Hvornår og hvor længe på ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.424 visninger
48 svar
130 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej :-) 

Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilken alder jeres børn kom på rigtig ferie hos bedsteforældrene og hvor længe var de det? Snakker ikke en enkel dag med overnatning men sådan rigtigt ferie f.eks. i sommerferien :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide i hvilken alder jeres børn kom på rigtig ferie hos bedsteforældrene og hvor længe var de det? Snakker ikke en enkel dag med overnatning men sådan rigtigt ferie f.eks. i sommerferien :-) 

Mine har aldrig været det. Vi har ikke følt behov for at de skal være der i flere overnatninger og bedsteforældrene har aldrig talt om det.

Tænker os at ferie holder man med sine forældre og er forældrene på arbejde er instutionerne åben.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

Vi har lige læst til eksamen begge to! Så vores datter var på ferie ved farmor og farfar fra torsdag til søndag. 

Det var en nødløsning da vi ikke har kunne arbejde med hende hjemme.. 

Ellers ville jeg aldrig sende mine børn på ferie ved bedste forældre længere tid end fredag eftermiddag til søndag eftermiddag max! 

Anmeld Citér

26. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Jeg kender en der har haft sine børnebørn en uge hver sommer, fra et års alderen. Fordi de elsker det, alle sammen. Hvorfor er det slemt og skal være en nødløsning at være på ferie hos bedsterne? Hygge med bedsterne er da det bedste, forkælelse... 

Så hvis jeres forældre eller svigerforældre spurgte, ville i sige nej fordi det ikke er nødvendigt og ferie kun er med forældre?

Anmeld Citér

26. juni 2016

Carina:-)

De store har været omkring 4-5 år hvor der har været 2 overnatninger. 

Mere har hverken børn eller vi haft lyst til .

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

Jeg kender en der har haft sine børnebørn en uge hver sommer, fra et års alderen. Fordi de elsker det, alle sammen. Hvorfor er det slemt og skal være en nødløsning at være på ferie hos bedsterne? Hygge med bedsterne er da det bedste, forkælelse... 

Så hvis jeres forældre eller svigerforældre spurgte, ville i sige nej fordi det ikke er nødvendigt og ferie kun er med forældre?

Ville nok ikke sige nej. Hvis de ville holde ferie uden for forældrenes ferie. :-) 

men hvis både farmor og farfar  og mormor og morfar skal holde ferie er det meget man skal undvære sine børn  Men 3-4 dage ville være okay hvis de spurgte og det lå unden for min egen ferie

Anmeld Citér

26. juni 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine er på ferie hos farmor og farfar flere gange om året. Det svinger fra et par dag til omkring 4-5 dage. De har været på ferie fra de var et par år, og de elsker det. Synes man snyder sine børn muligheden for at få et tæt forhold til deres bedsteforældre hvis de aldrig kommer på ferie.

Anmeld Citér

26. juni 2016

Anonym

Min datter var hos sin mormor og morfar i 14 dage, da hun var 14 mdr., eftersom min mand og jeg tog på ferie. Vi havde virkelig brug for at lade op, og syntes det var for tidligt at slæbe hende med. Hun havde det fantastisk sammen med mormor. Men nu har mormor også været en stor del af hendes liv fra hun blev født, og har også flere gange haft hende over til enkelte overnatninger inden da. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Min søn var sidste år 5 dage på camping med sin farfar og onkel, det var hans eget ønske. Han var 4 1/2. 

Anmeld Citér

26. juni 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn har været på mini ferie fra fredag til søndag da han var 4,5 år gammel. Det har han kun prøvet én gang, da han ellers kun har været afsted fra en dag til den anden. 

Man skal gøre der der passer til ens egen familie, hvilket jo er forskelligt fra barn til barn og forældrene i mellem hvordan det vil være

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.