P27 skriver:
Hey all of you
Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid trods p-piller og endda også en fortrydelsespille.
Jeg har datede fyren i 2-2,5 mdr og han har klart meldt ud, at han ikke ønsker at være far. Det er selvsagt , at vores dateri er gået lidt i stykker og jeg står ret alene med alle mine tanker.
Jeg har en meget støttende familie og venner, som jeg ved , at jeg vil kunne regne med støtte fra. Jeg har fortalt min situation til kun ganske få tætte personer i mit liv (en veninde, mine forældre og min søster) de siger alle, at jeg skal gøre det, som føles rigtigt for mig. Hvilket jeg så bare ikke aner hvad er.
Jeg er 27 år, snart færdig med min uddannelse, fin nok økonomi af en studerende, fuld af kærlighed og vil sagtens kunne varetage et barns behov. Jeg elsker børn og det er en stor drøm at få børn en dag.
Mit kæmpe dilemma er, at jeg ved simpelthen ikke om jeg skal beholde barnet (og blive alenemor) eller få en abort.
Ved at beholde barnet frarøver jeg det en far, jeg gør det direkte imod faderens ønske, jeg blir alenemor (det er der vel ingen der ønsker) og alle mine drømme om manden i mit liv og kernefamilie bliver vendt på hovedet.
Men samtidig har jeg rigtig svært ved tanken om en abort.
Er der nogle af jer der har oplevede noget lign. og har gode råd og perspektiver på sagen?
Venlig hilsen
En fortvivlet kvinde
Kære fortvivlede kvinde,
Jeg har for flere år siden været med til at "overtale" min søster til at få en abort. Grundet hendes ustabile/halv-kriminelle daværende kæreste, som hun slog op med under graviditeten. Dog ønskede hun at beholde barnet.
Min familie overtalte hende til at få en abort for ellers hang hun på ham resten af livet.
Jeg var med hende på sygehuset og oplevede det hele tæt på. Hun græd inden hun blev bedøvet, og begyndte at græde da hun vågnede. Hun vidste godt at det var det "rigtige" at gøre for hun ville skulle kæmpe med ex'en indtil barnet var 18, men inderst inde fortrød hun.
Nu har hun i 3 år forsøgt at få et barn med hendes mand, men der sker intet. De har været til undersøgelser begge og ingen af dem fejler noget.
Hun nævner ofte overfor mig at hun skulle have beholdt barnet og bliver meget ked af det.
Jeg har så dårlig samvittighed fordi jeg var med til at påvirke hendes beslutning. Jeg ved ikke om hun nogensinde får børn, men hun vil altid fortryde den beslutning hun tog den gang.
Mit råd er derfor:
Lyt til dit hjerte og tag den beslutning du selv har det bedst med.
Jeg ønsker dig held og lykke