Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg tænker 1. Hvordan filan kan hun spare så meget op på SU? Og 2. Hvordan kan hendes forældre ikke vide noget om det?

Hun boede hjemme og arbejdede i et par år inden hun startede på studie.

Hendes forældre er godt klar over, at hun har sparet penge op, men de tror, at det er en lille opsparing, og ikke en opsparing på knap en halv million.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

Loa

Hun boede hjemme og arbejdede i et par år inden hun startede på studie.

Hendes forældre er godt klar over, at der eksisterer en opsparing, men de tror, det er noget i nærheden af 50.000 kr. - ikke 500.000 kr.

Okay jeg tænkte bare umiddelbart at de måske alligevel godt havde en idé om en pæn opsparing hvis hun ikke har haft de vilde udgifter samt boet hjemme i en periode. Så måske de godt ved at hun har en pæn sjat penge, men alligevel gerne vil hjælpe/støtte hende det de kan....

og hun vil for filan da ikke feste 500.000 op?  

Anmeld Citér

29. maj 2016

Mortilah

Jeg kan faktisk godt forstå du bliver harm over det. Det ville jeg nok også gøre.

Mine forældre har støttet mig og mit barn til jeg blev 29, med mange penge hver måned. Nu er de netop gået på pension og deltid og jeg kan endelig "klare mig selv". Jeg forsøger at give retur nu. Jeg betaler hotelophold for dem, køber ind når jeg er på besøg. Sørger for at købe togbillet eller vi bruger min bil når vi er hos den i fx en uge på besøg. Jeg prøver at vise taknemmelighed for at de har hjulpet mig ud over alle grænser hele mit liv. Nu vil jeg helt klart gøre alt jeg kan for at hjælpe dem. Jeg tager aldrig imod penge fra dem nu hvor jeg ikke længere virkelig har brug for dem. Det er meget forkert synes jeg. 

Anmeld Citér

29. maj 2016

Anonym trådstarter

Okay jeg tænkte bare umiddelbart at de måske alligevel godt havde en idé om en pæn opsparing hvis hun ikke har haft de vilde udgifter samt boet hjemme i en periode. Så måske de godt ved at hun har en pæn sjat penge, men alligevel gerne vil hjælpe/støtte hende det de kan....

og hun vil for filan da ikke feste 500.000 op?  

Det ved de ikke, nej. Måske de er lidt naive på det punkt.

Hun har planer om at rejse verden rundt og feste løs efter studiet, hvilket selvfølgelig er forståeligt; men derfor synes jeg stadig, at det er grådigt af hende at lade hendes uvidende forældre betale alle hendes udgifter, så hun kan spare endnu mere op.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym trådstarter

Har du talt med hende om dine tanker?

Vi har talt kort om det, men det er ikke et emne, som min veninde er komfortabel med, da hun jo godt er klar over, at hun udnytter sine forældres uvidenhed.

På trods af at vi har en forskellig holdning til det, er det heldigvis ikke noget, der påvirker vores venskab. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Den specifikke grund er, at hendes forældre tror, at hun ikke kan klare sig økonomisk fordi de ikke ved, at hun har en kæmpe opsparing.

Men hvis det er dét, din bekymring går på(og ikke det at du er misundelig), så er det jo slet ikke veninden du skal sætte spørgsmål ved. Det er dig selv. For hvorfor i al verden vil du være veninde med en du opfatter som en falsk løgner?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min veninde får hver måned betalt alle sine udgifter af hendes pensionerede forældre på trods af, at hun har selv har en kæmpe opsparing (hvilket de ikke ved) og får SU indkomst.

Er det bare mig eller er det grådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har langt flere penge end hvad de selv har?

Jeg må ærligt indrømme, at det gør mig lidt harm.

Mine forældre betaler også en masse for mig, og jeg tjener ellers en god løn.

Du skriver i et senere indlæg, at du opfatter hendes forældre som dine egne. Så du er misundelig fordi de ikke giver dig noget.

Jeg har også en veninde der får endnu mere af hendes forældre end jeg gør. Jeg synes det er fedt for hende.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Min veninde får hver måned betalt alle sine udgifter af hendes pensionerede forældre på trods af, at hun har selv har en kæmpe opsparing (hvilket de ikke ved) og får SU indkomst.

Er det bare mig eller er det grådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har langt flere penge end hvad de selv har?

Jeg må ærligt indrømme, at det gør mig lidt harm.

Jeg ahr ikke læst hele debatten.

Det kan jeg ikke se noget større problem i. Hvis de har finanserne til det, hjælper det hende jo bare med at skabe en grundsten for fremtiden. Selvfølgelig kan det være et problem, hvis hun er en vildt flabet utaknemmelig tøs, som ikke ejer forstand på hvad penge betyder, eller som altid forventer andre betaler, men hvis hun var, går jeg heller ikke ud fra, at i ville være veninder.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvis det er dét, din bekymring går på(og ikke det at du er misundelig), så er det jo slet ikke veninden du skal sætte spørgsmål ved. Det er dig selv. For hvorfor i al verden vil du være veninde med en du opfatter som en falsk løgner?

Vi har været bedste venner siden før vi kunne gå, og vores familier er utrolig tætte, så hun vil altid være en del af mit liv. Desuden vil jeg mene, at man godt kan være venner, selvom man ikke har samme holdning til alt.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine forældre betaler også en masse for mig, og jeg tjener ellers en god løn.

Du skriver i et senere indlæg, at du opfatter hendes forældre som dine egne. Så du er misundelig fordi de ikke giver dig noget.

Jeg har også en veninde der får endnu mere af hendes forældre end jeg gør. Jeg synes det er fedt for hende.

At jeg opfatter hendes forældre som mine egne, gør netop, at jeg aldrig ville lade dem betale alle mine udgifter, hvis jeg selv havde flere penge end dem. Så nej, jeg er ikke misundelig.

De er på overførselsindkomst og har ingen penge sidst på måneden, så de må bruge af deres egen opsparing.

Hvis det var fordi, at de havde røven fuld af penge, ville jeg også synes, at det var fedt for min veninde, men sådan er situationen altså ikke - og derfor finder jeg det rådigt af hende at tage imod deres penge, når hun selv har en kæmpe opsparing samt en SU indkomst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.