Eksperthjælp: Når nabo barnet skriger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Sedigfor

EBK skriver:

Seriøst? Lader du en 1årig græde, så hun ikke vinder?? Vinder i hvad??

Og! Jeg skriver ingen steder at jeg ALTID lader hende græde. Der er forskel på at græde rigtig og medlindenheds gråd ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Sedigfor skriver:

uha, er jeg nu en dårlig mor fordi jeg kender mit barn? 

Jeg stiller dig et spørgsmål om hvad det er hun ikke må vinde i, siden du lader hende græde?

Det er jo dine egne ord. 

Hun er 1 år gammel. Tror du virkelig at hun er udspekuleret og forsøger at manipulere dig? 

Hun græder for at fortælle dig noget. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Sedigfor skriver:

Dette her er blot et spørgsmål men kan du hører forskel på medlindhedens gråd og gråd hvor barnet faktisk er ked af det. Jeg er lige flyttet i lejlighed og min datter er åbenbart stor tilhænger af det forbandede medlindhedens gråd, hun er 14 mdr og har været det siden hun var 9 mdr. Jeg vil personligt blive lidt vred og frustret hvis ikke min underbo selv kom op og spurgte hvad der evt kunne være galt, istedet for at kontakte kommunen. Plus jeg lader min datter græde, da hun ikke skal " vinde ".

bare en tanke, for kan være at der er boget bag (:

Har en veninde hvis datter er også utrolig manipulerende...

hendes underbo anmeldte hende til kommunen netop pga hendes datter græd rigtig tit... fordi de var uvenner...

hun fik nogle kurser i at lære at få kontrollen igen og det har hjulpet faktisk en pæn del...

Men hendes datter har stadig ture hvor hun virkelig bare gør alt for at få hendes mor til at reagere...

min venindes datter sparker, slår, kaster med ting, spytter og skriger ad sin mor nok i hvert fald en gang om måneden..

hun er i dag 4 år...

Anmeld Citér

22. juni 2016

Abracadabra

Hvis naboen er bekymret, skal hun selvfølgelig underrette kommunen.

Er det ret beset ikke ligegyldigt, hvorfor barnet ikke bliver trøstet eller græder? Selvom moderen er enlig og syg, så skal nogen jo tage sig af det barn - hvis moderen ikke magter det, skal hun jo have hjælp.

Tvivlen skal komme BARNET til gode. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

CutieKiwi

Hvis du er bekymret for barnets trivsel og udvikling skal du underrette.
Det kan du gøre online (hvis din kommune tilbyder det) eller telefonisk.
Du kan være anonym. Det betyder at hvis underretningen skal sendes fra mail skal du være opmærksom på hvilken mail du sender den fra såfremt at din mail afslører hvem du er
Hvis vil underrette telefonisk skal dette gøres til kommunens børn og unge afdeling. Du skal være opmærksom på at du ikke præsenterer dig ved navn hvis du ønsker at være anonym. Kommunen har notatpligt. Det vil sige: Hvis du først har sagt dit navn kan du ikke ændre det til en anonym underretning, da kommunen har pligt til at skrive ned hvad der bliver sagt.

Hvis du underetter på mail/via. kommunens hjemmeside modtager du inden 14 dage en kvittering på at de har modtaget underretningen.

Du har IKKE krav på at få oplyst noget vedr. sagen da du ikke er part i sagen.

Tjek: https://ast.dk/born-familie/underretninger For yderligere information om kommunens arbejdsgang med underretninger.

Anmeld Citér

22. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Abracadabra skriver:

Hvis naboen er bekymret, skal hun selvfølgelig underrette kommunen.

Er det ret beset ikke ligegyldigt, hvorfor barnet ikke bliver trøstet eller græder? Selvom moderen er enlig og syg, så skal nogen jo tage sig af det barn - hvis moderen ikke magter det, skal hun jo have hjælp.

Tvivlen skal komme BARNET til gode. 

Helt enig... men der er jo intet i historien som melder noget om, at hun ikke gør alt hvad hun kan for at trøste og gøre alt hvad hun kan? Der er vel ingen grund til at tro, at det er fordi hun ikke magter det?

Anmeld Citér

22. juni 2016

Abracadabra

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Helt enig... men der er jo intet i historien som melder noget om, at hun ikke gør alt hvad hun kan for at trøste og gøre alt hvad hun kan? Der er vel ingen grund til at tro, at det er fordi hun ikke magter det?

Næh, men naboen ER bekymret, faktisk så bekymret at hun ønsker at gå videre med sin bekymring. 

Hvad der ligger gemt i historien, ved vi ikke noget om. Men er hun bekymret, SKAL hun jo underrette. 

Anmeld Citér

22. juni 2016

xStinepigen

Woow jeg er selv overbo til nogen og ville da få det enormt dårligt hvis jeg fin en bettetlse på min søn i perioder kan græde meget. Og han er også ubfer et år. Det kan jo være en grund tip barnet græder meget, barnet må da græde fuldstændigt hysterisk siddn man siger personen ligefrem er en dårlig mor 

Anmeld Citér

22. juni 2016

Carina:-)

xStinepigen skriver:

Woow jeg er selv overbo til nogen og ville da få det enormt dårligt hvis jeg fin en bettetlse på min søn i perioder kan græde meget. Og han er også ubfer et år. Det kan jo være en grund tip barnet græder meget, barnet må da græde fuldstændigt hysterisk siddn man siger personen ligefrem er en dårlig mor 

Eller også er det så slemt at hun har en fornemmelse af at der er noget galt. Måske kan hun høre .orden skælde og råbe af det lille barn?

Der er jo desværre forældre der ikke magter at kontrollere deres temperament og skader deres børn og derfor er det vigtigt at man er sit ansvar bevidst og reagerer når man mener noget er galt.

Anmeld Citér

22. juni 2016

Carina:-)

Wampires skriver:

Har en veninde hvis datter er også utrolig manipulerende...

hendes underbo anmeldte hende til kommunen netop pga hendes datter græd rigtig tit... fordi de var uvenner...

hun fik nogle kurser i at lære at få kontrollen igen og det har hjulpet faktisk en pæn del...

Men hendes datter har stadig ture hvor hun virkelig bare gør alt for at få hendes mor til at reagere...

min venindes datter sparker, slår, kaster med ting, spytter og skriger ad sin mor nok i hvert fald en gang om måneden..

hun er i dag 4 år...

Små børn er ikke manipulerende og man er som voksen ikke uvenner med sit lille barn. . . 

Der er jo en grund til at den lille pige græder så meget og det er ikke en grund der skal findes i barnets opførsel. Men derimod mor der skal lære at der er forskel på hvordan man tænker og opfatter ting når man er barn Kontra  voksen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.