Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

Heksemutter

Anonym skriver:

Hun boede hjemme og arbejdede i et par år inden hun startede på studie.

Hendes forældre er godt klar over, at hun har sparet penge op, men de tror, at det er en lille opsparing, og ikke en opsparing på knap en halv million.

Jeg tænker, at du har fået galt fat i et eller andet - hvis hun har sparet knap 500.000 kr. op på to år, har hun lagt ca. 20.000 kr. til side om måneden, og det er vist ikke realistisk.

Er du sikker på, at det ikke er en mindre opsparing hun har?

Hvis hun vitterligt har knap en halv million stående i opsparing (og pengene er tilgængelige, ikke investeret eller låst på en bunden opsparing), så synes jeg også det er langt ude, at hun modtager penge fra forældrene hver måned. Men i sidste ende er det jo en sag mellem hende og hendes forældre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

At jeg opfatter hendes forældre som mine egne, gør netop, at jeg aldrig ville lade dem betale alle mine udgifter, hvis jeg selv havde flere penge end dem. Så nej, jeg er ikke misundelig.

De er på overførselsindkomst og har ingen penge sidst på måneden, så de må bruge af deres egen opsparing.

Hvis det var fordi, at de havde røven fuld af penge, ville jeg også synes, at det var fedt for min veninde, men sådan er situationen altså ikke - og derfor finder jeg det rådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har en kæmpe opsparing samt en SU indkomst.

Der skulle have stået "grådigt".

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym trådstarter

Heksemutter skriver:

Jeg tænker, at du har fået galt fat i et eller andet - hvis hun har sparet knap 500.000 kr. op på to år, har hun lagt ca. 20.000 kr. til side om måneden, og det er vist ikke realistisk.

Er du sikker på, at det ikke er en mindre opsparing hun har?

Hvis hun vitterligt har knap en halv million stående i opsparing (og pengene er tilgængelige, ikke investeret eller låst på en bunden opsparing), så synes jeg også det er langt ude, at hun modtager penge fra forældrene hver måned. Men i sidste ende er det jo en sag mellem hende og hendes forældre.

Hun er omkring 40.000 kr. fra at være halvmillionær. Hun arbejdede fuldtid i knap 3 år inden hun startede på sit studie, så hun havde rig mulighed for at spare op.

Men ja, du har ret i, at det er langt ude. Jeg blander mig som sagt ikke i det, jeg finder det bare umoralsk og var nysgerrig efter at vide om andre har samme mening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.