Sigtet af politiet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.458 visninger
56 svar
23 synes godt om
14. maj 2016

Anonym trådstarter

Øv har brug for lidt beroligende ord. 

Jeg er blevet sigtet i en sag i en handel via trendsales vi snakker om 320kr og pengene er også overført tilbage da køber ikke har modtaget pakken, og jeg har været lidt langsom pga hård fødsel/start så har ærligt haft andet i hoved og ikke haft overført dem tilbage hvilket jeg ved er dumt nu venter jeg bare på politiet kontakter mig igen, så jeg kan blive afhørt. Tror i jeg bliver straffet ? Er lige blevet mor og er så bange for skal i fængsel for sådan en dum fejl og lille beløb nogle der kender lidt til straffe rammen kan politiet trække sigtelsen tilbage? Er så bange lige nu  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2016

Rauw

Selfølgelig ryger du ikke i fængsel for en bagatel. Er det din første sigtelse? For så frafalder den så snart du fortæller du har betalt pengene tilbage. Fatter dog ikke hvorfor du overhovedet er sigtet, efter hvilken paragraf er det? Er det ik bare påstand mod påstand? 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Chellie

De sender dig ikke i fængsel for 320,- kr som er betalt tilbage. Du risikerer allerhøjst en bøde og/eller at skulle betale sagens omkostninger. Det er selvfølgelig dumt, at det skulle komme så langt som politianmeldelse, men sket er sket, og du har jo betalt tilbage nu. Ro på, nyd din baby, og forklar tingenes sammenhæng når du skal i retten. Det skal nok gå 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

De sender dig ikke i fængsel for 320,- kr som er betalt tilbage. Du risikerer allerhøjst en bøde og/eller at skulle betale sagens omkostninger. Det er selvfølgelig dumt, at det skulle komme så langt som politianmeldelse, men sket er sket, og du har jo betalt tilbage nu. Ro på, nyd din baby, og forklar tingenes sammenhæng når du skal i retten. Det skal nok gå 

Er ikke engang sikker på der ender i retten da der står sådan her.  har lidt svært ved at tolke brevet 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

14. maj 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Selfølgelig ryger du ikke i fængsel for en bagatel. Er det din første sigtelse? For så frafalder den så snart du fortæller du har betalt pengene tilbage. Fatter dog ikke hvorfor du overhovedet er sigtet, efter hvilken paragraf er det? Er det ik bare påstand mod påstand? 

Det er paragraf 279 og jo det er på en måde påstand mod påstand men nab har desværre som sælger ikke så mange rettigheder som køber 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Muffinmus

Jeg har overvejet at melde en for 400 kr, simpelthen fordi jeg synes det er at pisse folk op og ned af ryggen at man ikke har 5 min til at overføre.  I mit tilfælde indrømmer sælger endda hun ikke har sendt varen.

Gjorde det ikke dengang, fordi hun netop var mor, men mødre skal vel overholde loven såvel som andre.....  men fortryder det, for nu gør hun det sikkert igen. Men jeg håber du har lært at det var en jævnt dårlig ide, også selv om du nok ikke engang får en bøde eller lign når beløbet nu er betalt.

Men til en anden gang, orker du det ikke, så få andre til at gøre det for dig.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Jeg har overvejet at melde en for 400 kr, simpelthen fordi jeg synes det er at pisse folk op og ned af ryggen at man ikke har 5 min til at overføre.  I mit tilfælde indrømmer sælger endda hun ikke har sendt varen.

Gjorde det ikke dengang, fordi hun netop var mor, men mødre skal vel overholde loven såvel som andre.....  men fortryder det, for nu gør hun det sikkert igen. Men jeg håber du har lært at det var en jævnt dårlig ide, også selv om du nok ikke engang får en bøde eller lign når beløbet nu er betalt.

Men til en anden gang, orker du det ikke, så få andre til at gøre det for dig.

Uha sikke en måde at angribe mig på. 

Jeg lå på sygehuset havde fået akut kejsersnit og har haft en efterfødselsreaktion så har mange tanker i hoved. 

Skal også lige siges at jeg aldrig på noget tidspunkt ikke har sendt hendes vare eller vil snyde hende for det. 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Tror du det ender i en retsag?

Anmeld Citér

14. maj 2016

Fremad

Det vil ikke ende i en retssag hvis du erkender du ille har overført pengene, eller hvis de mener der ikke er nok til en sag....

Anmeld Citér

14. maj 2016

Muffinmus

Anonym skriver:

Uha sikke en måde at angribe mig på. 

Jeg lå på sygehuset havde fået akut kejsersnit og har haft en efterfødselsreaktion så har mange tanker i hoved. 

Skal også lige siges at jeg aldrig på noget tidspunkt ikke har sendt hendes vare eller vil snyde hende for det. 

Angriber ikke, fortæller hvorfor jeg ville melde...og at du bør få hjælp af andre hvis drikke selv magter at overføre. For det var også hendes problem dengangtror jeg, At hun ikke magtede det. Så for at undgå lignende,  så bed om hjælp tildelt næste gang så du ikke bliver anmeldt. Jeg vil uden tvivl melde den næste der snyder mig, mor eller ej,mener synes det er ærgerligt det kommer dertil.

Ingen angreb som sådan, men nogle snyder bare, og din køber har nok tænkt du snød med vilje.

Nu,hvor du har betalt, bør der ikke være problemer,  men så ved du hvor det kan ende i de trælse tilfælde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.