Hvornår og hvor længe på ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

Bshizzle

Vores den ældste har været hos hans Bedstemor (Farmor) 1 uge i sommerferien siden han var 6 år. 

Simpelhen fordi hun bor 1 time væk og ser ikke min søn så tit. 

Ellers har begge vores børn været på Camping med deres Mormor og Morfar et par dage (weekend) hvor den yngste var 2,5 år. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Anonym

sandramor skriver:

Hmm altså forstår godt hvad du mener..... Men altså årh ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mig uden det misforståes.....

men det lyder som om du mener at fordi DU ikke sys det er fedt at undvære sit barn så skal dit barn ikke på ferie..... ? Er det rigtig forstået?

det er jo barnet og bedsteforældrene der handler om.. Og det at give barnet en god oplevelse og hygge med sine bedsteforældre....<3

og hvis barnet har en 7/7 ordning er det jo vant til at være væk fra mor/far....

Men vil det så sige at dit barn aldrig kommer på ferie hos bedsteforældrene fordi du vil ikke undvære dit barn i sommerferien? Så ku man måske gøre det uden for sommerferien?

Det er slet ingen bebrejdning... Kun en undren

men ja selvfølgelig hvis barnet ikke har prøvet det ved det heller ikke hvad det går glip af  d 

Tja, det kan måske godt være fordi jeg ikke kan undvære hende i længere tid ad gangen. 
Men ligeså meget som jeg synes det er rart lige at have et par dage sammen. 
ligeså rart synes farmor og farfar det er at vi også lige når at have hende et par dage inden vi skal undvære hende igen. 
Så det er lidt med blandede følelser. 
men nu er hun også kun 3 år. 

men jeg tror altid jeg ville have det mærkeligt med at sende mine børn på ferie hos bedster når jeg sagtens selv kunne have dem. :-) 
Det sker ofte at farmor og farfar så holder hende hjemme fra børnehave også hygger de fra onsdag kl 14. til torsdag kl. 17, hvor vi så kommer og spiser aftensmad og tager pigen med hjem kl. 19. 
Det fungere for os, og så har de hygget og vi har ladet op til resten af ugen hvis det var nødvendigt. :-) 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

TNBC skriver:

Har jeg sagt det? 

Nej, men hvor skriver jeg at de ikke kan være på ferie i 2-3-4 dage ? 

Anmeld Citér

26. juni 2016

lineog4

sandramor skriver:

Hmm altså forstår godt hvad du mener..... Men altså årh ved ikke lige hvordan jeg skal formulere mig uden det misforståes.....

men det lyder som om du mener at fordi DU ikke sys det er fedt at undvære sit barn så skal dit barn ikke på ferie..... ? Er det rigtig forstået?

det er jo barnet og bedsteforældrene der handler om.. Og det at give barnet en god oplevelse og hygge med sine bedsteforældre....<3

og hvis barnet har en 7/7 ordning er det jo vant til at være væk fra mor/far....

Men vil det så sige at dit barn aldrig kommer på ferie hos bedsteforældrene fordi du vil ikke undvære dit barn i sommerferien? Så ku man måske gøre det uden for sommerferien?

Det er slet ingen bebrejdning... Kun en undren

men ja selvfølgelig hvis barnet ikke har prøvet det ved det heller ikke hvad det går glip af  d 

Nu har jeg ikke selv delebørn og såmænd heller ikke en bedsteforælder der kunne tage børnene på ferie på den måde. Men jeg har stået på sidelinien som lærer til delebørn i en 7/7 ordning og også andre ordninger og se savner reelt deres ene forælder i de dage de er hos den anden og vice versa, så tror såmænd ikke kun det er for mor alene at bedsteforældrene ikke lige kan tage en uge med børnebørnene, for det ville kunne betyde barnet ikke ser sin mor i næsten 3 uger udover hente og bringe dagen - det tænker jeg umiddelbart heller ikke barnet vil nyde nødvendigvis. 

Jeg siger ikke det er forkert at holde ferie hos bedsteforældre og havde vi to sæt med lækkert hus og en masse tid måtte mine børn hjertens gerne, men jeg er også sammen med mine børn hver dag og de skal kun savne mig i de ekstraordinære situationer alla lejrskole mm. Så de kun mig 7/7 er jeg ikke sikker på hverken de eller jeg tænkte på samme måde

Anmeld Citér

26. juni 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Det er ikke noget vi har fortrudt på noget tidspunkt. Min datter har som sagt hygget sig enormt meget, for hun er meget tæt med sin mormor. Og ville ikke gøre det hvis det bare var for hyggens skyld fra vores side og fordi vi kedede os eller noget. Det var hårdt tiltrængt, for vi syntes det var bedre med en mor der havde overskud, end en der var på vej ned i et udkørt hul. Jeg havde en ret svær høj-risiko graviditet, og et hårdt første år efter det. Og ja, det tærede også på vores forhold, og mit forhold til mig selv og alle andre omkring mig. Synes jeg går i gang med at forsvare mig, selv om jeg egentlig ikke føler jeg behøver. Hvis jeg gør, så er det da kun overfor min mor, for hun er da den eneste der har haft det lidt hårdt med det. Men hun bakkede os fuldstændig op i vores beslutning, sammen med resten af vores familie på begge sider. 

Jeg syntes slet ikke du skal forklare dig  

Andres moralske opstød må stå for deres egen regning. Det er simpelthen latterligt at folk har sååå travlt og mener de selv er bedre end alle andre fordi det kunne de aldrig finde på.

Jeg syntes det er fedt i tog afsted uanset årsag 

Anmeld Citér

26. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min datter var hos sin mormor og morfar i 14 dage, da hun var 14 mdr., eftersom min mand og jeg tog på ferie. Vi havde virkelig brug for at lade op, og syntes det var for tidligt at slæbe hende med. Hun havde det fantastisk sammen med mormor. Men nu har mormor også været en stor del af hendes liv fra hun blev født, og har også flere gange haft hende over til enkelte overnatninger inden da. 

WOW! Det kunne jeg så ALDRIG drømme om - at tage på 14 dages ferie uden mine børn

Anmeld Citér

26. juni 2016

Pikku Myy

Min søn på 7 skal holde ferie uden os i små 2 uger i år. Fordelt på en uge med mormor og morfar, og en lille uge med farmor og farfar og 2 jævnaldrene kusiner. Sådan har det været altid, bare færre dage. Det er en tradition. Og han eeelsker det. Lige nu tæller han ned til på lørdag, hvor mine forældre kommer og henter ham, og så står det ellers bare på max forkælelse og hygge.

Den ene uge ligger i starten af sommerferien, og den anden ligger i slutningen. Begge uger er uden for vores ferie.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Carina:-)

Jeg kender en der har haft sine børnebørn en uge hver sommer, fra et års alderen. Fordi de elsker det, alle sammen. Hvorfor er det slemt og skal være en nødløsning at være på ferie hos bedsterne? Hygge med bedsterne er da det bedste, forkælelse... 

Så hvis jeres forældre eller svigerforældre spurgte, ville i sige nej fordi det ikke er nødvendigt og ferie kun er med forældre?

Jeg er ligeglad med hvad andre gør og mener er rigtig for deres børn 

Jeg mener at mine børn ikke skal undvære mig en hel uge når de er 1 år gammel.

Og med tanke på at ikke engang min på 4 nu har lyst til at være væk fra mig andet end et par dage tror jeg næppe han ville nyde at undvære mig 1 uge da han var 1 år.

Det skal jo gerne være rart for alle parter  og spurgte mine svigerforældre ville jeg sige at vi måtte tage det dag for dag og heldigvis ved jeg mine svigerforældre respekterer mine børns behov og ville ringe når det er nok 

Jeg ville tilgengæld sige nej hvis det drejede sig om en 1 årig da jeg ikke mener det er en 1 årigs tarv at være væk fra sin primære omsorgsperson i så mange dage.

Men går udfra at de omtalte forældre ved hvad deres børn kan klare og ikke klare i den alder. 

Læser nu heller ikke nogen steder at der er nogen der ikke vil sende deres børn på ferie men derimod at de fleste kigger på barnets behov og alder og flere har da skrevet at f.eks deres skolebørn er på ferie i en uges tid.

Mine er også men altså kun et par dage da det er nok for dem og de savner - 

Men ferie behøver vel ikke være en uge før det er rigtig ferie.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej :-) 

Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilken alder jeres børn kom på rigtig ferie hos bedsteforældrene og hvor længe var de det? Snakker ikke en enkel dag med overnatning men sådan rigtigt ferie f.eks. i sommerferien :-) 

Min søn på 8 har - så vidt jeg ved - ikke været på ferie hos sine bedsteforældre i mere end en enkelt nat eller to ad gangen (han har boet hos sin far siden vores brud da han var 4 år)

Min datter er 26 mdr og har lige været hos sin bedstemor i dagtimerne i en uges tid mens jeg læste til eksamen og min mand arbejdede. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville elske at ku sende mine unger afsted på ferie, hos bedsteforældrene i en uge eller to hver sommer. Og jeg ved at begge unger ville elske det!! 

Dog ville jeg ligge de uger udenfor vores 3 ugeres fælles familie sommerferie, vi selv holder sammen. De 3 ugeres ferie er for vores lille 4 personers familie. Det er de uger vi bruger på at nyde hinanden, vores/ungernes venner og familie.

Rigtig mange af ungernes venner, holder ferie med deres bedsteforældre, mens forældrene arbejder. Syntes det er fantastisk når det kan lade sig gøre. Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.