At bo i "Reservatet"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.875 visninger
56 svar
204 synes godt om
11. juni 2016

liliangrace

Hej

Min familie og jeg bor i Hellerup som ligger nord for København. Mange af vores venner og bekendte der bor uden for "Reservatet" gør altid utrolig meget grin med at vi "er så rige, og bor i Hellerup, og bare nyder livet med alle vores penge". De siger det selvfølgelig for sjov og vi synes da også at det er sjovt at gøre lidt grin med.

Det der bare irriterer mig er at man på de sociale medier nedgør folk der bor i Gentofte kommune. Fx var der på et tidspunkt et eller andet med at de filippinske au pair-piger tæller for flygtninge, og da der er rigtig mange der har au pair piger her i Gentofte kommune trækker det jo ned på hvor mange flygninge vi skal have. Det stod på facebook. Hele kommentarfeltet bestod af kommentarere der fx så sådan ud: "det er sikkert alle de forkælede snobber der har betalt sig til ikke at få nogle flygtninge i deres Reservat" og alle mulige andre i den stil. 

Jeg synes ikke at man kan være bekendt at nedgøre Gentofte kommune på den måde. Nedgør vi da fx dem der bor i Aalborg Øst fx som var med i DR´s serie om en syg forskel? Det er os i vores kommune der betaler ud til alle andre kommuner der har en lavere indkomst.

Hvad er jeres mening om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2016

liliangrace

Det kom til at være skrevet i en meget hårdere tone end det var beregnet... jeg blev bare lidt irriteret 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Rauw

Er det ik lidt lige meget? Det jo folk med for lidt at gå op i der kommer med den slags fis. Nu bor jeg selv i en ghetto hvilket nok er ret langt fra hvor du bor, men det hører man jo også kun dårligt om, at alle herude er kriminelle, at vi har sølle liv i vores beton fængsel med vores unge mødre, mørke unger og alle går i ghettouniform/addidas tøj og er på bistand imens de hader politiet. Det er folk der ik selv bor her der siger sådan. Folk der ik ved en skid. Uanset hvor man bor er der uvidende folk der har ondt i røven. 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Sprit25

liliangrace skriver:

Hej

Min familie og jeg bor i Hellerup som ligger nord for København. Mange af vores venner og bekendte der bor uden for "Reservatet" gør altid utrolig meget grin med at vi "er så rige, og bor i Hellerup, og bare nyder livet med alle vores penge". De siger det selvfølgelig for sjov og vi synes da også at det er sjovt at gøre lidt grin med.

Det der bare irriterer mig er at man på de sociale medier nedgør folk der bor i Gentofte kommune. Fx var der på et tidspunkt et eller andet med at de filippinske au pair-piger tæller for flygtninge, og da der er rigtig mange der har au pair piger her i Gentofte kommune trækker det jo ned på hvor mange flygninge vi skal have. Det stod på facebook. Hele kommentarfeltet bestod af kommentarere der fx så sådan ud: "det er sikkert alle de forkælede snobber der har betalt sig til ikke at få nogle flygtninge i deres Reservat" og alle mulige andre i den stil. 

Jeg synes ikke at man kan være bekendt at nedgøre Gentofte kommune på den måde. Nedgør vi da fx dem der bor i Aalborg Øst fx som var med i DR´s serie om en syg forskel? Det er os i vores kommune der betaler ud til alle andre kommuner der har en lavere indkomst.

Hvad er jeres mening om det?

Js Aalborg øst bliver set ekstremt meget ned på. Som i absurd meget. 

Der følger fordomme med alle sted. Jeg bor selv i hasseris men arbejder, sjovt nok, i Aalborg øst. Og kan informere Aalborg øst er så meget mere, men når jeg siger jeg bor i hasseris er jeg også en snob i manges øjne. 

Jeg tænker faktisk ikke over det. Griner lidt af det

Anmeld Citér

11. juni 2016

Aristocats

Jeg skal være ærlig, jeg kan virkelig ikke se sammenligningen med grin af de priviligerede og så grin med de knapt så priviligerede. For mig er "haha, i er sgu så rige her i Hellerup" overhovedet ikke det samme som at nedgøre dem, som rent faktisk sidder i saksen, forstå mig ret. Fordomme findes alle vegne men jeg bliver personligt ikke selv træt af, når folk laver grin med de goder og privilegier jeg kan have som menneske og vedrørende min stilling i samfundet for eksempel. Det er for mig noget jeg egentligt bør kunne tåle, taget i betragtning af at jeg er godt stillet og det jo ikke noget der i virkeligheden bliver set ned på, men tvært imod giver en vis status - det ville være anderledes hvis folk gjorde grin med at jeg var arbejdsløs, bor i socialt belastet område for eksempel og bliver behandlet dårligt i systemet. 

Jeg tænker ærligt talt at det er lidt et luksus problem så at sige at blive gjort grin med at man er i overklassen på en eller flere punkter - og jeg må indrømme, at din udtalelse om at "det er os i vores kommune der betaler ud til alle de andre med en lavere indkomst" godt kan gøre mig en lille smule harm. Det er det jo, fordi i har pengene. For mig er det (undskyld mig, alle der har det svært med at betale topskat) ikke en super god gerning man gør, men en selvfølge - dem der har mest, giver til dem der ikke har så meget. I min verden er det fuldkommen logik. 

Selvfølgelig har folk fordomme og uanset hvordan man er stillet kan man jo godt køre lidt død i de "sjove" udtalelser, men når folk prikker lidt til mig på et punkt hvor jeg reelt set er bedre stillet end så mange andre - så kan jeg vitterligt ikke blive rigtigt irriteret. 

Hvis man lever på toppen af kransekagen, så dør man altså ikke af at folk laver lidt grin med det. Du har selvfølgelig ret til at køre lidt død i det som sagt, men sammenligningen mellem grin af dem der rent faktisk har det godt og så at sige "kan tage det" og så grin med dem, som i forvejen ikke lever det fede liv er for mig ikke brugbar eller realistisk. 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Kildebakken

Lad være med at læse facebookkommentarer, det kan enhver jo blive skør af, der findes ganske vanvittigt mange idioter på det medie.

Der er mange som er tvunget til at leve med omverdenens fordomme. Folk som ser anderledes ud, har det forkerte køn, seksualitet, hudfarve, religion etc. Folk i Hellerup kan trods alt bare flytte eller undlade at oplyse deres adresser, hvis de bliver træt af at blive sat i bås. Så du har ganske enkelt et luksusproblem.

Når det så er sagt ved jeg godt at det ikke altid er lige let at hvile i den man er. Måske skal du tage din egen indre uro som et tegn på at du er det forkerte sted, et sted hvor du ikke kan identificere dig med stereotypen. Mange af de folk du omgås er jo flyttet til netop fordi de ønsker at være stereotypen. 

Anmeld Citér

11. juni 2016

An&Jo

Sprit25 skriver:

Js Aalborg øst bliver set ekstremt meget ned på. Som i absurd meget. 

Der følger fordomme med alle sted. Jeg bor selv i hasseris men arbejder, sjovt nok, i Aalborg øst. Og kan informere Aalborg øst er så meget mere, men når jeg siger jeg bor i hasseris er jeg også en snob i manges øjne. 

Jeg tænker faktisk ikke over det. Griner lidt af det

Haha, så skulle du prøve at bo i vangen i Nørresundby 

her får vi akkurat samme sang som den i Aalborg øst godt vi ved at det slet ikke forholder sig sådan 

Anmeld Citér

11. juni 2016

Sprit25

An&Jo skriver:

Haha, så skulle du prøve at bo i vangen i Nørresundby 

her får vi akkurat samme sang som den i Aalborg øst godt vi ved at det slet ikke forholder sig sådan 

Har faktisk også boet i nutten. Og der er værre områder end vangen i min optik 

Anmeld Citér

11. juni 2016

An&Jo

Sprit25 skriver:

Har faktisk også boet i nutten. Og der er værre områder end vangen i min optik 

Det er der! Men vangen er bare ghetto mærket af folk udefra  

Anmeld Citér

11. juni 2016

fruD

Så skal du være glad for at du ikke er fra Randers!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.