Anonym skriver:
Den skal bruges på fest og farver, når hun er færdig med studiet.
Og hvad er der galt i det?
Ville du også have det på samme måde, hvis den gik til en rejse? Hvis din veninde har en opsparing som skal bruges til efter studiet (og på hvad er sådan set underordnet i min verden), så lad hende da have det. Det tror jeg der er mange der har. Det ville være lidt synd at skulle bruge hele sin opsparing som var lavet til at leve livet efter studiet på andre udgifter.
Synes du skal lade den ligge, det er din venindes liv og ikke dit. Hvis hun har lyst til at have en ordentligt sjat penge efter studiet til at kunne leve godt (hvilket jeg godt kan forstå), så lad hende om det.
Måske ville du ikke gøre det selv, men det er ret normalt at folk prøver at spare for at kunne have det bedre efter studietiden. Det gør hende vel ikke automatisk til en grådig svindler.
Så gør hvad der føltes rigtigt i stedet for og lad din veninde nyde hendes liv. Der er mange måder at leve på og mange forskellige lyster (især efter studietiden) og hvis det fungerer, så lad være med at rode i det. Det er ikke det værd, i hvert fald lige i den her situation. Jeg ville bekymre mig om mit eget liv og så få det bedste ud af det, på de præmisser der føles rigtige for mig - og for mig er din veninde ikke et dårligt menneske fordi hun gør tingene anderledes end hvad du ville have gjort.
Anmeld
Citér