Hvornår og hvor længe på ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter har været på ferie med mormor og oldemor her sidst i maj, i en uge. - Hun bliver 2 år om en uge. Og så skal hun på ferie hos far (og farmor/farfar) i en uge fra i morgen. 

Hun råhyggede sig med mormor og oldemor, også selvom jeg ikke var med (Hun er dog meget tæt med mormor, og overnatter hos mormor en gang om ugen).  Og jeg er helt sikker på at hun også kommer til at hygge sig sammen med far hjemme hos farmor og farfar. 

I min verden er det da kun dejligt med bedsteforældre der har lyst og overskud til at have sine børnebørn på ferie. - Også selvom det er på samme tid som forældrenes ferie. Jeg husker da at jeg elskede at komme på ferie hos mine bedsteforældre og i særdeleshed hos min faster som barn. Også selvom mine forældre også have ferie og lavede noget andet sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

Mamalou

Min søn var hos mine forældre fra onsdag til søndag sidste år mens jeg var på Smuk festival i Skanderborg. Han er fyldt 5 år i maj og snakker stadig om den ferie I år skal han være der fra onsdag til fredag af samme årsag. 

Jeg ser ikke noget forkert i, at børn kommer på ferie hos deres bedster. Slet ikke hvis det betyder, at de får lidt ekstra ferie fra daginstitutionen. Jeg husker selv da jeg var på ferie hos min mormor og morfar. Det var skønt! 

Anmeld Citér

26. juni 2016

sandramor

Det her er ikke et sket opstød... Det er faktisk et oplæg fordi jeg undre mig 

hvorfor er det pludselig at mange forældre ikke synes ens børn skal på ferie ved bedsteforældrene længere?? Andet end en weekend? 

Kan huske da jeg var lille da var mine bedsteforældre allerede meget gamle og jeg var dybt misundelig på mine veninder som skulle på sommerferie hos mormor og morfar eller farmor og farfar..... Og her snakker vi ihvertfald en uge.... Ved også der er en del fra min store datters klasse(11 år) der skal på ferie hos bedsteforældre og de GLÆÆÆÆDER SIG  synes det er så skønt at se.... 

Mine forældre er desværre døde begge to så den store har kun farmor og farfar og den lille kun sin farmor.... Og de skal også på ferie der i en lille uge... Og de glææææder sig begge to helt vildt....

så er bare nysgerrig hvorfor er det pludselig blevet sådan at ens børn da absolut ikke skal på ferie hos bedsteforældre længere og ofte med den begrundelse at det har vi ikke behov for eller det er for længe at være væk for dem og for os at undvære dem....( er godt klar over st alt afhænger af hvilket forhold man selvfølgelig har til sine forældre og børnene til deres bedsteforældre) 

ja jeg synes bare det er ærgerligt 

god søndag 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
Anonym skriver:

Min datter var hos sin mormor og morfar i 14 dage, da hun var 14 mdr., eftersom min mand og jeg tog på ferie. Vi havde virkelig brug for at lade op, og syntes det var for tidligt at slæbe hende med. Hun havde det fantastisk sammen med mormor. Men nu har mormor også været en stor del af hendes liv fra hun blev født, og har også flere gange haft hende over til enkelte overnatninger inden da. 

Var i væk fra jeres 14 måneder gamle datter i 14 dage? Fordi at i skulle på ferie?  

Anmeld Citér

26. juni 2016

Kay

Da vores datter blev 2 (hun er sommer barn) havde hun 2 overnatninger hos bedsteforældrene som sommerferie og da hun blev 3 havde hun 3 overnatninger 

I vinters da hun var 3 1/2 var hun med dem på skiferie i en uge 

Og til simmer hvor hun blevet 4 skal hin også på "mini" ferie hos dem 

Vores nyder alene tiden med bedsteforældrene og råhygger

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

Mor-til-Alfred skriver:

Var i væk fra jeres 14 måneder gamle datter i 14 dage? Fordi at i skulle på ferie?  

Ja. Og vi kom hjem med masser af nye kræfter, energi og overskud, som hjalp vores lille familie til at fungere endnu bedre.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

sandramor skriver:

Det her er ikke et sket opstød... Det er faktisk et oplæg fordi jeg undre mig 

hvorfor er det pludselig at mange forældre ikke synes ens børn skal på ferie ved bedsteforældrene længere?? Andet end en weekend? 

Kan huske da jeg var lille da var mine bedsteforældre allerede meget gamle og jeg var dybt misundelig på mine veninder som skulle på sommerferie hos mormor og morfar eller farmor og farfar..... Og her snakker vi ihvertfald en uge.... Ved også der er en del fra min store datters klasse(11 år) der skal på ferie hos bedsteforældre og de GLÆÆÆÆDER SIG  synes det er så skønt at se.... 

Mine forældre er desværre døde begge to så den store har kun farmor og farfar og den lille kun sin farmor.... Og de skal også på ferie der i en lille uge... Og de glææææder sig begge to helt vildt....

så er bare nysgerrig hvorfor er det pludselig blevet sådan at ens børn da absolut ikke skal på ferie hos bedsteforældre længere og ofte med den begrundelse at det har vi ikke behov for eller det er for længe at være væk for dem og for os at undvære dem....( er godt klar over st alt afhænger af hvilket forhold man selvfølgelig har til sine forældre og børnene til deres bedsteforældre) 

ja jeg synes bare det er ærgerligt 

god søndag 

Vi har fx et dele barn med 7/7 ordning. 

Når man endelig har ferie med barnet i mere end 14 dage max 3 uger. Så er det da ikke fedt at skulle undværer sin datter i 1-2 uger fordi bedsteforældre skal have tid. 

Det synes jeg i hvertfald ikke. Og ville aldrig gå her hos os  

Anmeld Citér

26. juni 2016

Babilooo

Anonym skriver:

Ja. Og vi kom hjem med masser af nye kræfter, energi og overskud, som hjalp vores lille familie til at fungere endnu bedre.

Med mindre i har været ved at blive skilt og derfor skulle arbejde på jeres forhold vil jeg da også sig - hold da op..

der anbefales omkring 1-2 dage når de har den alder. 14 dage er da godt nok meget

Anmeld Citér

26. juni 2016

Tip!

Min søn på 7 år skal til hans mormor og morfar fra mandag til onsdag i den kommende uge. 

Det er en passende tid for begge parter. 

Han skal med garanti også på ferie der igen senere på året, i en tre dage igen. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

Smølfine123 skriver:

Med mindre i har været ved at blive skilt og derfor skulle arbejde på jeres forhold vil jeg da også sig - hold da op..

der anbefales omkring 1-2 dage når de har den alder. 14 dage er da godt nok meget

Det er ikke noget vi har fortrudt på noget tidspunkt. Min datter har som sagt hygget sig enormt meget, for hun er meget tæt med sin mormor. Og ville ikke gøre det hvis det bare var for hyggens skyld fra vores side og fordi vi kedede os eller noget. Det var hårdt tiltrængt, for vi syntes det var bedre med en mor der havde overskud, end en der var på vej ned i et udkørt hul. Jeg havde en ret svær høj-risiko graviditet, og et hårdt første år efter det. Og ja, det tærede også på vores forhold, og mit forhold til mig selv og alle andre omkring mig. Synes jeg går i gang med at forsvare mig, selv om jeg egentlig ikke føler jeg behøver. Hvis jeg gør, så er det da kun overfor min mor, for hun er da den eneste der har haft det lidt hårdt med det. Men hun bakkede os fuldstændig op i vores beslutning, sammen med resten af vores familie på begge sider. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.