Anonym skriver:
Tusind tak må du rigtig gerne 
Nu kender jeg ikke mere til sagen end det, du har skrevet her, men jeg går selvfølgelig ud fra, at du har sendt varen, og den er gået tabt ved Post Danmark. Hvis jeg har forstået det rigtigt har køber efterfølgende krævet sine penge tilbage og anmeldt dig til politiet for bedrageri, fordi du ikke har betalt dem tilbage.
Som jeg ser det, er der ikke nogen sag, og det undrer mig meget, at politiet overhovedet er gået ind i sagen, da det som du også skriver er påstand mod påstand. Du kan ikke bevise, at du har sendt varen, men køber kan heller ikke bevise, at han/hun ikke har modtaget den. Herudover undrer det mig, at du åbenbart er blevet sigtet i sagen uden at være blevet afhørt eller være kontaktet af politiet. Jeg arbejder som sagt ikke med strafferet i praksis men gik da godt nok ud fra, at man hørte begge parter i en sag, inden nogen blev sigtet. Ellers kan alle og enhver jo gå til politiet og melde hinanden for alt muligt og få andre sigtet (falsk anmeldelse er ulovligt, så der er nok ikke mange, der ville gøre det, men muligheden er der).
Selve det at være sigtet, behøver ikke at være så slemt. Jo det lyder ubehageligt, men at være sigtet betyder ikke, at der bliver gjort en sag ud af anmeldelsen. Det er blot noget formelt politiet gør, og giver dem nogle fordele, men det giver også dig nogle rettigheder. Du er formentlig blevet sigtet, fordi sagen så ikke bliver forældet, mens den evt. bliver efterforsket. Det giver så dig nogle rettigheder som f.eks. i visse tilfælde at få en bistandsadvokat. Så igen, at være sigtet betyder IKKE, at der overhovedet bliver gjort en sag ud af anmeldelsen. Det er ikke det samme som at være anklaget.