Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
42 svar
65 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2016

Anonym trådstarter

Min veninde får hver måned betalt alle sine udgifter af hendes pensionerede forældre på trods af, at hun har selv har en kæmpe opsparing (hvilket de ikke ved) og får SU indkomst.

Er det bare mig eller er det grådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har langt flere penge end hvad de selv har?

Jeg må ærligt indrømme, at det gør mig lidt harm.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

God-mor

Anonym skriver:

Min veninde får hver måned betalt alle sine udgifter af hendes pensionerede forældre på trods af, at hun har selv har en kæmpe opsparing (hvilket de ikke ved) og får SU indkomst.

Er det bare mig eller er det grådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har langt flere penge end hvad de selv har?

Jeg forstår ikke du er harm, da det slet ikke vedrøre dig. Jeg ville gerne selv leve på en sten i et par år, for at min datter kan komme gældfri ud af sit studie :-)

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Jeg forstår ikke du er harm, da det slet ikke vedrøre dig. Jeg ville gerne selv leve på en sten i et par år, for at min datter kan komme gældfri ud af sit studie :-)

Du har ret i, at det ikke vedrører mig, men derfor har jeg vel lov til at have en mening om det alligevel.

Som skrevet i mit indlæg har min veninde en kæmpe opsparing (knap en halv million) samt en SU indkomst, så hun er ikke ligefrem i risiko for at sætte sig selv i gæld.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Vivienne

Sikke da en veninde du er

Anmeld Citér

29. maj 2016

Lunae

Jeg tænker, at det ikke kommer dig eller andre ved. Hvis hendes forældre kan og vil støtte hende økonomisk, så er det jo bare skønt for hende!

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Sikke da en veninde du er

Gør det mig til en dårlig veninde, at jeg har en anden holdning til situationen end hende? Det er jo ikke fordi, at jeg blander mig i det. Jeg tænker bare mit.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Rauw

Oh hell yeah jeg ville ta imod det hvis mine forældre tilbød det. Det gør de så ikke fordi de har aldrig interesseret sig for mig, men alligevel ikke holder sig for fine til konstant at bede mig om penge. Men huske min fødselsdag har de ik kunne siden jeg var helt lille. Nå det var et sidespring Hvilket nok også er grunden til at jeg godt kunne retfærdiggøre at ta deres penge Men altså folk gør som de gør af en grund. Måske din veninde og hendes forældre selv er voksne nok til at ha styr på situationen uden du behøver bekymre dig? Du er bare veninden, måske kender du ik historien bag. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Gør det mig til en dårlig veninde, at jeg har en anden holdning til situationen end hende? Det er jo ikke fordi, at jeg blander mig i det. Jeg tænker bare mit.

Men hvad tænker du helt præcist om det? 

Og hvorfor skal du/vi tænke noget om det? 

Det må altså være noget mellem hende og hendes forældre.  

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Oh hell yeah jeg ville ta imod det hvis mine forældre tilbød det. Det gør de så ikke fordi de har aldrig interesseret sig for mig, men alligevel ikke holder sig for fine til konstant at bede mig om penge. Men huske min fødselsdag har de ik kunne siden jeg var helt lille. Nå det var et sidespring Hvilket nok også er grunden til at jeg godt kunne retfærdiggøre at ta deres penge Men altså folk gør som de gør af en grund. Måske din veninde og hendes forældre selv er voksne nok til at ha styr på situationen uden du behøver bekymre dig? Du er bare veninden, måske kender du ik historien bag. 

Historien bag er, at de tror, at hun ikke kan klare sig økonomisk, da de ikke ved, at hun har en kæmpe opsparing.

Anmeld Citér

29. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det må sq være lækkert for hende =) 

Nej, jeg synes ikke, at det er grådigt, med mindre det er noget hun snyder og lyver  sig til, men det lyder det jo ikke til  

Kan huske da jeg gik på HH, der var jeg også små misundelig på en klassekammerat, fordi hun (og stadigvæk) fik alt betalt og derfor kunne lave en kæmpe opsparing Men i dag tænker jeg, at det må være lækkert for hende, at have denne mulighed i stedet for at leve på en sten eller stifte en gæld

Edit: Nu så jeg dit overstående svar. Det er selvf. ikke i orden at lyve om ting =) Men jeg ville aldrig blande mig i det.. det er noget mellem hende og forældrene.. Man kan jo altid tænke sit.. men ja

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.