opfostring af børn. Man vokser med opgaven. Det skal nok gå. Det eneste og vigtigste det lille barn vil have, er din kærlighed og opmærksomhed. Det er DIG der skal sørge for, at betingelserne for, at de ting kan gå i opfyldelse, er der.

Det lyder som om, at du har nogle mønstre, som du i al din hjernegranskning, er på vej ud i igen. Det er NU du skal bryde mønstrene. Det er kun nu du har muligheden. Det er hårdt arbejde, men god arbejdslyst. 

Jeg er enig i at jeg gerne vil at mit barn skal have det så godt som muligt, men det vil jeg bare ikke kunne løfte og indfrie for nuværende.

Anmeld Citér

5. juli 2016

iPanik

Abracadabra skriver:

Du skriver alle de rigtige ting og gør dig nogle gode overvejelser, MEN hun er altså gravid, og du kan ikke tvinge hende til abort. Du er nødt til at forholde dig til den virkelighed, du står i og ikke til den ønskesituation, du beskriver. 

7.5 måneds parterapi tror du ikke er nok, faktum er, at I har ikke mere.

Du kan blive og kæmpe, eller du kan smutte og give op. I første scenario har du muligheden for at opnå den ønskede kernefamilie, i sidste scenario får du hvad du frygter, nemlig endnu et delebørn. 

Som jeg har det indei nu, så ved jeg at det ikke vil blive en kernefamilie og det er ikke fair overfor barnet at give det de udsigter. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

RosSofi

Så har du jo tilsyneladende ikke andet valg end at bryde forholdet, hvis hun vælger at få barnet. Men det ændrer jo ikke på, at du bliver far til det.

Anmeld Citér

5. juli 2016

karivinc

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du to børn, hvis du ikke er "klar" til at blive forælder?

Du er 36 år. Mand dig dog op!

Anmeld Citér

5. juli 2016

iPanik

karivinc skriver:

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du to børn, hvis du ikke er "klar" til at blive forælder?

Du er 36 år. Mand dig dog op!

Af skade bliver man klog og jeg havde skam også planer om at få kappet strengen.

Men så mødte man jo alligevel  sin sidste kærlighed og tænkte at en kernefamilie en dag ville være rar.
Men den kernefamilie er jeg bare ikke rustet til at kunne være en del af endnu. Og har jeg meldt klart ud fra start.
Igen, af skade bliver man klog, og jeg ved der er nogle ting vi bør have på plads inden vi kommer til det punkt.

Som tidligere nævnt, så forsøger jeg ikke at løbe fra ansvaret.

Som par havde vi en fælles forståelse for hvornår vi så os selv blive forældre, men grundet en svipser (som jeg godt ved jeg er ligeså stor en del af) så har hendes forståelse rykket sig og jeg ved at jeg ikke kan løfte opgaven på nuværende tidspunkt.
Derfor forudser jeg hvordan situationen vil knække mig endnu mere mentalt end at den vil gavne os som et par, og især   ikke som forældre på nuværende tidspunkt.

Måske man også kan sige at det er at være mand nok og sige at det her kan man og ønsker man ikke byde et barn.
At man måske bør vente på et tidspunkt hvor det giver bedre mening.

Men sådan er vi jo så forskellige og vores synspunkter ligeså.

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
iPanik skriver:

Af skade bliver man klog og jeg havde skam også planer om at få kappet strengen.

Men så mødte man jo alligevel  sin sidste kærlighed og tænkte at en kernefamilie en dag ville være rar.
Men den kernefamilie er jeg bare ikke rustet til at kunne være en del af endnu. Og har jeg meldt klart ud fra start.
Igen, af skade bliver man klog, og jeg ved der er nogle ting vi bør have på plads inden vi kommer til det punkt.

Som tidligere nævnt, så forsøger jeg ikke at løbe fra ansvaret.

Som par havde vi en fælles forståelse for hvornår vi så os selv blive forældre, men grundet en svipser (som jeg godt ved jeg er ligeså stor en del af) så har hendes forståelse rykket sig og jeg ved at jeg ikke kan løfte opgaven på nuværende tidspunkt.
Derfor forudser jeg hvordan situationen vil knække mig endnu mere mentalt end at den vil gavne os som et par, og især   ikke som forældre på nuværende tidspunkt.

Måske man også kan sige at det er at være mand nok og sige at det her kan man og ønsker man ikke byde et barn.
At man måske bør vente på et tidspunkt hvor det giver bedre mening.

Men sådan er vi jo så forskellige og vores synspunkter ligeså.

Jamen, hvad vil du have at vi skal fortælle dig? 

Der er jo kun tre muligheder: 

• Abort
  • Få barnet sammen som familie
  • hun får barnet som enlig

Det er hende du er nødt til at tale med, men i sidste ende må du jo tage din beslutning ud fra hvad hun ønsker. 

Hvis du ikke ønsker at blive far, hvis hun vælger at gennemføre graviditeten, så må du jo gå og kun være far på papiret.

Der ER jo ikke andre alternativer.

Men der er jo også risikoen for, at hun får en abort og vælger at droppe dig, fordi hun ikke ønsker en kæreste som truer med at gå når tingene bliver svære.

Anmeld Citér

5. juli 2016

iPanik

EBK skriver:

Jamen, hvad vil du have at vi skal fortælle dig? 

Der er jo kun tre muligheder: 

• Abort
  • Få barnet sammen som familie
  • hun får barnet som enlig

Det er hende du er nødt til at tale med, men i sidste ende må du jo tage din beslutning ud fra hvad hun ønsker. 

Hvis du ikke ønsker at blive far, hvis hun vælger at gennemføre graviditeten, så må du jo gå og kun være far på papiret.

Der ER jo ikke andre alternativer.

Men der er jo også risikoen for, at hun får en abort og vælger at droppe dig, fordi hun ikke ønsker en kæreste som truer med at gå når tingene bliver svære.

Nu var det skam ikke for at få en "løsning" på situationen - den kan kun jeg/ vi komme frem til, men derfor er det stadig rart at få forskellige indtryk.

Anmeld Citér

5. juli 2016

UnderCover37

iPanik skriver:

Jeg vil aldrig true hende, men jeg har meldt ud at jeg ved jeg ikke kan løfte opgaven og at jeg ikke er klar til det endnu.

Men du var dog  alligevel klar på 'en upser' i en pause i p-pillerne...

Prævention er ikke kun kvindens ansvar, og hvis du med dig selv véd, at du ikke vil ha børn nu, må du da som minimum kunne finde ud af at bruge et kodom for at sikre dig bedst muligt mod at stå der hvor du står nu...

Din stemmeret i denne situation, ophørte det øjeblik du ikke selv tog et aktivt ansvar for ikke at blive far (igen) på nuværende tidspunkt.

Det eneste du kan gøre nu, er at håbe at hun indser at hun (og evt fremtidigt barn) er bedre tjent med at finde en anden far til sit kommende barn!

Ikke for din skyld men for hendes og det barn hun ønsker at sætte i verden!

Jeg er klar over at jeg bestemt ikke taler pænt til dig i dette svar men jet bliver SÅ harm når folk ikke kan finde ud af at beskytte sig eller lade helt være med at dyrke sex hvis de ikke er enige om hvad der sker hvis kvinden bliver gravid ved et 'uheld'

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.