ErDuHerIkkeSnart skriver:
Det lyder dybt rystende... blev der henvist til brugbart empiri eller undersøgelser som skulle kunne dokumentere sådanne påstande?? Og hvem pokker var forskerne bag??
Ps: Jeg burde have vidst at mine sammenvoksede æggeledere i virkeligheden bare skyldtes at jeg tænkte for meget over at blive gravid 
Jaaaaa du slog vel selv knude på dem????
Eller noget
(totalt ironisk)
jeg satte mig til at Google lige før, og det eneste jeg kan finde er homøopatiske skrifter om, at cortisol forstyrrer hypofysen som forstyrrer æggestokkene (fsh hormonet) - men forhøjet cortisol niveau kommer i hvert fald ikke af et graviditetsønske... Så er det i hvert fald langt ud over normalen 
så man kan sige at HVIS der var evidens i forbindelse med forhøjet cortisol, så ville det være en del af prøvepakken sammen med fsh amh og prolaktin... For så skulle cortisol jo måles og sammenlignes med evt afvigelser i fsh værdien...
og så tænker jeg, fertilitetsbehandling kan være meget stressende for nogen, så det må jo klart påvirke, og hvordan kan der så være succes?
Og sammenholdt med at cortisol angiveligt skal påvirke hypofysen, burde der så ikke gives meget mere kunstigt hormon for at opveje, og igen, så skal cortisol måles?!?!
Og hvorfor er det oplyst på klinikkernes sider som mulig årsag? Kan det være fordi det ikke er en valid påstand?
jeg må indrømme at som der før er skrevet, de homøopatiske myter omkring fertilitet er ikke på nogen måde gavnene for mennesker med fertilitetsproblemer... Tvært imod..
Der er så mange psykiske aspekter i at være bsrnløs, at man bare ikke har brug for: slap nu af, du er stresset, det kommer når det kommer...
det hjælper IKKE!!! Det får bare det barnløse par til at føle sig mere forkert, og som min mand siger: jeg føler mig som en taber!!!!
i stedet for at omverden gør fertilitetsbehandling til tabu, og ih hvor er det også synd/tragisk at i ikke kan selv, så hjælp os til at se behandling som noget positivt, træd ikke på os med "velmenende" råd - for det virker ikke! Det gør bare den psykiske del hårdere...