Eksperthjælp: Når nabo barnet skriger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2016

Carina:-)

brevkassen-36966 skriver:

igen, det lød some om hun ruskede i den, det er jo ikke sikker på om hun gjorde, men alt det andet er ikke okay når barnet ikke engang er et år. eller uanset alderen. men vi har taget kontakt til kommunen. nu håber vi bare der sker noget.

Næste gang runger du til politiet så skal de sociale myndigheder tage affære.

det er dybt foruroligende det du beskriver og jeg er virkelig bekymret for det lille barn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2016

ErDuHerIkkeSnart

tro mig, jeg har prøvet at spørge hende men hun er sygt ubehøvlet og siger vi skal blande os uden om på en meget hård måde. hun stiller den nogle gang ned i kælderen ved varmerørene og lader den skrige der nede.. har kigget der ind engang jeg hørte den skrige.. kunne IKKE finde en babyalarm. hun står og råber af den klokken, undskyld mit sprog, lort om natten, hun tager IKKE hensyn til at folk sover. hun råber de fleste gange inde fra et andet rum i lejligheden end at gå ind og tage den op.

Men så er der jo heller slet ingen tvivl om at du skal indberettet - at du har pligt til at gøre noget øjeblikkeligt... det fremgik blot ikke af dit oprindelige indlæg...

Anmeld Citér

3. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

igen, det lød some om hun ruskede i den, det er jo ikke sikker på om hun gjorde, men alt det andet er ikke okay når barnet ikke engang er et år. eller uanset alderen. men vi har taget kontakt til kommunen. nu håber vi bare der sker noget.

Det har du altså pligt til. Det er ikke din opgave at løfte bevisbyrden! 

Næste gang du er i tvivl, så ring efter politiet. Ruskevold er noget af det værste man kan byde et lille barn. De kan få svære hjerneskader.

For mange år siden boede jeg i en opgang ovenpå en familie med mor, far og søn på ca 3. En søndag eftermiddag skændtes mor og far højlydt.. Rigtig højlydt, og lige pludselig kunne jeg høre en masse brag mod radiatoren.

Jeg anede jo ikke hvad der foregik, men kunne kun fortælle at jeg havde hørt de lyde og vidste at der var et barn til stede i lejligheden. Politet kom med fuld udrykning efter 5 minutter, og det var det eneste rigtige jeg havde gjort. 

Altid ring. Så bliver det også notereret i døgnrapporten, som kan være vigtigt i en evt. Senere straffesag. 

Babyer kan ikke selv bede om hjælp.

Anmeld Citér

3. juli 2016

Kattha

Jeg dømmer ikke folk uden jeg har oplevet det der sker mange gange.

Hin stod og råbte af barnet i nat, hvilket hun gør hvergang barnet græder, det lod på et tidspunkt som om hun stad og ruskede i den på den måde barnet grad på. ellers ignorerer hun det. hun råber nogle gange af det uden den græder og så begynder den. hun stiller barnevognen ned i kælderen ved varme rørene og ligger babyen til at sove der når hun ik gider høre på den. vi har set hun har lagt barnet i barnevognen og bare ladet den ligge og stor tude og skrige, mens hun stod og snakkede i mobil og prøvede at ignorere den.

vi har været oppe ved hende 5 gange eller flere hvor den første gang da vi stille spurgte ind til barnet, om det havde kolik eller noget i den stil, svarede hun meget ubehøvlet at vi skulle ikke blande os i hvordan hun opdragede på sit barn. og det gjorde vi jo ikke. vi spurgte stille om det var okay. de 2 næste gange smækkede hun døren i hovedet på os og bad os om at lade hende og hendes barn være fordi hun ikke vil have folk blander sig. og de sidtse par gange har hun bare ignoreret os. jeg er ikke mor men har mange mindre kusiner og fætre + venner der har børn på den alder og de synes det er meget underligt at barnet græder SÅ meget som det gør. jeg tror aldrig jeg har hørt det barn grine. eller være gad.

Okay, det er jo meget anderledes end et barn der græder meget. Du tegner et ret ubehageligt og bekymrende billede her, og jeg håber der bliver reageret på din anmeldelse.

Anmeld Citér

21. februar 2017

BR

Hej Brevkassen 39366 - fik du gået videre i sagen?

Får helt ondt i maven af at læse din beskrivelse, det er jo voldsom psykisk vanrøgt af så lille et barn - og det vil helt sikkert få varige mén, hvis ikke der gribes ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.