Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2016

Rauw

Anonym skriver:

Historien bag er, at de tror, at hun ikke kan klare sig økonomisk, da de ikke ved, at hun har en kæmpe opsparing.

Snakker du da med hendes forældre? Siden du ved det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Gør det mig til en dårlig veninde, at jeg har en anden holdning til situationen end hende? Det er jo ikke fordi, at jeg blander mig i det. Jeg tænker bare mit.

Du kan godt tænke dit, men at du decideret opretter et emne om det her på baby.dk for at komme ud med dine frustrationer, viser mig at du er pissemisundelig over at hun lever sit liv som hun gør. 

Har du talt med hende om dine tanker?

Anmeld Citér

29. maj 2016

Aristocats

Jeg kan personligt ikke forstå du er harm. Der kan være mange grunde til at folk økonomisk støtte af forældre for eksempel og hvis det fungerer for begge parter, ser jeg ikke noget problem i det. 

Som sagt, hvis hun er ung og under uddannelse kan det jo sagtens være fordi at hun også skal have noget at leve for efter den tid eller lignende. 

Men uanset hvad, synes jeg ikke du skal rode mere i det - bestemt hvis du ikke kender den specifikke grund, men i det hele taget kommer den heller ikke nogen ved. 

Jeg er neutral på det område og jeg kunne også godt finde på at betale nogle udgifter for mine børn, hvis de havde brug for det. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvad tænker du helt præcist om det? 

Og hvorfor skal du/vi tænke noget om det? 

Det må altså være noget mellem hende og hendes forældre.  

Er dette ikke et debatforum? 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er dette ikke et debatforum? 

Jo, det er det.

Men hvad vil du have at vi skal debattere??

Jeg kan da godt fortælle dig hvad jeg tænker - men det handler ikke om din veninde, men derimod dig! 

Jeg tænker at dét at du opretter en tråd herinde om det, fortæller at du er dybt misundelig! 

Som sagt - så må det være noget mellem hende og hendes forældre. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Snakker du da med hendes forældre? Siden du ved det 

Ja, det gør jeg. De er som forældre for mig.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Du kan godt tænke dit, men at du decideret opretter et emne om det her på baby.dk for at komme ud med dine frustrationer, viser mig at du er pissemisundelig over at hun lever sit liv som hun gør. 

Har du talt med hende om dine tanker?

Jeg er ikke "pisse misundelig". Jeg ville personligt aldrig selv tage imod penge fra mine forældre, hvis jeg havde langt flere penge end dem.

Anmeld Citér

29. maj 2016

et-ønske

Min første tanke er at du er misundelig - for det er da bestemt ikke noget man blander sig i!! Det må være mellem din "veninde" og hende forældre! 

Jeg ville da have været glad for at have fået min uddannelse gældfri  

Anmeld Citér

29. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Du har ret i, at det ikke vedrører mig, men derfor har jeg vel lov til at have en mening om det alligevel.

Som skrevet i mit indlæg har min veninde en kæmpe opsparing (knap en halv million) samt en SU indkomst, så hun er ikke ligefrem i risiko for at sætte sig selv i gæld.

Men hvorfor gå op i det, det er vel fordi forældrene har lyst og alligevel har lidt overskud til at give deres datter lidt. Du må meget gerne have din mening omkring det, bevares :-) Det er bare ikke noget du burde spekulere over. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg kan personligt ikke forstå du er harm. Der kan være mange grunde til at folk økonomisk støtte af forældre for eksempel og hvis det fungerer for begge parter, ser jeg ikke noget problem i det. 

Som sagt, hvis hun er ung og under uddannelse kan det jo sagtens være fordi at hun også skal have noget at leve for efter den tid eller lignende. 

Men uanset hvad, synes jeg ikke du skal rode mere i det - bestemt hvis du ikke kender den specifikke grund, men i det hele taget kommer den heller ikke nogen ved. 

Jeg er neutral på det område og jeg kunne også godt finde på at betale nogle udgifter for mine børn, hvis de havde brug for det. 

Den specifikke grund er, at hendes forældre tror, at hun ikke kan klare sig økonomisk fordi de ikke ved, at hun har en kæmpe opsparing.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.