lineog4 skriver:
Startindlægget handlede egentlig heller ikke om mennesker på overførselsindkomst men alene om at man skal leve med fordomme qua en adresse.
Så udviklede det sig til den klassiske os på arbejde versus de på kontanthjælp. Men det kunne jo ligesåvel have været sosu-assistenterne, fabriksarbejderne, pædagogerne, kassedamerne versus direktør ægteparret på Strandvejen, for ligegyldigt hvor meget vi ønsker det så giver to pædagoglønniger ikke mulighed for en villa på Strandvejen og det selvom de aldrig modtager overførselsindkomster. Det er jo ikke kun et skel mellemste i arbejde og de uden, det er heller ikke et skel mellem de der arbejder mange timer og de der ikke gør, eller et skel mellem de der har taget en lang uddannelse eller de der ikke har. Det er alene et skel på indkomst og den er ikke kun givet af hvor mange timer man smider i arbejdet - en undersøgelse blandt ledere i DK viste de i gennemsnit arbejdere 40 timer om ugen, så forskellen på måske 15000 om måneden er altså givet af 2 1/2 time mere om ugen. Der er heller ikke nødvendigvis uddannelse, eg har en del længere uddannelse end min mand og han har en leder funktion....
Det er sådan der er en ulighed i DK og den er ikke kun mellem de fattigste og se rigeste, det er også mellem middelklassen og de "rige" og jeg kan sagtens forstå det med hus man kan låne i, med en samlet husstand indkomst på 100.000 (før skat) er svært st forstå at en fødselsdagsgave på 250 kr kan vælte et budget hos er ægtepar med to lave lønninger (som arbejder fuldtid), for hvorfor har de ikke mere? Men er ægtepar bestående af en kvindelig sosu og en mandlig kasse assistent får i gennemsnit 39.000 tilsammen om måneden før skat - det er mindre end hvad min mand får.... De arbejder, de arbejder fuld tid, det er arbejde vi egentlig er rigtig glade for de varetager, de har taget en uddannelse men de er så sandelig ikke i nærheden af en villa i Gentofte eller i Roskilde for den sags skyld... Derfor bliver jeg så harm over det altid bliver mennesker med overførselsindkomster der er sammenligningsgrundlaget, hvorfor ikke sammenligne med de lavtlønnede?
Hvis du har læst mit første indlæg så har jeg selv været lavtlønnet i mange år.
Vi havde knap 5000 til alt efter udgifter og det var inkl bp
Jeg arbejde som ufaglært og det samme gjorde min mand - vi arbejde forskudt på fabrik for at spare på daginst.
Da jeg fik mit første job på fuldtid som 17 årig var det til 37½ i timen -
Men jeg følte ikke behov for at pege på nogen andre på vejen der havde betydeligt mere end mig fordi at de altså havde taget den uddannelse som jeg også kunne have taget .
Jeg havde ikke råd til uddannelse pga man dengang ikke fik det man får i dag i støtte når man var ung med et barn Men det var mig selv der havde taget det valg at få et barn uden uddannelse på plads.
Og jeg vil da gerne vide hvilke ledere den undersøgelse har brugt for via mit netværk som tæller omkring 300 ledere/selvstændige og ingen af dem ligger kun 40 timer om ugen på jobbet.
Da min mand sad i en servicechef stilling var det ikke unormalt at han kom hjem kl 23 om aften og mødte igen kl 08 til første møde.
Ikke engang min søster som er gymnasielærer kan nøjes med 40 timer om ugen så hendes 35.000 er hårdt tjente penge....
Men igen så forstår jeg ikke hvorfor det er ok at pege på dem der tjener godt er i landet for hvorfor er det så slemt det de gør?
Har en læge i min vennekreds og hver gang han vover at fortælle at han er læge så kommer der uundgåeligt på et eller andet tidspunkt den klassiske at læger jo for det første er rige svin der tjener på andres ulykker og så også lige den der med at de jo er købt og betalt af medicinindustrien og det er det der har betalt den store bil der holder i garagen...Suk altså
Vi har en ret blandet skare i vores venne/familie kreds og ingen af dem sulter selv om de er i den lave ende - men det er blevet lidt in at have ondt af folk der bor i ghetto og ikke tjener toppen - Har nogen overvejet at det ikke er sikkert at de selv synes de er lavest i samfundet?
Min svigerdattter er et godt eksempel - hun er glad og mæt hver dag selv om hun ikke får mere end 15.000 før skat .
Jeg gjorde heller ikke da jeg tjente i bunden som nogen vil betegne det, men jeg gik heller ikke rundt og var misundelig på andre .
Hvis der ikke skal være forskel på lønningerne kan mange jo droppe 8 år på su og med stor gæld bagefter til lån for så kan de jo lige sågodt tage jobbet i netto / eller hos mig