Eksperthjælp: Når nabo barnet skriger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2016

loop

Sedigfor skriver:

Græder for at få medlindenhed.

Hvis de græder for at få medlidenhed, er det fordi de har brug for medlidenhed og det er det vores opgave som forældre at give dem.

Det har intet med at manipulere at gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2016

Anonymor

loop skriver:

Alene ud fra tråden her, lyder det til at der ligger arbejde og venter på dig, når du er færdig.

Tja måske, men jeg tænker også, at man ikke kan bebrejde folk for ting, de ikke ved. Så længe man er indstillet på at være åben for nye måder at være forældre på. Jeg tror på, at alle handlinger ud fra de forudsætninger de har - heldigvis kan man arbejde med de forudsætninger

Anmeld Citér

23. juni 2016

migxher

Sedigfor skriver:

I min datters vuggestue siger de selv at hun græder for medlindenhed. Så jo det kan de godt og hvis du selv har børn må du også vide det. De kan snører en om deres lillefinger. 

Så synes jeg da lige næste gang at du skal spørge hvilken pædagogisk teori de baserer den påstand på. Mit gæt vil være ingen eftersom den påstand er fis i en hornlygte. Små børn har ganske enkelt ikke hjernen til at tænke de baner.

Anmeld Citér

27. juni 2016

Becks

Sedigfor skriver:

Dette her er blot et spørgsmål men kan du hører forskel på medlindhedens gråd og gråd hvor barnet faktisk er ked af det. Jeg er lige flyttet i lejlighed og min datter er åbenbart stor tilhænger af det forbandede medlindhedens gråd, hun er 14 mdr og har været det siden hun var 9 mdr. Jeg vil personligt blive lidt vred og frustret hvis ikke min underbo selv kom op og spurgte hvad der evt kunne være galt, istedet for at kontakte kommunen. Plus jeg lader min datter græde, da hun ikke skal " vinde ".

bare en tanke, for kan være at der er boget bag (:

Jeg får virkelig virkelig virkelig ondt i maven over, at dit lille barn får lov til at græde!!!

Hvad er det hun ikke skal vinde? Det er ikke en konkurrence..

Dig som omsorgs person, skal lære at anerkende hendes følelser, anerkende der er noget hun bliver ked af det over osv. 

Ja, de kan græde over de for os, mindste ting.. Men i deres verden er det den største, vi skal hjælpe dem på rette spor, ikke bare lade dem græde!

Anmeld Citér

27. juni 2016

MorTil3+

Sedigfor skriver:

Dette her er blot et spørgsmål men kan du hører forskel på medlindhedens gråd og gråd hvor barnet faktisk er ked af det. Jeg er lige flyttet i lejlighed og min datter er åbenbart stor tilhænger af det forbandede medlindhedens gråd, hun er 14 mdr og har været det siden hun var 9 mdr. Jeg vil personligt blive lidt vred og frustret hvis ikke min underbo selv kom op og spurgte hvad der evt kunne være galt, istedet for at kontakte kommunen. Plus jeg lader min datter græde, da hun ikke skal " vinde ".

bare en tanke, for kan være at der er boget bag (:

Okay nu har jeg tre børn den sidste er 15 mdr og jeg lader ham aldrig sidde og græde og har jeg aldrig gjort med nogle af mine børn i den alder. Vores datter på 4 kan godt sidde og skabe sig lidt for at få noget opmærksomhed hvor jeg så sætter mig ned til hende spørg hva der er galt og kilder hende og så er det overstået. Men et barn på et år græder fordi de enten er sultne, mangler opmærksomhed/tryghed/omsorg, er trætte, bliver bange/forskrækkede eller har slået sig. Og i alle de oven nævnte tilfælde kræver det at mor eller far hjælper barnet ud af gråden. Er rystet. Kender til en mor der fik fjernet sit barn da hun altid lod barnet græde, til sidst blev barnet skadet af det og var meget indadvendt for der var aldrig nogen der hjalp med at tilfredsstille barnets behov så det endte med at barnet ikke viste hvad dets behov var.

Anmeld Citér

3. juli 2016

brevkassen-36966

Kattha skriver:

Undskyld, men blev lidt forarget over at nogen kan dømme et menneske til at være dårlig mor, tilsyneladende udelukkende pga. hendes barn græder meget. Og at der bliver opfordret til indblanding af myndigheder og opstart af en sag. Godt nok med råd om at banke på hos naboen og hjælpe med bl.a. at ringe til sundhedsplejerske..? 

Kunne det tænkes at forældrene gør alt hvad de kan, at deres barn måske er sygt? Har snakket med flere mødre til kolik børn, inklusiv min mor, og det er altså nogle der græder forfærdelig meget. Jeg græd tilsyneladende selv stort set hele døgnet rundt, og min mor er den bedste i verden! 

Synes der selvfølgelig skal gøres noget hvis der er tale om svigt og dårlig trivsel. Men skal man måske basere det på flere fakta før man vælger at ruske sådan op i andres liv? 

Jeg dømmer ikke folk uden jeg har oplevet det der sker mange gange.

Hin stod og råbte af barnet i nat, hvilket hun gør hvergang barnet græder, det lod på et tidspunkt som om hun stad og ruskede i den på den måde barnet grad på. ellers ignorerer hun det. hun råber nogle gange af det uden den græder og så begynder den. hun stiller barnevognen ned i kælderen ved varme rørene og ligger babyen til at sove der når hun ik gider høre på den. vi har set hun har lagt barnet i barnevognen og bare ladet den ligge og stor tude og skrige, mens hun stod og snakkede i mobil og prøvede at ignorere den.

vi har været oppe ved hende 5 gange eller flere hvor den første gang da vi stille spurgte ind til barnet, om det havde kolik eller noget i den stil, svarede hun meget ubehøvlet at vi skulle ikke blande os i hvordan hun opdragede på sit barn. og det gjorde vi jo ikke. vi spurgte stille om det var okay. de 2 næste gange smækkede hun døren i hovedet på os og bad os om at lade hende og hendes barn være fordi hun ikke vil have folk blander sig. og de sidtse par gange har hun bare ignoreret os. jeg er ikke mor men har mange mindre kusiner og fætre + venner der har børn på den alder og de synes det er meget underligt at barnet græder SÅ meget som det gør. jeg tror aldrig jeg har hørt det barn grine. eller være gad.

Anmeld Citér

3. juli 2016

brevkassen-36966

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Dejligt at du bekymrer dig om dine medmennesker - men jeg er dybt uenig i din tilgang.

Du aner intet om hendes evner som mor udfra at hendes barn græder meget.... tænk hvis der sidder en ulykkelig enlig mor med et kolikbarn - og så anmelder naboen hende for omsorgsvigt??

Hvis du virkelig vil hjælpe, kan du passende ringe på og spørge, om du kan gøre noget for hende...

tro mig, jeg har prøvet at spørge hende men hun er sygt ubehøvlet og siger vi skal blande os uden om på en meget hård måde. hun stiller den nogle gang ned i kælderen ved varmerørene og lader den skrige der nede.. har kigget der ind engang jeg hørte den skrige.. kunne IKKE finde en babyalarm. hun står og råber af den klokken, undskyld mit sprog, lort om natten, hun tager IKKE hensyn til at folk sover. hun råber de fleste gange inde fra et andet rum i lejligheden end at gå ind og tage den op.

Anmeld Citér

3. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
brevkassen-36966 skriver:

Jeg dømmer ikke folk uden jeg har oplevet det der sker mange gange.

Hin stod og råbte af barnet i nat, hvilket hun gør hvergang barnet græder, det lod på et tidspunkt som om hun stad og ruskede i den på den måde barnet grad på. ellers ignorerer hun det. hun råber nogle gange af det uden den græder og så begynder den. hun stiller barnevognen ned i kælderen ved varme rørene og ligger babyen til at sove der når hun ik gider høre på den. vi har set hun har lagt barnet i barnevognen og bare ladet den ligge og stor tude og skrige, mens hun stod og snakkede i mobil og prøvede at ignorere den.

vi har været oppe ved hende 5 gange eller flere hvor den første gang da vi stille spurgte ind til barnet, om det havde kolik eller noget i den stil, svarede hun meget ubehøvlet at vi skulle ikke blande os i hvordan hun opdragede på sit barn. og det gjorde vi jo ikke. vi spurgte stille om det var okay. de 2 næste gange smækkede hun døren i hovedet på os og bad os om at lade hende og hendes barn være fordi hun ikke vil have folk blander sig. og de sidtse par gange har hun bare ignoreret os. jeg er ikke mor men har mange mindre kusiner og fætre + venner der har børn på den alder og de synes det er meget underligt at barnet græder SÅ meget som det gør. jeg tror aldrig jeg har hørt det barn grine. eller være gad.

At ruske i et barn er også vold, og så skal man ringe efter politiet øjeblikkeligt.

Anmeld Citér

3. juli 2016

brevkassen-36966

TNBC skriver:

Du kan da ikke kalde hende en dårlig.mor, bare fordi barnet græder meget. Har du set hende efterladt barnet grædende eller gjort andet?

Nogle børn græder meget, selvfølgelig skal de trøstes, men ikke alle børn stopper med at græde med det samme.Har du overvejet at gå op og snakke med hende? Tilbyde din hjælp.. måske har moren der dårligt og bare ikkd magter noget, og så sidder der en fremmed og siger at hun er en dårlig mor... hvad er der sket med at snakke før man melder andre? En anmeldelse er sku ikke sjov at have hængende, hvis man ikke hargjort noget.

har spurgt hende. men hu er begyndt at ignorere os hvis vi prøver at tilbyde hjælp. hun ligger sit barn i kælderen UDEN en babyalarm. jeg ved godt hvordan et barn skal behandles og flere af mine venner som er forældre synes det er meget underligt at barnet græder så meget som den her gør.

Anmeld Citér

3. juli 2016

brevkassen-36966

EBK skriver:

At ruske i et barn er også vold, og så skal man ringe efter politiet øjeblikkeligt.

igen, det lød some om hun ruskede i den, det er jo ikke sikker på om hun gjorde, men alt det andet er ikke okay når barnet ikke engang er et år. eller uanset alderen. men vi har taget kontakt til kommunen. nu håber vi bare der sker noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.